Huawei E3276 4G -nettitikku - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Huawei E3276 4G -nettitikku

Tältä sivulta löydät laitteen Huawei E3276 4G -nettikun peruskäyttöön liittyvät ohjeet.

Ongelmia Huawei E3276 4G -nettitikun nopeudessa? Tämä laite on tekniikaltaan vanhentunut, ja se saattaa vaikuttaa mobiilinettisi nopeuteen. Katso uusimmat mobiilireitittimet >

Käyttöönotto ja käyttäminen

Käyttöoppaasta löydät apua ja vinkkejä laitteen käyttöönottoon, käyttämiseen ja vianselvitykseen.

4G-nettitikun pikaopas: Huawei E3276

Lisää ohjeita >

Laitepulmia? Ei hätää – apu on yhden soiton päässä! Säästä vaivaa ja kilauta Elisan Omaguru-asiantuntijalle. Klikkaa apu tästä!

Yhteysohjelma

Tässä nettitikussa on käytössä Mobile Partner -yhteysohjelma tai Mobiililaajakaista 4.0 -yhteysohjelma (jos olet päivittänyt tikun erikseen itse).

Ohjeet asentamiseen ja käyttämiseen: 
Mobile Partner -yhteysohjelmiston asennus Windows-koneelle

Ohjelmistopäivitykset

E3276 4G -nettitikulle on saatavilla uusi ohjelmistopäivitys, jonka versionumero on 21.260.05.02.260. Ohjelmistopäivitys on tärkeä tehdä, sillä se varmistaa laitteen toimivuuden, kun verkossa otetaan käyttöön uusia ominaisuuksia. Päivitys tehdään porrastetusti joulukuusta 2018 alkaen. 

Vanhemmissa E3276 4G -nettitikuissa on käytössä Mobile Partner tai Mobiililaajakaista 4.0 -yhteysohjelmisto (jos olet päivittänyt tikun erikseen itse).

Jos käytössäsi on Mobile Partner -yhteysohjelma: tarkista onko nettitikulle saatavilla päivityksiä valitsemalla Mobile Partner -ohjelman ylävalikosta  Ohje > Verkkopäivitys. Huomaat päivityksen saatavuudesta myös näytön alareunassa näkyvästä punaisesta huutomerkistä.

Jos käytössäsi on uudempi Huawei-laitehallinta, päivitys tehdään laitteen hallintasivun kautta:

​1. Varmista, että käytät laitteesi (tietokone, tabletti) nettiyhteyttä Huawei E3276 -nettitikun kautta. 
2. Siirry selaimella hallintasivulle http://192.168.100.1 ja kirjaudu sisään.
​3. Käyttäjätunnus on admin ja salasana on joko admin tai reitittimen langattoman verkon (WLAN/ WiFi) salasana.
4. Valitse yläpalkista "Päivitä" ja tämän jälkeen "Vahvista päivitys"
5. Kun päivitys on valmis, käynnistä mobiilireititin uudelleen.
6. Alla näet tarkan, kuvallisen ohjeen, päivityksen tekemiseen
7. Mikäli nettiyhteys ei päivitysen jälkeen toimi, käynnistä kaikki laitteesi uudelleen.

Tämän ohjeen avulla voit tarkistaa onko laitteellesi päivitys saatavilla:

Varmista, että käytät internet-yhteyttä Huawei E3276 -nettitikulla ja kirjoita selaimen osoiteriville http://192.168.100.1 Näin pääset laitteen laitehallintaan.

Kun olet laitehallinnan päävalikossa, valitse oikeasta yläkulmasta Kirjaudu Sisään/Login.

Kirjoita Käyttäjänimi/User name sekä Salasana/ Password. Käyttäjätunnus on admin ja salasana on laitteen ohjelmistoversiosta riippuen admin tai laitteen langattoman verkon salasana (WLAN/WiFi-Key). Langattoman verkon oletussalasanan näet reitittimen takakannen alta tai laitteen näytöltä.

Valitse Kirjaudu Sisään/ Login

Valitse yläpalkista Update/Päivitä. Tämän jälkeen valitse alhaalta Update Now/Päivitä nyt.

Saat ilmoituksen, jossa kerrotaan päivityksen olevan saatavilla, valitse Confirm/ Vahvista

Päivitys käynnistyy, älä sammuta laitetta päivityksen aikana!

Päivitys kestää n. 2-10 min.

Kun päivitys on valmis, laite käynnistyy uudelleen. Jos näin ei tapahdu, voit myös itse käynnistää laitteen uudelleen.

Vianselvitys

Ratkaise mobiililiittymien häiriötilanteet Verkkoapurilla – klikkaa tästä!

Ominaisuudet

Tuetut käyttöjärjestelmät Windows XP / SP2SP3, Vista SP2/SP3 ja Windows 7 sekä Mac OS X 10.5 ja 10.6  (+ uusimmat käyttöjärjestelmäpäivitykset). HUOM! Ei tue Mac OS X 10.9 Mavericks -versiota, jonka kanssa on yhteensopivuusongelmia.
Tuetut taajuudet 2G: 850/900/1800/1900MHz
3G: 900/2100MHz
DC-HSPA+ 2100MHz
LTE: DD800/1800/2600MHz
2*2 Mimo
Paras mahdollinen nopeus mobiiliverkossa

4G
LTE:
DL:150 Mbit/s
UL: 50 Mbit/s

3G
HSDPA:
DL: 42 Mbit/s
UL: 5,76 Mbit/s

Verkon nopeuksien normaalit vaihteluvälit löydät täältä.

Tuki ulkoiselle antennille Kyllä

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Haluatko henkilökohtaista apua? Soita Omagurulle!
Ark. 8-21, la 9-17 2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm
Apumme nopeutuu kun lataat etätuen jo ennen soittoa:
Ark. 8-21, la 9-17 2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm
Omaguru vinkkaa:
Poista PIN-koodikysely käytöstä helpottaaksesi yhteyden muodostusta.
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!