Elektrisk betalninguppmaning - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Elektrisk betalninguppmaning

Från och med december 2018 sänder vi betalningspåminnelser för e-postfakturor med e-post.

Vad är det frågan om?

Betalningspåminnelsen skickas efter två veckor från fakturans förfallodag om betalningen inte har inkommit. Om din faktura skickas som e-postfaktura, kommer du framöver att få eventuella betalningspåminnelser elektroniskt som bilaga i ett e-postmeddelande. De elektroniska betalningspåminnelserna skickas till samma e-postadress som din faktura skickas till.

Elektrisk betalningspåminnelserna gällar följande faktura sädningen:

  • E-post
  • E-post med SMS-notis
  • Direkt betalning med e-post notis

Vilka fördelar får jag av detta?

•    Betalningspåminnelsen kommer till samma ställe och med samma leveranssätt som din faktura
•    Betalningspåminnelsen kommer snabbare fram med e-post än med normal post

 

Har du funderat på att byta fakturans leveranssätt till e-faktura? Att ta emot e-faktura är ett praktiskt sätt att ta emot fakturor elektroniskt direkt i din egen nätbank. Läs mer och se anvisningarna om ibruktagning av e-faktura här!

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Fakturering – Ändring i abonnemang – Felanmälan

Behöver du hjälp? Elisas kundtjänst hjälper dig.
I OmaElisa sköter du dina tjänster behändigt på ett ställe.
LOGGA IN
Hittade du inte infot du letade efter? Sök!