2. Merkityksellistä tietoturvaa modernilla tavalla
Elisan asiakaskunta koostuu isoista yrityksistä ja organisaatioista, joiden tietoturvasta huolehtiminen tarkoittaa Suomen mittakaavassa ihmisten päivittäiseen elämään liittyvien palveluiden turvaamista kokonaisvaltaisesti.
”Meillä on isoja asiakkaita esimerkiksi energiasektorilla. Nykyään asiakkaille tuottamamme palvelut eivät keskity pelkästään tietoturvahavainnointiin, vaan teemme tutkimusta, selvitämme tarvittavat toimenpiteet hyökkäysten estämiseksi ja teemme tarvittavia toimenpiteitä asiakkaan puolesta”, Markus kertoo.
Lisäksi asiakaslähtöisyys on Elisan palveluiden kehittämisen ytimessä. Markuksen tiimissä pyritään tekemään palveluita, joita asiakas tarvitsee sen sijaan, että teknologia olisi pääasiallinen palvelu.
”Tarjoamamme palvelu on uudentyyppistä. Tarvittaessa pyrimme hyödyntämään asiakkaalla käytössä olevia ratkaisuja, jolloin asiakkaalle ei tule siitä lisäkustannuksia. Toisaalta työssä pääsee olemaan trendien aallonharjalla ja käyttämään paljon uusia teknologioita”, Markus sanoo.
Tapahtumien käsittely halutaan myös toteuttaa mahdollisimman pitkälti automaatiota hyödyntäen. Liukuhihnahommista pyritään pois siten, että työ ei ole pelkkää tikettien siirtelyä, vaan aidosti merkityksellisiin asioihin keskittymistä.
”Elisan kehitysresursseista tähän on varattu paljon: automaation kehittämisestä on paljon hyötyä meille yrityksenä, työntekijöille työn mielekkyyden näkökulmasta, sekä lopulta asiakkaillemme. Kun ammattilaiset voivat keskittyä siihen, mikä on oleellista, into työtä kohtaan pysyy korkealla. Jokaiselle halutaan antaa vaikuttamismahdollisuuksia, haastetta ja vaihtelua”, Markus vinkkaa.