Anvian Kaapeli-TV -liittymien muutokset - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Anvian Kaapeli-TV -liittymien muutokset

Anvian Kaapeli-TV -palvelu muuttuu asteittain Elisan Kaapeli-TV -palveluksi. Muutoksen viimeisessä vaiheessa Elisa Kaapeli-TV -palvelun kanavakortti uudistuu ja maksukanavien tilaus sekä kanavakortin hinta muuttuvat. Kanavakorttisi sekä kanavapaikat toimivat normaalisti uudistuksen jälkeen.

Maksukanavien tilaus Oma Anvian kautta päättyy 10.5.2018 jälkeen

Tilauksia voit tehdä ja hallinnoida 21.5.2018 alkaen osoitteessa elisaviihde.fi/maksukanavat. Uudet tunnuksesi saat näin:

  • Kirjaudu OmaElisaan ja valitse vasemman reunan valikosta Elisa Kanavakortti.
  • Näet sivulta PIN-koodin sekä elisaviihde.fi-käyttäjätunnuksesi, jonka salasanan voit vaihtaa haluamaksesi klikkaamalla Vaihda salasana -kohtaa.

Tunnukset OmaElisaan luot tarvittaessa kätevästi verkkopankkitunnuksilla täällä.

Muutostöiden vuoksi maksukanavia voi tilata 11.-21.5.2018 vain asiakaspalvelusta. Huomioithan tämän, jos haluat tilata esim. C Moren kanavapaketteja jääkiekon MM-kisoja (4.-20.5.2018) varten. Oma Anvian kautta tilaukset tulee olla tehtynä 10.5.2018 mennessä.

Kanavakortti muuttuu kuukausimaksulliseksi

Elisa Kanavakortti muuttuu 1.6.2018 kuukausimaksulliseksi vuosimaksun sijaan. Kanavakortista veloitetaan 2,42 €/kk ja mahdollisesta rinnakkaiskortista 0,83 €/kk. Kuukausimaksun veloitus alkaa kuitenkin vasta vuoden päästä viimeisestä vuosimaksustasi. Siihen saakka laskullasi näkyy kuukausimaksu veloituksena ja hyvityksenä.


Elisan laskujen minimiraja laskun muodostumiselle on 8 euroa. Jos laskusi loppusumma jää alle sen, saat laskun vasta, kun minimiraja on täyttynyt.
 

Jo aiemmin toteutetut muutokset Kaapeli-TV -palvelussa

Jo aiemmin toteutetun Anvian Kaapeli-TV -signaalin siirron yhteydessä Kaapeli-TV -palveluiden sekä radiopalveluiden sisältö laajeni Elisan Kaapeli-TV:n sisällön mukaiseksi, ja samalla peruskanavien ja maksu-TV -kanavien tarjonta laajeni. Muutos näkyy kaapeli-TV -kanavien uusina kanavapaikkoina sekä maksu-TV -asiakkailla uusina kanavapaketteina. Muutos toteutettiin 2017 kesällä.

Syyskuussa 2017 siirtyi Kaapeli-TV -sopimusten laskutus kokonaisuudessaan Elisan järjestelmiin.

Palveluun sovelletaan Elisan yleisiä kuluttajasopimusehtoja sekä kaapeliverkkoon liittymisen sopimusehtoja, jotka löydät osoitteesta elisa.fi/sopimusehdot.

Yhtenäistämme jatkossakin Anvian ja Elisan tuotevalikoimaa voidaksemme palvella asiakkaitamme entistä monipuolisemmin ja kilpailukykyisemmin.

Muuttuuko laskun toimitustapa ja laskutusjakso kanavakortin laskutusmuutoksen yhteydessä?

Elisalla voit valita laskun toimitustavaksi maksullisen paperilaskun, maksuttomat tekstiviesti- ja sähköpostilaskut tai käyttää e-laskua tai suoramaksua. 

Kanavakortin laskutus siirttyy oletuksena jo olemassaolevalle asiakasnumerollesi, jolloin sama laskutusjakso sekä laskun toimitustapa säilyvät. Laskutus tapahtuu kerran kuukaudessa. Laskun toimitustavan voit vaihtaa kätevästi OmaElisassa maksuttomaksi tekstiviesti- tai sähköpostilaskuksi. Voit myös aina maksaa laskusi vaivattomasti suoraan OmaElisan kautta.

