Mobile Partner -yhteysohjelmiston asennus Windowsille (4G) - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Mobile Partner -yhteysohjelmiston asennus Windowsille (4G)

Tässä ohjeessa neuvotaan Mobile Partner-yhteysohjelmiston asennus Windows-tietokoneelle. Mobile Partner on käytössä osassa 4G-nettitikuista. Voit katsoa ohjeen myös videona.

Ohjevideo: Mobile Partner -yhteysohjelmiston asennus Windowsille

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
1 2 3 4 5 6

Asennus

Kytke Nettitikku tietokoneen vapaaseen USB-porttiin. Windows valmistelee asennusta hetken, minkä jälkeen asennuksen pitäisi käynnistyä automaattisesti. Asennettaessa Nettitikkua Windows Vistalle saattaa ruudulle tulla valintaikkuna, mistä pitää valita Suorita AutoRun.exe ja tämän jälkeen suojausvaroitus, mistä pitää valita Salli DataCard_Setup.exe.

Aloita asennus painamalla Next.

Hyväksy käyttösopimus painamalla I Agree.

Hyväksy asennuskansio painamalla Next. Voit vaihtaa asennuskansiota tarvittaessa painamalla Browse. Seuraavassa ikkunassa valitaan kansio ja nimi, mille luodaan pikakuvakkeet Käynnistä-valikkoon. Asennus käynnistetään painamalla Install.

Odota hetki, ohjelma asentuu.

Kuittaa asennus valmiiksi painamalla Finish.

Mudosta yhteys painamalla Connect. Yhteyden katkaisu tapahtuu painamalla Disconnect.

Toiminta mahdollisissa ongelmatilanteissa

  1. Tarkista ennen kuin klikkaat Yhdistä-painiketta yhteysohjelmiston vasemmasta alareunasta, että laite on kytkeytynyt verkkoon (kuvassa WCDMA Elisa).
  2. Irrota Nettitikku, poista SIM-kortti ja käynnistä tietokone uudelleen.
  3. Käytä SIM-kortti matkapuhelimessa ja testaa liittymän toiminta sillä.
  4. Laita SIM-kortti nettitikkuun ja kytke se uudelleen tietokoneen käynnistyttyä ja testaa yhteyden toiminta.
  5. Jos yhteys ei toimi, poista yhteysohjelmisto (Mobile Partner) tietokoneelta ja asenna se uudelleen. Testaa yhteyden toiminta.

 

Mikäli tarvitse apua Mobiililaajakaista-yhteysohjelman asennuksessa, ota yhteyttä Omaguruun.

 

Haluatko henkilökohtaista apua? Soita Omagurulle!
Ark. 8-21, la 9-17 2,28 €/min +mpm/pvm
Apumme nopeutuu kun lataat etätuen jo ennen soittoa:
Ark. 8-21, la 9-17 2,28 €/min +mpm/pvm
Omaguru vinkkaa:
Asennus ei ala automaattisesti, jos Windowsin asetukset estävät sen.
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!