Anvia kaapelilaajakaista muuttuu Elisan Saunalahti laajakaista -liittymäksi - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Anvia kaapelilaajakaista muuttuu Elisan Saunalahti laajakaista -liittymäksi

Anvian kuluttaja-asiakkaiden kaapelilaajakaistan palvelusopimukset päivitetään Anvialta Elisalle alueittain elokuun aikana. Palvelun kuukausihinta, liittymän nopeus ja kampanjaedut säilyvät ennallaan.

Muutostyö etenee alueittain ja tarkemmat muutosajat löydät ao. taulukosta.  

Paikkakunta
Vaasa, Mustasaari, Laihia, Vähäkyrö, Kaskinen, Karperö, Vöyri-Maksamaa, Oravainen 15. - 16.8.
Seinäjoki, Ylistaro, Lapua, Isokyrö, Kauhava, Tervajoki, Kurikka, Peräseinäjoki, Jalasjärvi, Ilmajoki  22. - 23.8.
Kokkola, Kälviä, Kruunupyy, Öja 29.- 30.8.

 

Mitä muutoksessa tehdään?

Osana tuotevalikoimamme yhtenäistämistä päivitämme Anvian kaapelimodeemiliittymät Elisan Saunalahti Laajakaista –liittymiksi. Yhtenäistämällä tuotevalikoimaamme haluamme varmistaa, että asiakkaillamme on jatkossakin aina uusimmat, innovatiiviset palvelut. 
Muutos ei vaikuta palvelun kuukausihintaan tai kampanjaetuihin. Ne säilyvät jatkossa ennallaan. 

Vanha tuote Uusi tuote
Anvia Laajakaista Tuhti S 50M/10M Saunalahti Laajakaista 50M/10M 
Anvia Laajakaista Tuhti M 100M/20M Saunalahti Laajakaista 100M/20M
Anvia Laajakaista Tuhti L 250M/20M Saunalahti Laajakaista 250M/20M
Anvia Laajakaista Tuhti M 100/20 + Elisa Viihde Saunalahti Laajakaista 100M/20M + Elisa Viihde
Anvia Laajakaista Tuhti L 250/20 + Elisa Viihde Saunalahti Laajakaista 250M/20M + Elisa Viihde

Tietoa Elisan Saunalahti laajakaista –liittymästä löydät asiakaspalvelusivuiltamme.

Miten muutos näkyy liittymän käytössä?

 

Katkos muutostöiden vuoksi 

Anvian kaapelitelevisioverkon kautta toteutettu laajakaistayhteys muuttuu Elisa Saunalahti Laajakaista -liittymäksi paikkakuntakohtaisesti. Muutostyö toteutetaan yöaikaan ja aiheuttaa nettiyhteyteen lyhyitä katkoksia yön aikana. Muutostyön jälkeisenä aamuna klo 8 yhteys toimii normaalisti. 

Jos yhteys ei kuitenkaan jostain syystä palaudu, sammuta virta modeemista ja käynnistä uudelleen. Voit jatkaa netin käyttöä, kun modeemin valot palavat taas normaalisti. 

 

Katkokset  ajankohdat paikkakunnittain

Paikkakunta
Vaasa, Mustasaari, Laihia, Vähäkyrö, Kaskinen, Karperö, Vöyri-Maksamaa, Oravainen 15. - 16.8.
Seinäjoki, Ylistaro, Lapua, Isokyrö, Kauhava, Tervajoki, Kurikka, Peräseinäjoki, Jalasjärvi, Ilmajoki 22. - 23.8.
Kokkola, Kälviä, Kruunupyy, Öja 29.- 30.8.

 

Vaatiiko muutos minulta toimenpiteitä?

Muutosajankohtana  nettiyhteyteesi voi tulla lyhyt katkos muutoksen vuoksi. Jos yhteytesi katkeaa, käynnistäthän uudelleen modeemisi, tietokoneesi ja mahdolliset muut yhteyteen liitetyt laitteesi.

Muutos tapahtuu automaattisesti eli sinun ei tarvitse tehdä uutta sopimusta. Tulet saamaan Elisan Saunalahti laajakaistaliittymästä erillisen tilausvahvistuksen, jonka jälkeen laskutus muuttuu Elisan käytäntöjen mukaiseksi. Sopimusehdot ovat nähtävillä osoitteessa elisa.fi/sopimusehdot.

Muutoksen jälkeen laskun toimitustavaksi vaihtuu paperilasku. Paperilasku on maksullinen palvelu ja maksaa 2,90 €/lasku. Kahdelta ensimmäiseltä kuukaudelta emme kuitenkaan veloita paperilaskusta, jolloin ehdit valitsemaan sinulle sopivimman laskun toimitustavan. 