Palvelusi laskutetaan jatkossa kuukausittain.

Olen aikaisemmin hallinnoinut palveluitani Oma Anviassa, voinko jatkossa hallinnoida palveluitani itsepalvelussa?

Kyllä voit. Elisalla käytössä on OmaElisa. OmaElisasta löydät kaikki Elisan ja Saunalahden palvelusi kätevästi yhdestä paikasta.

Voit kirjautua OmaElisaan Mobiilivarmenteella, Elisa-tunnuksella tai Saunalahden yritysasiakkaiden vanhalla OmaSaunalahti -tunnuksella. Katso tarvittaessa tarkemmat ohjeet Elisa-tunnuksen luontiin täältä

Maksukanavapakettien hallinnointi tapahtuu erillisellä elisaviihde.fi -sivustolla.

Digilaitteen uudelleenviritys | Yleisohje tehdasasetusten palautukseen sekä kanavahakuun

Digilaitteen uudelleenviritys

Joskus saattaa tulla eteen tilanne, jolloin digilaitteen uudelleenviritys on paikallaan. Uudelleenviritys poistaa vanhat tiedot laitteen muistista. Jos vastaanotin pyytää tunnuslukua, oletuksena on yleensä 0000 tai 1111, joskus harvoin 1234

Tehdasasetusten palautus

  • Paina kaukosäätimen MENU-näppäintä
  • Valitse päävalikon Asennus-kohta. Pääset yleensä liikumaan nuolinäppäimillä  (P+) ylös ja (P-) alas ja valinta vahvistetaan yleensä OK-näppäimellä.
  • Valitse Asennus-valikosta Tehdasasetukset ja toimi näytön ohjeiden mukaisesti

Automaattinen kanavahaku (tarvittaessa tehdasasetusten palautuksen jälkeen)

  • Paina kaukosäätimen MENU-näppäintä
  • Valitse päävalikosta Asennus tai Kanavahaku. Liikkuminen valikossa tapahtuu yleensä nuolinäppäimillä (P+) ylös ja (P-) alas ja valinta yleensä OK-napilla
  • Valitse valikosta AUTOMAATTINEN KANAVAHAKU ja toimi näytön ohjeiden mukaan.

Voit määrittää digiboksin asetukset myös manuaalisesti. Löydät ohjeet osoitteesta https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/kaapeli-tv/ohje/verkkomaaritykset/

Yleisimpien laitteiden ohjeet löydät osoitteesta elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/kaapeli-tv/ohje/digiboksien-asetukset/

Huomioithan, että digilaitteesi ohjekirjasta löydät yksityiskohtaiset ohjeet oman vastaanottimesi tehdasasetusten palautukseen ja kanavahakuun. Yllä kerrotut ohjeet toimivat useimpien digilaitteiden kohdalla. Mikäli kanavien uudelleenviritys ei onnistu, ota yhteyttä Omaguruun tai laitteen myyjään / maahantuojaan.

Muutoksen jälkeen osa kanavista näkyy uusilla kanavapaikoilla. Mikäli kaikki kanavat eivät virityksen jälkeen näy, tarkista antennivälikaapeli. 

Kaapeli-TV:n kanavapaikat

Kaapeli-TV:n ajatasaiset kanavapaikat voit tarkistaa täältä.

Kaapeli-TV:n radiotaajudet

Kaapeli-TV: ajantasaiset radiotaajuudet löydät täältä.

Mihin voin olla yhteydessä Kaapeli-TV- ja maksukanava-asioihin liittyen?

Kaapeli-TV- sekä maksukanavakysymyksissä sinua auttaa 20.5. saakka Anvian asiakaspalvelu.  

Sopimusten siirryttyä 21.5.2018 alkaen sinua auttaa Elisan asiakaspalvelu.

010 190 240 (pvm/mpm)
Ma-pe 8–19 ja la 10–16.30

Voit hallinnoida maksukanavapakettejasi 21.5.2018 alkaen osoitteessa elisaviihde.fi .

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Haluatko henkilökohtaista apua? Soita Omagurulle!
Ark. 8-21, la 9-17 2,28 €/min +mpm/pvm
Apumme nopeutuu kun lataat etätuen jo ennen soittoa:
Omaguru vinkkaa:
Henkilökohtaista apua asennuksiin ja asetuksiin saat meiltä Omagurusta!
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!