Huawei DG8245W2 - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Huawei DG8245W2

Huawei DG8245W2 -modeemi on käytössä Elisa Viihteessä ja Elisan Saunalahti-laajakaistaliittymissä. Tältä sivulta löydät laitteen peruskäyttöön liittyvät ohjeet.

Käyttöönotto ja käyttäminen

Katso käyttöönotto laajakaistan teknisen toteutuksen mukaan Laajakaistamodeemin kytkentä -ohjeestamme valitsemalla Puhelinpistokkeen kautta tuleva yhteys (ADSL & VDSL2) tai Verkkopistokkeen kautta tuleva yhteys (Ethernet-liittymät, kerros- ja rivitalot ja pientalot).

Kotiboksi Huawei HG635 pika-aloitusopas ***VAIHTO

Asetukset ja hallinta

 

Etähallinta (OmaElisa)

Etähallinta OmaElisan kautta on mahdollista, jos modeemi sisältyy laajakaistan sopimukseen.

Langattoman verkon asetusmuutokset vaikuttavat ainoastaan 2,4 GHz:n langattomaan verkkoon, ja 5 GHz:n verkon asetukset säilyvät oletusarvoissaan. Laajempi langattoman verkon asetusten hallinta (myös 5 GHz) tapahtuu modeemin paikallisesta hallinnasta.

Paikallinen hallinta http://192.168.100.1/
Käyttäjätunnus

admin

Salasana

Sama kuin langattoman verkon salasana, löytyy modeemin tarrasta (WLAN Key/ WiFi Key/ WLAN-salausavain)

Langattoman verkon (WLAN/ WiFi) asennus

Laite luo oletuksena kaksi langatonta (WLAN/WiFi) verkkoa jotka ovat salausavaimella suojattuja. Langattomien erkkojen tiedot löydät laitteen pohjassa olevasta tarrasta. Langattoman verkon toiminnan parantamiseksi sijoita laite asunnossa keskeiselle paikalle, pois muiden elektroniikkalaitteiden läheisyydestä. Älä aseta laitetta lattialle. Langattoman verkon toimivuuteen liittyviä ohjeita löydät täältä.

Jos käytössäsi on useita langattomaan verkkoon liitettäviä laitteita samaan aikaan, on suositeltavaa yhdistää osa laitteista Huawei DG8245W2:n luomaan 2,4GHz:n langattomaan verkkoon ja osa 5GHz:n verkkoon.

  1. Avaa tietokoneen tehtäväpalkin WLAN/WiFi-kuvake.
  2. Valitse avautuvasta listasta Huawei DG8245W2 -modeemin muodostaman langattoman verkon nimi
  3. Valitse Yhdistä ja seuraa sen jälkeen ohjeita salausavaimen syöttämiseksi. 

Jos et ole vaihtanut verkon nimeä (SSID) ja salausavainta (WLAN Key), löydät ne laitteen pohjassa olevasta tarrasta. Lisätietoja langattomaan verkkoon yhdistämisestä eri laitteille löydät laitteesi käyttöoppaasta.

*** VAIHTO


WLAN-nimen ja salasanan vaihtaminen

Voit parantaa WLAN-verkon turvallisuutta vaihtamalla sen nimen ja salasanan säännöllisesti.

  1. Kirjaudu laitteen hallintasivulle osoitteessa http://192.168.100.1/.
  2. Valitse Kotiverkko > WLAN-asetukset > Perusasetukset.
  3. Valitse Ota WLAN käyttöön ja klikkaa Tallenna.
  4. Klikkaa WLAN-salaus ja syötä uusi langattoman verkon nimi kohtaan SSID.
  5. Valitse Turvallisuustila-asetukseksi WPA2-PSK.
  6. Kirjoita uusi salasana kohtaan Esijaettu WPA-avain. Käytä muiden parametrien oletusasetuksia.
  7. Muista tallentaa muutokset Tallenna-painikkeesta.

Muista juuri määrittämäsi uusi langattoman verkon nimi ja salasana. Sinua pyydetään
antamaan tämä salasana, kun yhdistät langattomia laitteita, esimerkiksi tietokoneen,
modeemin langattomaan verkkoon Salasana annetaan vain ensimmäisellä yhdistämiskerralla.

Ohjelmistopäivitykset

Ohjelmistoversio Muutokset
HG635_Elisa4_C262B019

Huawei DG8245W2

Laitteen resetointi (tehdasasetusten palauttaminen) on suositeltavaa ohjelmistopäivityksen jälkeen, jos laitteen toimivuudessa esiintyy ongelmia. Resetoi modeemi painamalla laitteen takana olevaa RESET-painiketta n. 10 sekuntia terävällä esineellä, kuten nuppineulalla tai suoraksi taitetulla klemmarilla.

 

NAT-tilasta siltaavaksi

  1. Kirjaudu modeemin hallintaan http://192.168.100.1/ 
  2. Valitse Internet-välilehti ja sen alta IPTV-palvelu > IPTV-asetukset
  3. Laita raksi kohtaan Ota IPTV käyttöön ja valitse oikea Yhteystyyppi (ATM=ADSL, PTM=VDSL)
  4. Valitse mikä LAN-portti sillataan (LAN1, LAN2, LAN3, LAN4) 
  5. Vaihda VCI/VPI-arvojen kohdalle 0/100 
  6. Tallenna muutokset ja tarvittaessa käynnistä modeemi uudelleen.

Vianselvitys

Laitteen resetoiminen

Mikäli laite toimii puutteellisesti (esim. yhteys pätkii tai ei muodostu ollenkaan), laite kannattaa resetoida eli palauttaa tehdasasetuksille.

