Tehtäväkierto oli Marjalle silmiä avaava oppikokemus
Pari vuotta sitten Marjalle tarjoutui mahdollisuus lähteä tehtäväkiertoon Elisalla.
Tarkoituksena oli vaihtaa työtehtävää talon sisällä määräajaksi.
Hyppy tutusta puhelinasiakaspalvelun pestistä Tuotannon Assistentiksi oli Marjalle alkuun tietysti jännittävä, mutta lopulta ikimuistoinen kahden vuoden kokemus.
“Muistan, että minua jännitti todella paljon. Siitä huolimatta en pelännyt ottaa uutta haastetta vastaan. Kyseessä oli täysin uusi tehtävä ja ympäristö minulle. Olin kuitenkin varma, että kyllä minä opin. Ei tällaista tilaisuutta voi jättää käyttämättä”, Marja muistelee tuntemuksiaan.
Marjalle edessä häämöttänyt tilaisuus näyttäytyi ennen muuta positiivisena kehittymisen mahdollisuutena. Olihan hän kokenut asiakaspalvelutyössään vasta murto-osan kaikista Elisan tarjoamista uramahdollisuuksista.
”Tehtäväkierrossa ymmärsin todella, miten
monia eri työtehtäviä Elisalla onkaan.”
“Kontrasti oli suuri verrattuna työhön, johon olin tottunut. Kuljin ikään kuin etulinjasta asiakastyöstä kaiken ytimeen, jossa palveluitamme tuotetaan ja kehitetään. Aikaisemmin kohtaamani ihmiset olivat Elisan kuluttaja-asiakkaat, mutta tuotannon assistenttina asetelma vaihtui ikään kuin talon sisäisiin asiakkaisiin. Ymmärsin todella vasta tässä tehtäväkierrossa, miten monia eri työtehtäviä Elisalla onkaan”, Marja kertoo.
Marja on ikionnellinen päätöksestään lähteä työnantajan ehdottamaan tehtäväkiertoon. Tehtävämuutos toi matkassaan taitoja, joista Marja kiittelee palattuaan takaisin Palveluasiantuntijaksi.
“Opin paljon oman työn johtamisesta ja erityisesti työajan tehokkaasta hyödyntämisestä. Oppimistani taidoista on ollut iso etu palattuani kuluttaja-asiakkaiden pariin. Pystyn palvelemaan asiakkaita kokonaisvaltaisemmin, kun ymmärrän tuotantoprosessia paremmin”, Marja summaa.