Anvias bredband med ADSL-teknik ändras till Elisas Saunalahti Laajakaista-abonnemang - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Anvias bredband med ADSL-teknik ändras till Elisas Saunalahti Laajakaista-abonnemang

Tjänsteavtalen för de bredband från Anvia som bygger på ADSL-teknik uppdateras från Anvia till Elisa områdesvis enligt en tidtabell som meddelats kunderna separat. Varken abonnemangshastigheten, månadsavgiften eller kampanjförmånerna för tjänsten ändras.

 

Ändringsarbetet framskrider områdesvis och vi meddelar en mer exakt tidpunkt för ändringen separat till varje avtalskund.

Vad görs i samband med ändringen?

Som en del av samordningen av vårt produktutbud uppdaterar vi Anvias ADSL-abonnemang till Elisas Saunalahti Laajakaista-abonnemang. Genom att samordna vårt produktutbud vill vi säkerställa att våra kunder även framöver alltid har de senaste innovativa tjänsterna.

Ändringen påverkar inte månadsavgiften eller kampanjförmånerna för tjänsten, utan dessa förblir oförändrade.

 

På vilket sätt syns ändringen i användningen av abonnemanget?

Efter ändringen kan du använda ditt abonnemang på samma sätt som förut.

Kräver ändringen åtgärder av mig?

Under ett i förväg meddelat tidsintervall kommer det att vara ett avbrott på högst 4 timmar i din internetuppkoppling någon gång mellan kl. 8–16, varefter förbindelsen automatiskt återupprättas. Om förbindelsen av någon anledning ändå inte blir återställd, stäng av strömmen till modemet och starta om det. Du kan fortsätta använda internet när lamporna på modemet lyser som vanligt igen.

Ändringen sker automatiskt och du behöver inte ingå något nytt avtal. Du kommer att få en skild beställningsbekräftelse på Elisas Saunalahti Laajakaista-abonnemang, varefter faktureringen ändras i enlighet med Elisas praxis. Avtalsvillkoren finns på adressen elisa.fi/avtalsvillkor.

Efter ändringen ändras leveranssättet för fakturan till pappersfaktura. Pappersfaktura är en avgiftsbelagd tjänst som kostar 2,90 €/faktura. De två första månaderna tar vi dock inte betalt för pappersfakturan så att du för din faktura hinner välja det leveranssätt som passar dig bäst.

Mer information om leveranssätt för fakturan och ändring av faktureringssätt finns på våra kundtjänstsidor.

Kommer det att ske förändringar i abonnemanget som jag använder?

Tjänsten ändras inte. Abonnemangshastigheten, priset och eventuella förmånspriser förblir desamma.

Ändras månadsavgiften för abonnemanget?

Ändringen påverkar inte månadsavgiften för abonnemanget.

Ändras leveranssättet och faktureringsperioden för fakturan?

Hos Elisa kan du som leveranssätt för fakturan välja avgiftsbelagd pappersfaktura, avgiftsfria sms- och e-postfakturor eller så kan du använda e-faktura eller direktbetalning.

Som standard skickas fakturan för Elisas Saunalahti Laajakaista-abonnemang som pappersfaktura per post. Faktureringen sker en gång per månad. Pappersfaktura är en avgiftsbelagd tjänst som kostar 2,90 €/faktura. De två första månaderna tar vi dock inte betalt för pappersfakturan så att du för din faktura hinner välja det leveranssätt som passar dig bäst.

I samband med förändringen byts fakturans referensnummer och kontonummer ut. Av den här anledningen upphör nuvarande avtal om e-faktura och direktbetalning i samband med ändringen, vilket innebär att avtalet med banken ska förnyas. Anteckna referensnumret från din första nya faktura och ingå ett nytt avtal om e-faktura i din internetbank.

I OmaElisa kan du enkelt byta leveranssätt för fakturan till avgiftsfri sms- eller e-postfaktura. Dessutom kan du alltid betala din faktura utan besvär via OmaElisa.

Mer information om leveranssätt för fakturor och betalning av fakturor finns på våra kundtjänstsidor.

Din tjänst faktureras framöver varje månad. Den första fakturan från Elisa får du i december.

Jag vill inte ha en avgiftsbelagd pappersfaktura, på vilket sätt kan jag byta leveranssätt för fakturan och vilka leveranssätt kan jag välja mellan?

I OmaElisa kan du enkelt byta leveranssätt för fakturan till avgiftsfri sms- eller e-postfaktura. Dessutom kan du alltid betala din faktura utan besvär via OmaElisa.

Avtal om e-faktura och direktbetalning kan du ingå via din egen bank. Anteckna referensnumret från din första nya faktura och ingå ett nytt avtal om e-faktura i din internetbank.

Mer information om leveranssätt för fakturor och betalning av fakturor finns på våra kundtjänstsidor.

Jag har tidigare administrerat mina tjänster i Mitt Anvia, kan jag även framöver administrera mina tjänster genom självbetjäning?

Ja, det kan du. Elisa använder OmaElisa, som du hittar på adressen omaelisa.fi. I OmaElisa hittar du alla dina tjänster från Elisa och Saunalahti behändigt på ett ställe.

Du kan logga in i OmaElisa med mobilcertifikat, Elisa-användarnamn eller med företagskundernas gamla OmaSaunalahti-användarnamn.

Anvisningar om hur du skapar och använder ett Elisa-användarnamn finns på våra kundtjänstsidor.

Vem ska jag kontakta i frågor som gäller ändringen och mitt bredband?

Vid eventuella problem som uppstår under ändringsarbetet kan du ringa nummer 06 411 4699 (mån–fre kl. 8–19 och lör. kl. 10–16.30).

Efter uppdateringen får du hjälp i frågor som gäller ditt bredband av Elisas kundtjänst (kundservice och felsituationer).

Du kan administrera dina tjänster från Elisa mångsidigt och behändigt i OmaElisa, bland annat kan du enkelt ändra leveranssätt för fakturan. I OmaElisa och flera andra av våra tjänster kan du logga in genom att använda ett Elisa-användarnamn. Mer information om Elisa-användarnamn finns på våra kundtjänstsidor.

Vi har sammanställt uttömmande information om användningen av tjänsterna på våra kundtjänstsidor. På våra kundtjänstsidor hittar du bl.a. information om störningar och tips om felavgränsning (https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/svenska/ohje/problemsituationer_sv/) samt anvisningar om adress- eller hastighetsändring för abonnemang.

 

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Vill du ha personlig hjälp? Ring till OmaGuru!
Vardagar kl. 8-21, lö. 9-17, 2,28 €/min + lna/msa
För att vi snabbt skall kunna hjälpa dig, rekommenderar vi att du laddar ner Etätuki (distanshjälp)-programmet redan innan du ringer:
Hittade du inte infot du letade efter? Sök!