Lisätietoa laskun toimitustavoista ja laskutustavan muuttamisesta löydät asiakaspalvelusivuiltamme.

Tuleeko käytössäni olevaan liittymään muutoksia?

Palvelu pysyy ennallaan. Liittymän nopeus, hinta ja mahdolliset etuhinnat eivät muutu. 

Muuttuuko liittymän kuukausihinta?

Muutoksella ei ole vaikutusta liittymän kuukausihintaan.

Muuttuuko laskun toimitustapa ja laskutusjakso?

Elisalla voit valita laskun toimitustavaksi maksullisen paperilaskun, maksuttomat tekstiviesti- ja sähköpostilaskut tai käyttää e-laskua tai suoramaksua. 

Elisa Saunalahti Laajakaista -liittymän lasku toimitetaan oletuksena paperilaskuna postitse. Laskutus tapahtuu kerran kuukaudessa.  Paperilasku on maksullinen palvelu ja maksaa 2,90 €/lasku. Kahdelta ensimmäiseltä kuukaudelta emme kuitenkaan veloita paperilaskusta, jolloin ehdit valitsemaan sinulle sopivimman laskun toimitustavan. 

Muutoksessa vaihtuvat laskun viitenumero ja tilinumerot. Tästä syystä e-lasku- ja suoramaksusopimukset päättyvät muutoksen yhteydessä, joten sopimus tulee uusia pankin kanssa. Ota ensimmäisestä uudesta laskustasi viitenumero ylös ja tee uusi e-laskusopimus verkkopankissasi.

Laskun toimitustavan voit vaihtaa kätevästi OmaElisassa maksuttomaksi tekstiviesti – tai sähköpostilaskuksi. Voit myös maksaa laskusi  vaivattomasti aina OmaElisan kautta.

Lisätietoa laskun toimitustavoista ja maksamisesta löydät asiakaspalvelusivuiltamme.

Palvelusi laskutetaan jatkossa kuukausittain.  Elisalta saat ensimmäisen laskun syyskuussa. 

En halua maksullista paperilaskua, millä tavalla voin vaihtaa laskun toimitustapani ja mitä laskun toimitustapoja voin valita?

Laskun toimitustavan voit vaihtaa kätevästi OmaElisassa maksuttomaksi tekstiviesti – tai sähköpostilaskuksi. Voit myös maksaa laskusi vaivattomasti aina OmaElisan kautta.

E-lasku- ja suoramaksusopimuksen voit tehdä oman pankkisi kautta. Ota ensimmäisestä uudesta laskustasi viitenumero ylös ja tee uusi e-laskusopimus verkkopankissasi.

Lisätietoa laskun toimitustavoista ja maksamisesta löydät asiakaspalvelusivuiltamme.

Käytössäni on modeemi, jonka olen vuokrannut käyttööni Anvialta. Mitä käy tälle sopimukselle?

Vuokraamasi laitteen vuokra päättyy. Vuokran päättyminen ei vaikuta laitteesi toimintaa, eikä laitetta tarvitse palauttaa. Elisa verkkokaupasta löydät laajan valikoiman puhelimia sekä lisälaitteita tulevaisuuden tarpeisiisi.

Olen aikaisemmin hallinnoinut palveluitani Oma Anviassa, voinko jatkossa hallinnoida palveluitani itsepalvelussa?

Kyllä voit. Elisalla käytössä on OmaElisa, jonka löydät osoitteesta omaelisa.fi. OmaElisasta löydät kaikki Elisan ja Saunalahden palvelusi kätevästi yhdestä paikasta. 

Voit kirjautua OmaElisaan Mobiilivarmenteella, Elisa-tunnuksella tai yritysasiakkaiden vanhalla OmaSaunalahti -tunnuksella.

Ohjeita Elisa-tunnuksen luontiin ja käyttöön löydät asiakaspalvelusivuiltamme.

Mihin voin olla yhteydessä laajakaistaani liittyvissä asioissa?

Päivityksen jälkeen laajakaistaasi liittyvissä kysymyksissä sinua auttaa Elisan asiakaspalvelu (asiakaspalvelu ja vikatilanteet). 

Voit hallinnoida monipuolisesti Elisan palveluitasi kätevästi OmaElisassa, josta voit kätevästi mm. muuttaa laskun toimitustapaa. OmaElisaan ja useisiin muihin palveluihimme voit kirjautua käyttämällä Elisa-tunnusta. Lisätietoa Elisa-tunnuksesta löydät asiakaspalvelusivuiltamme.

Olemme koonneet kattavasti tietoa palveluiden käytöstä asiakaspalvelusivuillemme. Asiakaspalvelusivuilta (https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/vikatilanteet/ohje/hairiotilanteet/)  löydät mm. tietoa häiriötilanteista ja vinkkejä vianrajaukseen sekä ohjeita liittymän osoitteenmuutokseen ja nopeudennostoon.

