Elisa Kirjan usein kysyttyjä kysymyksiä - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Elisa Kirjan usein kysyttyjä kysymyksiä

Yleistä Elisa Kirjan käytöstä

Kuinka voin käyttää Elisa Kirjaa Jolla-puhelimellani?

Elisa Kirjaa ei ole mahdollista käyttää Jolla-puhelimella suoraan. Asenna Google Play -kauppa laitteellesi ja lataa Elisa Kirja -sovellus tämän jälkeen. Mikäli tarvitset apua asennuksessa, Omaguru avustaa sinua.

Voinko käyttää Elisa Kirjaa Kindle-lukulaitteella?

Vesileimattuja kirjoja on mahdollista siirtää Kindleen. Kindle ei tue epub-formaattia suoraan, vaan tiedosto tulee muuntaa Kindlen formaattiin. Tähän voi tietokoneella käyttää esim. Calibre e-kirjojenlukuohjelmaa, jonka kautta kirjan voi sitten siirtää Kindleen. Elisa Kirja -palvelun DRM-suojatut kirjat eivät valitettavasti toimi Kindle -laitteilla, sillä Amazon ei mahdollista muista kaupoista ostettujen DRM-kopiosuojattujen kirjojen lukemista laitteillaan.

Elisa Kirjan kirjojen lukeminen tietokoneella

E-kirjojen lukemiseen tietokoneella tarvitaan erillinen e-kirjojen lukuohjelma. Täältä löydät ohjeet, kuinka lataat lukuohjelman koneellesi.

Kopiosuojausvaltuutuksen lisääminen ja poistaminen tietokoneesta

Tästä ohjeesta löydät apua kopiosuojavaltuutuksen lisäämiseen tietokoneellesi Adobe Digital Editions -ohjelmalla, joka mahdollistaa kirjojen lukemisen suoraan tietokoneellasi.

Elisa Kirjan E-kirjojen lataaminen tietokoneelle ja siirtäminen lukulaitteelle

Tästä ohjeesta löydät apua e-kirjojen tallentamiseen Elisa Kirja -palvelusta tietokoneellesi ja siirtämiseen tietokoneelta lukulaitteelle.

Elisa Kirjan äänikirjojen lataaminen tietokoneelle ja siirtäminen lukulaitteelle

Tästä ohjeesta löydät apua äänikirjojen tallentamiseen Elisa Kirja -palvelusta tietokoneellesi ja siirtämiseen mp3-soittimeen.

 

Tunnettuja ongelmatilanteita 

Miksi saamani lahjakoodi ei toimi?

Lahjakoodi voi olla tarkoitettu vain tietyn kirjan ostoon. Lahjakoodin kirjavalikoima on aina esitetty koodin yhteydessä. Joskus koodi voi olla tarkoitettu esimerkiksi äänikirjaversioon, vaikka kirjasta on olemassa myös e-kirja.

 Kirjanmerkki tai lukukohta ei ole tallentunut

Tätä ongelmaa on havaittu ilmenevän toisinaan ja korjaus on käynnissä. Ennen sovelluksen sulkemista palaa vielä kirjahyllyysi, jolloin kirjan lukukohta ja laittamasi kirjanmerkit tallentuvat varmemmin.

Eri laitteideni lukukohdan synkronointi ei toimi oikein. Missä vika?

Laitteilla tulee olla käytössä samat asetukset, esim. tekstin fonttikoko, jotta synkronointi onnistuu. Sähköisillä kirjoilla ei ole sivunumeroita kuten paperisilla kirjoilla.

Sain virheilmoituksen, että liikaa laiteaktivointeja yhdelle käyttäjälle?

Laiteraja pitää resetoida Adoben tuessa. Voit ottaa yhteyttä suoraan Adobelle tai Elisan asiakaspalvelu voi tehdä resetointipyynnön puolestasi.

Sain virheilmoituksen, että kirjan lataus epäonnistui?

Tarkista, että kopiosuojaustunnukset ovat samat sekä Kirja-palvelussa että Adobella.Korjaa kopiosuojaustunnukset, mikäli ne eivät täsmää. Poista kirja kirjahyllystä ja lataa se sitten uudelleen.

Sain virheilmoituksen ja kirjan avaaminen ei onnistu. Mitä teen?

Osa e-kirjoista, etenkin englanninkieliset, on suojattu Adoben DRM -suojaustekniikalla. Näiden kirjojen avaamiseksi tarvitaan erilliset Adobe ID kopiosuojatunnukset. E-kirjan kopiosuojausmenetelmä on mainittu kirjan tiedoissa Elisa Kirjan sivuilla.
 
Jos olet liittynyt Elisa Kirjaan ennen 16.5.2013, sinulle on luotu liittymisen yhteydessä kyseiset tunnukset. Tunnukset koostuvat sähköpostiosoitteesta ja salasanasta.
 
Jos e-kirja ei aukea lataamisen jälkeen, vaan se antaa virheilmoituksen, niin sinun on tarkistettava että tunnukset täsmäävät toisiaan sekä Elisa Kirjan- että Adoben -sivulla.
 
Jos et tiedä Adobe ID -tunnuksiesi salasanaa tai se on vanhentunut, seuraa ohjeita Adoben sivuilla salasanan vaihtamiseksi. Kun olet asettanut uuden salasanan Adoben -sivuilla, niin varmista että sinulla on vastaavat tiedot Elisa Kirjassa Omat tiedot -sivulla kohdassa Adobe ID -tunnus.
 
Tämän jälkeen kirjan tulisi avautua.
 
Jos kirjaa ei vieläkään saa avattua tai Omat tiedot -sivulla on maininta, että et tarvitse Adobe ID -tunnuksia, ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Haluatko henkilökohtaista apua? Soita Omagurulle!
Ark. 8-21, la 9-17 2,28 €/min +mpm/pvm
Apumme nopeutuu kun lataat etätuen jo ennen soittoa:
Omaguru vinkkaa:
Jos e-kirja ei aukea, vaikka kopiosuojaustunnukset täsmäävät, poista kirja hyllystä ja lataa se uudelleen.
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!