Senior Service Manager (Helsinki, Tampere, muu)

Helsinki, Tampere, Muu

Haku päättyy 29.05.2024

Myynti ja asiakaspalvelu
Helsinki, Tampere, Muu

Elisa tarjoaa yrityksille tekoälyautomaatiolla tehostettuja IT-palveluja digitaaliseen työympäristöön, hybridipilvialustoihin sekä asiointi- ja asiakaspalveluprosessien digitalisointiin. Haluamme varmistaa asiakkaidemme tietoteknisten ympäristöjen jatkuvuuden ja jatkuvan kehittymisen sekä parantaa sujuvan arjen kautta asiakas- ja työntekijäkokemusta ja tuottavuutta.

Haemme nyt rautaista palvelunhallinnan osaajaa Senior Service Managerin tehtävään Elisan IT -liiketoimintaan

Työskentelet asiakkaamme yhteys- ja luottohenkilönä markkinoiden kehityksen kärjessä olevien IT-palveluiden parissa. Palvelujemme tuotteistaminen ja liiketoimintamme perustuu vahvan asiakasymmärryksen yhdistämiseen uusimpiin teknologioihin. Pääset kehittämään osaamistasi mielenkiintoisten ja tunnettujen asiakkuusbrändien ja osaavan sekä kannustavan asiantuntijajoukon ympäröimänä.  

Voit tutustua tarkemmin IT-palveluihimme tämän linkin kautta

Tutustu Elisan yritysasiakkaiden palveluhallintaan täällä.

Tehtävänkuvaus

Tehtävässä vastaat siitä, että Elisan yhteistyö ja modernit palvelut pelaavat asiakkaan suuntaan. Tehtäväsi on huolehtia asiakastyytyväisyydestä ja asiakkaiden liiketoimintaa sekä kilpailukykyä tukevista IT- ja Connectivity palveluiden toimittamisesta ja kehittämisestä ennakoivasti yhteistyössä sisäisten sidosryhmien kanssa. Toimit myös vahvasti sisäisen talousennustamisen, tekemisen kehittämisen ja asiakasymmärryksen laajentamisen tekijänä. 

Toimit aktiivisesti asiakkaan liiketoiminta- ja IT-johdon sparraajana auttaen heitä yhdessä asiakkuustiimimme kanssa kehittämään IT-ympäristöä, tukemaan ja kehittämään liiketoimintaa sekä voimaistamaan tietohallintoa Elisan palvelujen avulla. Toimit asiakkaan vastuuhenkilöiden kanssa aktiivisessa vuorovaikutuksessa varmistaen asiakasymmärryksemme, asiakkaan yhteistyön ja palvelujen tilannekuvan. Onnistuaksesi tehtävässä sinun tulee lunastaa asema asiakkaan luottohenkilönä palveluiden johtamisessa ja kehittämisessä sekä Elisan sidosryhmien peluuttajana. Vastuullasi on operatiivisen IT- ja Connectivity asiakkuustiimin toiminta, jossa vastaat palveluiden kokonaishallinnasta, läpinäkyvyydestä asiakkaille sekä asiakkaan IT-kehitysroadmapin ylläpidosta ja toteutumisesta yhteistyössä asiantuntijapalveluidemme luottokonsulttien kanssa.

Etsimämme osaajan tunnusmerkit - näitä asioita odotamme ja toivomme sinulta:

Etsimme tehtävään kokenutta henkilöä, joka ajattelee asioita kokonaisvaltaisesti. Haluat kehittää Elisan toimintaa vastuuasiakkuuksissasi pitkäjänteisesti ja pyrit löytämään jatkuvasti asioita, joiden avulla voit parantaa asiakaskokemusta, asiakkuuden kannattavuutta ja laatua sekä omalta osaltasi vastata asiakkaan palveluiden jatkuvasta kehittymisestä ja kehittämisen johtamisesta. Ymmärrät Elisan IT-liiketoimintaa ja palvelutuotantoa syvällisesti asiakkaan näkökulmasta.

Pyrit ketterään ja nopeaan toimintaan tavoitteiden varmistamiseksi. Uskallat haastaa myös omia näkemyksiäsi ja toimintatapojasi ja olet tavoitteellinen tiimipelaaja. Innostut monimutkaisen kokonaisuuden johtamisesta, et pelkää laittaa käsiäsi saveen, mutta toisaalta näet metsän puilta. 

