Anvian laajakaista ADSL-tekniikalla muuttuu Elisan Saunalahti laajakaista -liittymäksi - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Anvian laajakaista ADSL-tekniikalla muuttuu Elisan Saunalahti laajakaista -liittymäksi

Anvian ADSL-tekniikalla toteutettujen laajakaistojen palvelusopimukset päivitetään Anvialta Elisalle alueittain asiakkaille erikseen ilmoitetun aikataulun mukaisesti. Palvelun kuukausihinta, liittymän nopeus sekä kampanjaedut säilyvät ennallaan.

 

Muutostyö etenee alueittain ja tarkemmat muutosajat tiedotamme jokaiselle sopimusasiakkaalle erikseen ilmoitetun aikataulun mukaisesti.

Mitä muutoksessa tehdään?

Osana tuotevalikoimamme yhtenäistämistä päivitämme Anvian ADSL-liittymät Elisan Saunalahti Laajakaista –liittymiksi. Yhtenäistämällä tuotevalikoimaamme haluamme varmistaa, että asiakkaillamme on jatkossakin aina uusimmat, innovatiiviset palvelut.

Muutos ei vaikuta palvelun kuukausihintaan tai kampanjaetuihin. Ne säilyvät jatkossa ennallaan.

Miten muutos näkyy liittymän käytössä?

Muutoksen jälkeen voit käyttää liittymääsi samaan tapaan kuin ennenkin.

Vaatiiko muutos minulta toimenpiteitä?

Nettiyhteyteesi tulee ennalta ilmoitettuna aijankohtana yksi enintään 4 tunnin katkos klo 8-16 välisenä aikana, jonka jälkeen yhteys palautuu automaattisesti. Jos yhteys ei jostain syystä palaudu, sammuta virta modeemista ja käynnistä uudelleen. Voit jatkaa netin käyttöä, kun modeemin valot palavat taas normaalisti.

Muutos tapahtuu automaattisesti eli sinun ei tarvitse tehdä uutta sopimusta. Tulet saamaan Elisan Saunalahti laajakaistaliittymästä erillisen tilausvahvistuksen, jonka jälkeen laskutus muuttuu Elisan käytäntöjen mukaiseksi. Sopimusehdot ovat nähtävillä osoitteessa elisa.fi/sopimusehdot.

Muutoksen jälkeen laskun toimitustavaksi vaihtuu paperilasku. Paperilasku on maksullinen palvelu ja maksaa 2,90 €/lasku. Kahdelta ensimmäiseltä kuukaudelta emme kuitenkaan veloita paperilaskusta, jolloin ehdit valitsemaan sinulle sopivimman laskun toimitustavan. 

Lisätietoa laskun toimitustavoista ja laskutustavan muuttamisesta löydät asiakaspalvelusivuiltamme.

Tuleeko käytössäni olevaan liittymään muutoksia?

Palvelu pysyy ennallaan. Liittymän nopeus, hinta ja mahdolliset etuhinnat eivät muutu. 

Muuttuuko liittymän kuukausihinta?

Muutoksella ei ole vaikutusta liittymän kuukausihintaan.

Muuttuuko laskun toimitustapa ja laskutusjakso?

Elisalla voit valita laskun toimitustavaksi maksullisen paperilaskun, maksuttomat tekstiviesti- ja sähköpostilaskut tai käyttää e-laskua tai suoramaksua. 

Elisa Saunalahti Laajakaista -liittymän lasku toimitetaan oletuksena paperilaskuna postitse. Laskutus tapahtuu kerran kuukaudessa.  Paperilasku on maksullinen palvelu ja maksaa 2,90 €/lasku. Kahdelta ensimmäiseltä kuukaudelta emme kuitenkaan veloita paperilaskusta, jolloin ehdit valitsemaan sinulle sopivimman laskun toimitustavan. 

