Rohkea urasiirto on ollut Deborahille valtava henkinen harppaus
Moni suomalainen voi varmasti samaistua sosiaalisten kohtaamisten synnyttämään jännitystilaan. Junior Tietoliikenneasiantuntija Deborah oli ennen Elisalle tuloaan suorastaan ujo. Sosiaaliset tilanteet ja arvaamattomat asiakaskohtaamiset jännittivät etukäteen ja saivat kurkun kiristymään ja kädet hikoilemaan. Voimme kuvitella, miten rohkea urasiirto Deborahille oli aloittaa työ asiakaspalvelun eturintamassa.
“Aloitin Elisalla Palveluneuvojan tehtävästä. Soitin alkuun paljon puheluita, että sain tuntumaa ihan vain erilaisista asiakkaista. Muistan, miten jännittäviä ensimmäiset puhelut olivat. Ikinä kun ei tiennyt millainen asiakas ja verkko-ongelma toisessa päässä odotti. Introvertin todellinen epämukavuusalue!” Deborah muistelee.
Sittemmin Deborah on edennyt Palveluneuvojasta teknisempään Junior Tietoliikenneasiantuntijan tehtävään, vain parissa vuodessa. Lähtötilanne huomioon ottaen, uralla eteneminen on ollut hänelle ennen kaikkea valtava henkinen harppaus.
“Nykyään toimin ongelmanratkaisijana urakoitsijoiden, projektipäälliköiden ja asiakkaiden välissä. Lähtökohtaisesti tehtäväni on selvittää valokuituverkkojen yhteysongelmia, ja löytää asiakkaita parhaiten palvelevia ratkaisuja. Erilaiset sosiaaliset kohtaamiset ovat edelleen olennainen osa työtäni. Juuri niistä olen saanut itsevarmuutta eniten”, Deborah summaa.
”Erilaiset sosiaaliset kohtaamiset ovat olennainen osa työtäni. Juuri niistä olen saanut itsevarmuutta eniten.”
Deborah kertoo opetelleensa siirtämään jännityksen tunteet taka-alalle ja seisovansa varmoin jaloin ventovieraiden ihmisten edessä.
“Olen oppinut luottamaan itseeni täällä. Ensimmäisenä työpäivänäni olin niin hermostunut, että melkein itketti. Nyt odotan joka päivä innolla uusia asiakaskohtaamisia”, Deborah kertoo hymyillen.