Taloyhtiöiden laajakaista

Taloyhtiöiden laajakaistat ovat liittymiä, joissa laajakaistayhteyden sovittu perusnopeus sisältyy joko vuokraan tai yhtiövastikkeeseen. Taloyhtiölaajakaistassa nopeutta voi nostaa lisämaksullisena. 
Taloyhtiölaajakaista säilyy käytössäsi jatkossa normaalisti. Taloyhtiöasukkaiden nykyiset Anvia Laajakaista -kaapelimodeemi -liittymät siirtyvät Anvialta Elisalle. Liittymät päivittyvät automaattisesti Elisan Saunalahti Laajakaista -liittymäksi.  Palvelun nopeus, kuukausihinta ja kampanjaedut säilyvät asukkailla ennallaan. 

Vanha tuote Uusi tuote
Anvia Taloyhtiö Laajakaista 10M/10M Saunalahti Laajakaista 10M/10M
Anvia Taloyhtiö Laajakaista 50M/10M Saunalahti Laajakaista 50M/10M
Anvia Taloyhtiö Laajakaista 250M/20M Saunalahti Laajakaista 250M/20M
Anvia Taloyhtiö lisänopeus S 50M/10M Saunalahti Laajakaista 50M/10M
Anvia Taloyhtiö lisänopeus M 100M/20M Saunalahti Laajakaista 100M/20M
Anvia Taloyhtiö lisänopeus L  250M/20M Saunalahti Laajakaista 250M/20M 

Muutos tapahtuu automaattisesti eli sinun ei tarvitse tehdä uutta sopimusta. Tulet saamaan Elisan Saunalahti laajakaistaliittymästä erillisen tilausvahvistuksen, jonka jälkeen laskutus muuttuu Elisan käytäntöjen mukaiseksi. Sopimusehdot ovat nähtävillä osoitteessa elisa.fi/sopimusehdot

 

Tällä muutoksella ei ole vaikutusta taloyhtiön tekemään laajakaistasopimukseen eikä laskutukseen. Taloyhtiösopimukset siirtyvät Elisalle myöhemmin erikseen ilmoitettavana ajankohtana.

 

Miten lisänopeus laskutetaan Taloyhtiölaajakaistassa?

Jos käytössäsi on Taloyhtiö laajakaistassa lisänopeus, saat jatkossa normaalisti laskun lisänopeudesta. 

Elisalla voit valita laskun toimitustavaksi maksullisen paperilaskun, maksuttomat tekstiviesti- ja sähköpostilaskut tai käyttää e-laskua tai suoramaksua. 

Elisa Saunalahti Laajakaista -liittymän lasku toimitetaan oletuksena paperilaskuna postitse. Laskutus tapahtuu kerran kuukaudessa.  Paperilasku on maksullinen palvelu ja maksaa 2,90 €/lasku. Kahdelta ensimmäiseltä kuukaudelta emme kuitenkaan veloita paperilaskusta, jolloin ehdit valitsemaan sinulle sopivimman laskun toimitustavan. 

Muutoksessa vaihtuvat laskun viitenumero ja tilinumerot. Tästä syystä e-lasku- ja suoramaksusopimukset päättyvät muutoksen yhteydessä, joten sopimus tulee uusia pankin kanssa. Ota ensimmäisestä uudesta laskustasi viitenumero ylös ja tee uusi e-laskusopimus verkkopankissasi.

Laskun toimitustavan voit vaihtaa kätevästi OmaElisassa maksuttomaksi tekstiviesti – tai sähköpostilaskuksi. Voit myös maksaa laskusi  vaivattomasti aina OmaElisan kautta.
    
Lisätietoa laskun toimitustavoista ja maksamisesta löydät asiakaspalvelusivuiltamme.

 

Miten saan lisänopeuden käyttööni?

Muutoksen jälkeen Lisänopeus-tuotteet ovat tilattavissasi Elisan verkkokaupasta tai Elisan asiakaspalvelusta.

Elisan verkkokaupassa syötä osoitteesi ja valitse vaihtoehto ”Uusi liittymä”. Valitse haluamasi lisänopeus ja syötä tilaukselle tietosi. 

Jos et tilaa lisänopeuden tilauksen yhteydessä uutta laitetta, tulee muutoksesta ilmoittaa Elisan asiakaspalveluun, josta aktivoidaan käytössäsi olevan modeemi tilaamallesi liittymälle. 

 

 

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Haluatko henkilökohtaista apua? Soita Omagurulle!
Ark. 8-21, la 9-17 2,28 €/min +mpm/pvm
Apumme nopeutuu kun lataat etätuen jo ennen soittoa:
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!