Emme hae superihmistä, mutta olemme listanneet alle asioita, jotka ehdottomasti auttavat tehtävässä menestymisessä:

  • Kokemusta vastuullisista palveluhallintatehtävistä vähintään 5 vuoden ajalta ja näyttöä tuloksellisesta toiminnasta, jotta osaat paitsi ottaa vastuualueesi haltuun myös rohkeasti kehittää ja kyseenalaistaa tarvittaessa 
  • Koska asiakas on meille kaikki kaikessa, toivomme sinulta kykyä ja kokemusta johtaa palvelujen toimittamista ja kehittämistä asiakaslähtöisesti asiakkaan ja Elisan hyöty huomioiden 
  • Tunnet IT-toimialan sopimustekniikan, pystyt tarvittaessa neuvottelemaan sopimukseen muutoksia ja johtamaan jatkosopimusneuvotteluja 
  • Ymmärrystä ja kokemusta asiakaskohtaisen kannattavuuteen liittyvistä tekijöistä, niiden johtamisesta ja kannattavuuden kehittämisestä 
  • Kyky ymmärtää asiakkaan liiketoimintaa, keskeisiä liiketoimintaprosesseja ja kuinka IT- ja Connectivity - ratkaisut niitä tukevat
  • Myyt uusia palveluja ja kehitysprojekteja asiakkaalle ja Elisalle lisäarvoa synnyttäen
  • Erinomaiset neuvottelu-, organisointi- ja dokumentointitaidot tulevat tässä työssä tarpeen joka päivä 
  • Kyky hoitaa palveluhallinnan tehtäviä sujuvasti myös englannin kielellä – palvelemme asiakkaitamme suomeksi ja englanniksi 
  • Vähintään Foundation -tason sertifikaatit (ITIL, SIAM ja/tai VeriSM), kaksi edellisistä 
  • Ymmärrystä ja kokemusta IT-, tietoliikenne- ja verkkoratkaisuista sekä -palveluista, jotta ymmärtäisit Elisan laajaa tuote- ja palvelutarjoomaa mahdollisimman hyvin 
  • Hyytymätön oppimisen ja kehittymisen nälkä, niin kuin meillä muillakin elisalaisilla! 

Mitä tarjoamme?

Tässä roolissa sinulla on mahdollisuus haastaa itseäsi sekä päästä lähelle niin asiakasta kuin liiketoimintaamme. Pääset vaikuttamaan siihen, että Elisan IT-liiketoiminnan tarjoamat palvelut on hoidettu laadukkaasti ja sujuvasti ja toimintatavat kehittyvät kestävällä tavalla.

Tarjoamme sinulle mielenkiintoisen ura- ja kehittymismahdollisuuden yhdessä Suomen suurimmista pörssiyhtiöistä. Lähde mukaan rakentamaan turvallista digitaalista maailmaa, jossa ratkomme digitalisaation keinoin asioita, jotka ovat tärkeitä ihmisille ja kestävälle kehitykselle. Me elisalaiset viihdymme täällä muun muassa vapauden ja vastuun, jatkuvan oppimisen, erinomaisen työilmapiirin ja joustavuuden takia. Isossa kuvassa teemme työtä, jolla on merkitystä koko yhteiskunnalle (Elisa on yksi Suomen suurimmista yhteisöveronmaksajista).

Työkavereiden lisäksi sinusta ja kehittymisestäsi välittää esihenkilösi. Meillä myös ymmärretään, että jokaisella Elisalaisella on omannäköisensä tausta, perhe, harrastukset ja muu elämä - ja työn tulee sopeutua elämään eikä päinvastoin.

Kiinnostuitko? 

Hienoa, lähetä hakemuksesi mahdollisimman pian! Saatamme edetä potentiaalisten hakijoiden kanssa haastatteluihin jo hakuajalla. Jos sinulla herää kysyttävää, Kari Eronen kertoo sinulle mielellään lisää: +358 505060155 tai kari.eronen(a)elisa.fi

Tehtävään valitulle henkilölle teetetään tarvittaessa perusmuotoinen turvallisuusselvitys ja huumausainetesti.