Laajakaistaverkon parannustyöt - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Laajakaistaverkon parannustyöt

Parannamme jatkuvasti laajakaistaverkkoamme. Parannuksen myötä laajakaistayhteytesi on toimintavarmempi ja liittymäsi nopeus nousee.

Saitko viestin, että laajakaistayhteytesi nopeus nousee tai alueesi laajakaistaverkkoa on parannettu?

Parannamme asuinalueesi laajakaistaverkkoa ja vaihdamme liittymätekniikkaa uudempaan. Samalla päivitämme liittymäsi automaattisesti parempaan. Parannusten jälkeen liittymäsi toimii nopeammin ja varmemmin.

Tarvitsetko uuden modeemin?

  • Jos sait viestissä ilmoituksen, että lähetämme sinulle uuden modeemin maksutta, saat tekstiviestillä tiedon, kun modeemi on noudettavissa postista. Modeemi kannattaa noutaa ennen kirjeessä mainittua päivämäärää ja kytkeä saman tien käyttöön vanhan modeemin tilalle. Vanha nettiyhteytesi toimii myös uudella modeemilla, vaikka varsinainen muutos olisi vasta tulossa.
  • Jos saamassasi viestissä neuvotaan tarkistamaan tukeeko nykyinen modeemisi VDSL2-tekniikkaa, tee tarkistus osoitteessa elisa.fi/tarkista-modeemi. Mikäli tarvitset uuden modeemin, saat sen veloituksetta käyttöösi soittamalla maksuttomaan myyntipalveluun 0800 98 323 tai käymällä Elisan myymälässä. Lähimmän myymälän löydät osoitteesta elisa.fi/myymalat
  • Jos viestissä ei mainita uutta modeemia, et tarvitse sellaista. Uusi liittymä toimii myös nykyisellä modeemillasi.

Jos tarvitset apua uuden modeemin kytkemisessä käyttöön, anna Elisa Omagurun auttaa. Elisa Omaguru auttaa kaikkien laitteiden ja palvelujen käyttöönotossa, asennuksissa ja ongelmatilanteissa. Klikkaa tästä!

Mihin vanha modeemi?

Vanhan modeemin voit toimittaa esimerkiksi paikkakuntasi SER-kierrätyspisteeseen. Lisätietoa www.serkierratys.fi.

Huomioitavaa laskulla

Jos seuraavan kuukauden lasku on ehditty jo muodostaa sinulle, voi muutosta seuraavalla laskulla olla osittain päällekkäistä veloitusta sekä vanhan että uuden liittymän osalta. Tämä hyvitetään automaattisesti seuraavalla laskulla.

Muutospäivänä nettiyhteytesi katkeaa hetkeksi

Viestissä kerrottuna päivänä tulee nettiyhteyteesi maksimissaan 2 tunnin katkos klo 8-21 välisenä aikana. Jos nettiyhteys ei automaattisesti palaudu, käynnistä modeemi uudelleen. Tarvittaessa resetoi laitteesi painamalla takaa löytyvää Reset-painiketta noin 10 sekunnin ajan, kun laitteessa on virta päällä. Huomaathan että resetointi nollaa modeemille itse muuttamasi asetukset.

Jos olet saanut uuden modeemin, ota se käyttöön viimeistään nyt. Varmista myös, että kaikki johdot on varmasti kytketty paikoilleen.

En saanut uutta modeemia ennen muutospäivää

Uusi liittymä toimii myös vanhalla modeemillasi. Vaihda uusi modeemi käyttöösi heti sen saatuasi ja saat nopeammasta laajakaistayhteydestäsi täyden hyödyn irti. Nopeammalla laajakaistalla muun muassa. verkkopelaaminen ja etätyöt hoituvat sujuvasti.

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Jos liittymäsi ei lähde muutoksen jälkeen toimimaan, palauta tehdasasetukset modeemille painamalla takaa löytyvää Reset-painiketta n. 10 sekuntia virran ollessa päällä!
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!