Elisa Viihde -digiboksin ohjelmistopäivitykset - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Elisa Viihde -digiboksin ohjelmistopäivitykset

Uudet ohjelmistopäivitykset ajetaan Elisa Viihteen digiboksille aina automaattisesti. Jos päivityksen yhteydessä tai sen jälkeen ilmenee ongelmia, toimi tämän sivun ohjeiden mukaisesti.

Saat isoimmista ohjelmistopäivityksistä tiedon sähköpostilla

Automaattiset ohjelmistopäivitykset ajetaan aina erissä yöaikaan klo 01-06 välillä, eli kaikki digiboksit eivät päivity samanaikaisesti. On mahdollista, että osalla asiakkaista päivitys saattaa tulla vasta muutaman päivän viiveellä päivitysten aloittamisen jälkeen. Jos digiboksia käytetään päivityksen aikana, tulee näytölle kysely halutaanko päivitys tehdä.

Ohjelmistopäivitysten uudet ominaisuudet ja parannukset löydät digiboksien ohjeista Netgem N7700/N7800 ja Netgem N7950.

Ongelmatilanteissa tee vianrajaus itse

1) Käynnistä modeemi sekä digiboksi uudelleen

Käynnistä modeemi ja digiboksi uudelleen ottamalla laitteesta virtajohto irti n. 10 sekunnin ajaksi. Kytke johdot sen jälkeen takaisin ja laita laitteet takaisin päälle

Odota muutama minuutti. Toimiiko?

Jos toimii, hyvä – ongelma ratkaistu! Ellei vielä toimi, jatka vianrajausta.

Jos tuntuu hankalalta tai mutkikkaalta, anna Omaguru-asiantuntijan opastaa päivitys sinulle puhelimitse. Klikkaa tästä!

2) Tarkista kytkennät ja palauta modeemi tehdasasetuksille

  1. Jos digiboksi on yhdistetty modeemissa siltaavaan LAN-porttiin (usein portti 4), ei digiboksi aina hae automaattisesti uusinta päivitystä. Kokeile silloin vaihtaa digiboksin johto modeemissa ei-siltaavaan LAN-porttiin 1, 2 tai 3.
  2. Sammuta digiboksi.
  3. Palauta laajakaistamodeemin tehdasasetukset painamalla modeemin reset-painiketta n. 10 sekuntia. Huom. Modeemin tehdasasetusten palautus nollaa myös kaikki itse määritellyt muutokset esim. langattoman verkon asetukset.
  4. Käynnistä digiboksi.

3) Palauta digiboksi tehdasasetuksille

Palauta digiboksi tehdasasetuksille tämän ohjeen mukaisesti.

Jos tehdasasetusten palautuksesta ei ollut apua ja digiboksi on yhdistetty laajakaistamodeemiin langattomasti, toimi näin:

  1. Yhdistä digiboksi modeemiin verkkokaapelilla (Ethernet-johdolla). 
  2. Vaihda digiboksin asetuksista verkkoyhteys langalliseksi:
    Menu-valikko > Asetukset > Verkko ja yhteydetEthernet-kaapeli
  3. Sammuta ja käynnistä digiboksi uudelleen.

4) Tarkista digiboksin ohjelmistopäivitykset manuaalisesti (ns. flashboot)

Jos tehdasasetusten palautus ei auta digiboksia päivittymään, tarkista digiboksin päivitykset manuaalisesti (ns. flashboot), jolloin digiboksi hakee uusimman ohjelmiston pakotetusti.

Katso ohje ohjelmistopäivityksen manuaaliseen tarkistamiseen >

 

Jos ongelma ei ratkennut kohtien 1-4 ohjeilla, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme häiriöilmoituksen tekemiseksi!

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Haluatko henkilökohtaista apua? Soita Omagurulle!
Ark. 8-21, la 9-17 2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm
Apumme nopeutuu kun lataat etätuen jo ennen soittoa:
Ark. 8-21, la 9-17 2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm
Omaguru vinkkaa:
Häiriötilanteissa auttaa usein tehdasasetusten palautus.
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!