Problemsituationer

På den här sidan finns information om vad du kan göra om du får problem med ditt abonnemang eller våra tjänster, eller när de inte fungerar alls. De flesta problem kan lösas redan med hjälp av dessa instruktioner.

1) Starta om apparaterna

De flesta felsituationer löser sig genom att apparaterna (bl a modemer, digiboxar, mobiler osv) startas om. Prova att starta om din apparat. Om problemet kvarstår kan du gå igenom våra införligare instruktioner för avgränsning av problem nedan.

2) Kontrollera störningsinformationen och störningskartan

Störningsinformationen

Visa på kartan

Om vi är medvetna om störningen, behöver du inte anmäla den till oss. Vi är redan i full igång med att fixa problemet och försöker göra det så fort som möjligt!

När störningen åtgärdats, starta om din apparat.

3) Avgränsa problemet

Välj det alternativ som passar dig bäst:

  • Avgränsa problemet själv
  • Spar din tid och ring till Elisas Omaguru-expert (vard. kl 8-21, lör 9-17). Klicka här!

Avgränsa problemet själv med hjälp av dessa instruktioner

Om det inte är frågan om ett problem som vi informerat om, kontrollera i OmaElisa att abonnemanget inte är stängt pga en obetald räkning. Om abonnemanget inte har några obetalda räkningar, välj det alternativ nedan som bäst motsvarar din situation och avgränsa problemet enligt följande instruktioner:

Min telefon eller surfplatta behöver service, hur ska jag göra? Se apparaternas serviceanvisningar här >