Resetoiminen on suositeltavaa tehdä myös aina ohjelmistopäivitysten jälkeen, jos laitteen toimivuudessa esiintyy ongelmia. Tämä siitä syystä, että päivitysten yhteydessä laitteen muistiin voi jäädä mm. asetuksia edellisestä ohjelmistoversiosta, jotka pyyhkiytyvät laitteen muistista vasta resetoinnissa.

Resetointi tehdään painamalla laitteen takana olevaa reset-painiketta n. 10 sekuntia terävällä esineellä, kuten nuppineulalla tai suoraksi taitetulla klemmarilla. Teräväkärkistä kynää voi myös käyttää, mutta huomaa, että monesti kynänkärki on liian lyhyt ja/tai paksu eikä se tällöin mahdu painamaan reset-painiketta reset-aukossa pohjaan asti, jolloin laite ei resetoidu.
 

WLAN-yhteys pätkii

Jos WLAN-yhteys pätkii, niin yksi syy tähän saattaa olla modeemin automaattinen WLAN-kanavan haku, jota kaikki WLAN-verkkosovittimet eivät välttämättä osaa käsitellä oikein. Tästä johtuva ongelma korjaantuu vaihtamalla WLAN-kanava manuaalisesti johonkin kanavaan väliltä 1-11.
 

WLAN-yhteys hidas

Jos WLAN-yhteys on hidas, yksi syy tähän voi olla tukossa oleva 2,4 GHz:n langattoman verkon taajuusalue. Mikäli päätelaite tai langattoman verkon sovitin tukee 5 GHz:n taajuutta, kannattaa laite yhdistää siihen verkkoon.

Merkkivalot

 

1.Power (virtavalo)

Vihreä: HG635-laitteen virta on kytketty, ja käynnistäminen on suoritettu. 

Punainen: HG635-laitteen virta on kytketty, laite on käynnistymässä tai laitteessa on toimintahäiriö.

2. WAN

Vihreä: Linkkiyhteys muodostettu DSL- tai Ethernet-tekniikalla.

3. INTERNET-valo

Vihreä: Internet-yhteys on muodostetttu. Voit aloittaa yhteyden käyttämisen laitteen avulla.

Punainen: Internet-yhteyttä muodostetaan tai yhteydenmuodostus ei ole onnistunut. Laitteella ei ole IP-osoitetta.

Vihreä vilkkuu: Tiedonsiirto käynnissä internet-yhteyden kautta.

4. WLAN (langaton lähiverkko)

Vihreä
2,4 GHz:n taajuuden WLAN-yhteys on muodostettu.
5 GHz:n taajuuden WLAN-yhteys on muodostettu.
2,4 GHz:n ja 5G GHz:n WLAN-yhteys on muodostettu.
HG635 on yhdistetty laitteeseen langattomasti WPS-toiminnon avulla.

Vihreä vilkkuu (kerran sekunnissa): Laite esim. tietokone, jossa on langaton verkkosovitin, muodostaa yhteyttä HG635-laitteeseen käyttämällä WPS-toimintoa. Tämä kestää enintään 2 minuuttia.

Vihreä vilkkuu (2 kertaa sekunnissa): Tiedonsiirto käynnissä langattoman lähiverkkoyhteyden kautta.

5.LAN

Vihreä palaa: Vähintään yksi Ethernet-portti on yhdistetty internetiä käyttävään laitteeseen (kuten tietokoneeseen) verkkokaapelilla.

Vihreä vilkkuu: Vähintään yksi Ethernet-portti on yhdistetty internetiä käyttävään laitteeseen verkkokaapelilla ja internetyhteys on käytössä.

7. USB-valo

Vihreä palaa: USB-laite on yhdistetty USB-porttiin.

Vihreä vilkkuu: USB-porttiin kytketty laite on yhdistetty ja internetyhteys on käytössä

 

Ominaisuudet

 

Malli Huawei HG635
Tyyppi ADSL2+ ja VDSL2-modeemi ja Ethernet WAN -reititin (WAN-liitin)
LAN 4 x 10/100/1000M Ethernet
WLAN

Tukee standardeja 802.11b/g/n/ac (max 1300Mbit/s).
N-standardin WLAN edellyttää WPA2-salauksen käyttöönottoa ja tukea kummaltakin laitteelta.
AC-standardin WLAN edellyttää tukea kummaltakin laitteelta.
WPS-tuki

WLAN on oletuksena päällä WPA-salattuna. SSID (langattoman verkon nimi) ja salausavain (langattoman verkon salasana) löytyvät laitteen pohjassa olevasta tarrasta. WLAN on sillattu ethernet-porttien kanssa.

Langattoman verkon hallinta laitteen lähihallinnasta osoitteessa http://192.168.100.1/

Jos käytössäsi on useita WLAN-laitteita samaan aikaan, on suositeltavaa yhdistää osa laitteista DG8245W2:n luomaan 2,4 GHz:n WLAN-verkkoon ja osa 5GHz:n WLAN-verkkoon.

NAT Oletuksena päällä
DHCP Oletuksena päällä.
Liitännät 5 x Ethernet (4 x LAN, 1 x WAN)
1 x USB
1 x RJ11 (DSL)

Kuvia laitteesta

 

 

Laitepulmia? Ei hätää – apu on yhden soiton päässä! Säästä vaivaa ja kilauta Elisan Omaguru-asiantuntijalle. Klikkaa apu tästä!

 

 

  • Huawei DG8245W2

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!