Muutoksessa vaihtuvat laskun viitenumero ja tilinumerot. Tästä syystä e-lasku- ja suoramaksusopimukset päättyvät muutoksen yhteydessä, joten sopimus tulee uusia pankin kanssa. Ota ensimmäisestä uudesta laskustasi viitenumero ylös ja tee uusi e-laskusopimus verkkopankissasi.

Laskun toimitustavan voit vaihtaa kätevästi OmaElisassa maksuttomaksi tekstiviesti – tai sähköpostilaskuksi. Voit myös maksaa laskusi  vaivattomasti aina OmaElisan kautta.

Lisätietoa laskun toimitustavoista ja maksamisesta löydät asiakaspalvelusivuiltamme.

Palvelusi laskutetaan jatkossa kuukausittain.  Elisalta saat ensimmäisen laskun syyskuussa. 

En halua maksullista paperilaskua, millä tavalla voin vaihtaa laskun toimitustapani ja mitä laskun toimitustapoja voin valita?

Laskun toimitustavan voit vaihtaa kätevästi OmaElisassa maksuttomaksi tekstiviesti – tai sähköpostilaskuksi. Voit myös maksaa laskusi vaivattomasti aina OmaElisan kautta.

E-lasku- ja suoramaksusopimuksen voit tehdä oman pankkisi kautta. Ota ensimmäisestä uudesta laskustasi viitenumero ylös ja tee uusi e-laskusopimus verkkopankissasi.

Lisätietoa laskun toimitustavoista ja maksamisesta löydät asiakaspalvelusivuiltamme.

Olen aikaisemmin hallinnoinut palveluitani Oma Anviassa, voinko jatkossa hallinnoida palveluitani itsepalvelussa?

Kyllä voit. Elisalla käytössä on OmaElisa, jonka löydät osoitteesta omaelisa.fi. OmaElisasta löydät kaikki Elisan ja Saunalahden palvelusi kätevästi yhdestä paikasta. 

Voit kirjautua OmaElisaan Mobiilivarmenteella, Elisa-tunnuksella tai yritysasiakkaiden vanhalla OmaSaunalahti -tunnuksella.

Ohjeita Elisa-tunnuksen luontiin ja käyttöön löydät asiakaspalvelusivuiltamme.

Mihin voin olla yhteydessä muutokseen sekä laajakaistaani liittyvissä asioissa?

Häiriötilanteissa tarkista ensiksi onko alueellasi havaittuja ongelmia tai muutostöitä osoitteesta elisa.fi/asiakastiedotteet/

Mahdollisissa muutostyön aikana ilmenevissä vikatilanteissa voit olla yhteydessä numeroon

06 411 4699 (ma–pe 8–19, la 10–16.30)

Päivityksen jälkeen laajakaistaasi liittyvissä kysymyksissä sinua auttaa Elisan asiakaspalvelu (asiakaspalvelu ja vikatilanteet). 

Voit hallinnoida monipuolisesti Elisan palveluitasi kätevästi OmaElisassa, josta voit kätevästi mm. muuttaa laskun toimitustapaa. OmaElisaan ja useisiin muihin palveluihimme voit kirjautua käyttämällä Elisa-tunnusta. Lisätietoa Elisa-tunnuksesta löydät asiakaspalvelusivuiltamme.

Olemme koonneet kattavasti tietoa palveluiden käytöstä asiakaspalvelusivuillemme. Asiakaspalvelusivuilta (https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/vikatilanteet/ohje/hairiotilanteet/)  löydät mm. tietoa häiriötilanteista ja vinkkejä vianrajaukseen sekä ohjeita liittymän osoitteenmuutokseen ja nopeudennostoon.

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Haluatko henkilökohtaista apua? Soita Omagurulle!
Ark. 8-21, la 9-17 2,28 €/min +mpm/pvm
Apumme nopeutuu kun lataat etätuen jo ennen soittoa:
Omaguru vinkkaa:
Henkilökohtaista apua asennuksiin ja asetuksiin meiltä
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!