Huawei E3276 4G -nettitikku - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Huawei E3276 4G -nettitikku

Tältä sivulta löydät laitteen Huawei  E3276 4G -nettikun peruskäyttöön liittyvät ohjeet.

Käyttöönotto ja käyttäminen

Käyttöoppaasta löydät apua ja vinkkejä laitteen käyttöönottoon, käyttämiseen ja vianselvitykseen.

4G-nettitikun pikaopas: Huawei E3276

Lisää ohjeita >

Laitepulmia? Ei hätää – apu on yhden soiton päässä! Säästä vaivaa ja kilauta Elisan Omaguru-asiantuntijalle. Klikkaa apu tästä!

Yhteysohjelma

Tässä nettitikussa on käytössä Mobile Partner -yhteysohjelma tai Mobiililaajakaista 4.0 -yhteysohjelma (jos olet päivittänyt tikun erikseen itse).

Ohjeet asentamiseen ja käyttämiseen: 
Mobile Partner -yhteysohjelmiston asennus Windows-koneelle

Ohjelmistopäivitykset

Vanhemmissa E3276 -nettitikuissa on käytössä Mobile Partner tai Mobiililaajakaista 4.0 -yhteysohjelmisto (jos olet päivittänyt tikun erikseen itse).

Jos käytössäsi on Mobile Partner -yhteysohjelma: tarkista onko nettitikulle saatavilla päivityksiä valitsemalla Mobile Partner -ohjelman ylävalikosta  Ohje > Verkkopäivitys. Huomaat päivityksen saatavuudesta myös näytön alareunassa näkyvästä punaisesta huutomerkistä.

Uusimmissa E3276- nettikuissa ei ole erillistä yhteysohjelmaa, vaan yhteys muodostetaan hallintasivun kautta. Tämän ohjeen avulla voit tarkistaa onko laitteellesi päivitys saatavilla hallintasivun kautta:

  1. Varmista, että käytät internet-yhteyttä E3276- nettitikulla ja kirjoita selaimen osoiteriville http://192.168.100.1 Näin pääset laitteen laitehallintaan.
  2. Kun olet laitehallinnan päävalikossa, valitse oikeasta yläkulmasta Kirjaudu Sisään/Login.

Kirjoita Käyttäjänimi/User name sekä Salasana/ Password. Käyttäjätunnus on admin ja salasana on laitteen ohjelmistoversiosta riippuen admin tai laitteen langattoman verkon salasana (WLAN/WiFi-Key). Langattoman verkon oletussalasanan näet nettitikun takakannen alta.

Valitse Kirjaudu Sisään/ Login

Valitse yläpalkista Update/Päivitä. Tämän jälkeen valitse alhaalta Update Now/Päivitä nyt.

Saat ilmoituksen, jossa kerrotaan päivityksen olevan saatavilla, valitse Confirm/ Vahvista

Päivitys käynnistyy, älä sammuta laitetta päivityksen aikana!

Päivitys kestää n. 2-10 min. Kun päivitys on valmis, laite käynnistyy uudelleen. Jos näin ei tapahdu, voit myös itse käynnistää laitteen uudelleen.

Vianselvitys

Ratkaise mobiililiittymien häiriötilanteet Verkkoapurilla – klikkaa tästä!

Ominaisuudet

Tuetut käyttöjärjestelmät Windows XP / SP2SP3, Vista SP2/SP3 ja Windows 7 sekä Mac OS X 10.5 ja 10.6  (+ uusimmat käyttöjärjestelmäpäivitykset). HUOM! Ei tue Mac OS X 10.9 Mavericks -versiota, jonka kanssa on yhteensopivuusongelmia.
Tuetut taajuudet 2G: 850/900/1800/1900MHz
3G: 900/2100MHz
DC-HSPA+ 2100MHz
LTE: DD800/1800/2600MHz
2*2 Mimo
Paras mahdollinen nopeus mobiiliverkossa

4G
LTE:
DL:150 Mbit/s
UL: 50 Mbit/s

3G
HSDPA:
DL: 42 Mbit/s
UL: 5,76 Mbit/s

Verkon nopeuksien normaalit vaihteluvälit löydät täältä.

Tuki ulkoiselle antennille Kyllä

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Haluatko henkilökohtaista apua? Soita Omagurulle!
Ark. 8-21, la 9-17 2,28 €/min +mpm/pvm
Apumme nopeutuu kun lataat etätuen jo ennen soittoa:
Ark. 8-21, la 9-17 2,28 €/min +mpm/pvm
Omaguru vinkkaa:
Poista PIN-koodikysely käytöstä helpottaaksesi yhteyden muodostusta.
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!