SIM-kortin tai laitteen katoaminen

Toimi seuraavan ohjeen mukaan, jos SIM-korttisi tai laitteesi (esim. puhelin tai tabletti) varastetaan tai katoaa. Samat ohjeet koskevat myös eSIM:n kautta toimivia laitteita.

Sulje liittymä tilapäisesti OmaElisassa

  1. Kirjaudu OmaElisaan
  2. Valitse suljettava liittymä Tuotteesi ja tilauksesi -kohdasta
  3. Valitse Liittymän tilapäinen sulku ja Vahvista

1. Estä liittymän käyttö

Jos kadonneessa laitteessa on sisällä SIM-kortti tai laite toimii eSIM:n kautta, liittymän tilapäinen sulkeminen on katoamistilanteissa ensisijaisen tärkeää tehdä mahdollisimman pian. Näin kukaan ei pääse käyttämään liittymääsi väärin.

Jos et pääse OmaElisaan, voit ilmoittaa katoamisesta myös puhelimitse asiakaspalveluumme. Otamme vastaan ilmoituksia kadonneista laitteista ympäri vuorokauden. Jos käytössäsi on Elisan yritysliittymä, ota yhteys Elisan yritysten vikapalveluun.

Huomioithan, että vastuu liittymän käytöstä on liittymän omistajalla. Vastuu siirtyy Elisalle, kun liittymälle on asetettu käytönesto OmaElisassa tai liittymän katoamisesta on ilmoitettu asiakaspalveluumme. Liittymän kausimaksut veloitetaan normaalisti sinä aikana, kun liittymän käyttö on estettynä.