Laajakaistaverkon parannustyöt - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Laajakaistaverkon parannustyöt

Parannamme Elisalla jatkuvasti laajakaistaverkkoamme. Parannusten myötä huolehdimme myös, että asiakkaidemme liittymät päivitetään parhaaseen mahdolliseen saatavilla olevaan tekniikkaan, kuukausihinnan pysyessä ennallaan.

Oletko saanut kirjeen, että laajakaistayhteytesi nousee tai alueesi laajakaistaverkkoa on parannettu?

Olemme työskennelleet alueellasi parantaen laajakaistaverkkoa, tuoden tarjolle esimerkiksi liittymiä, jotka toimivat valokuidun kautta. Haluamme, että asiakkaillamme on käytössään toimintavarmin ja paras liittymä ja siksi päivitämme liittymäsi automaattisesti parempaan. Osalla alueita liittymätekniikka voi säilyä samana kuin ennenkin, mutta parannusten jälkeen liittymä toimii nopeammin ja on toimintavarmempi.

Jos tarvitset muutoksen myötä uuden modeemin, lähetämme sellaisen automaattisesti.

Jos olet saanut kirjeessä ilmoituksen uudesta modeemista, tulee sinun ottaa se muutoksen myötä käyttöösi. Muutostyön jälkeen ei vanha modeemisi enää toimi liittymässäsi. Saat tekstiviestillä tiedon, kun uusi modeemi on noudettavissa postistasi. Modeemi kannattaa noutaa ennen kirjeessä mainittua päivämäärää ja kytkeä saman tien vanhan modeemin tilalle. Liittymäsi toimii uudella modeemilla, vaikka muutoshetki olisi vasta tulossa.

Jos emme ole maininneet sinulle mitään uudesta modeemista lähettämässämme kirjeessä, on sinulla jo nyt käytössäsi modeemi, joka toimii liittymälläsi myös muutoksen jälkeen.

Jos tarvitset apua uuden modeemin kytkemisessä käyttöön, anna Elisa Omagurun auttaa. Elisa Omaguru auttaa kaikkien laitteiden ja palvelujen käyttöönotossa, asennuksissa ja ongelmatilanteissa. Omagurun tavoitat numerosta 0600 900 30 ark. 8-21 ja la 9-17 (2,28 €/min + mpm/pvm). Tutustu osoitteessa omaguru.fi.

Modeemin kytkentä tapahtuu vastaavasti kuin alla olevan VMG3326 modeemin kytkentä.

Mihin vanha modeemi?

Vanhan modeemin voit toimittaa esimerkiksi paikkakuntasi SER-kierrätyspisteeseen.

Lisätietoa www.serkierratys.fi.

Muutos ei vaikuta liittymän tai palvelun kuukausihintaan

Laajakaistaliittymäsi muutos ei vaikuta kuukausihintaasi, mutta jos olemme ehtineet muodostaa sinulle jo seuraavan kuukauden laskun, voi muutosta seuraavalla laskulla olla osittain päällekkäistä veloitusta sekä vanhan että uuden liittymän osalta. Tämä korjaantuu automaattisesti seuraavalle laskulle hyvitysrivinä.

Muutospäivänä nettiyhteytesi katkeaa hetkeksi.

Kirjeessä ja viesteissä kerrottuna päivänä tulee nettiyhteyteesi maksimissaan 2 tunnin katkos klo 8-21 välisenä aikana. Jos nettiyhteytesi ei lähde tämän jälkeen automaattisesti toimintaan, käynnistäthän laitteet uudelleen. Tarvittaessa resetoi modeemi painamalla takaa löytyvää Reset-painiketta n. 10 sekuntia kun laitteessa on virta päällä. Huomaathan että resetointi nollaa modeemille itse muuttamasi asetukset.

Jos olet saanut uuden modeemin, on nyt aika ottaa se viimeistään käyttöön. Varmista vielä, että kaikki johdot on varmasti kytketty paikoilleen.

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Jos liittymäsi ei lähde muutoksen jälkeen toimimaan, palauta tehdasasetukset modeemille painamalla takaa löytyvää Reset-painiketta n. 10 sekuntia virran ollessa päällä!
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!