Snorre Solvangin ura Elisalla on tarjonnut hänelle merkittävää kansainvälistä kokemusta, jonka ansiosta hän on saanut tehdä yhteistyötä erilaisten tiimien kanssa globaalisti. Nyt Snorre toimii Head of Customer Success, Virtuaalinen voimalaitos (DES)-yksikössä Elisa Industriqissa, mutta hän on ollut useissa muissakin rooleissa Elisan eri osa-alueilla, esimerkiksi myynnissä, liiketoiminnan kehittämisessä ja strategiatyössä. Snorre on vaikuttanut osaltaan Elisa Polystarin ja Elisa Industriqin kasvuun.
Kun hän aloitti Elisalla vuonna 2016, Elisa oli vasta perustamassa kansainvälistä liiketoimintaansa. Nykyään Elisa Industriq palvelee tuhansia asiakkaita Aasiassa, Yhdysvalloissa ja Euroopassa, ja sillä on lähes tuhat työntekijää Suomen ja Viron ulkopuolella, muun muassa Saksassa, Italiassa, Yhdysvalloissa, Singaporessa ja Kiinassa.
Kansainvälinen työ on paitsi laajentanut Snorren ammatillista verkostoa myös rikastuttanut hänen työkokemustaan Elisassa. Snorre toteaa: ”Meillä on laaja joukko ihmisiä sekä Suomesta että muista maista, mikä on ollut minulle myönteinen kokemus”.
Enemmän kuin perinteinen teleoperaattori
Snorre oli iloisesti yllättynyt huomatessaan, että Elisa ei ole pelkkä teleoperaattori. Hänen matkansa alkoi startup-tyyppisessä ympäristössä Elisan sisällä, jossa hän oli mukana kaikessa markkinoinnista ja myynnistä liiketoiminnan kehittämiseen ja strategiaan. Tämä dynaaminen ja nopeatempoinen ympäristö oli vastakohta hänen alkuperäisille odotuksilleen suuresta ja vakaasta teleoperaattoriyrityksestä.
Snorren rooli kehittyi vuosien mittaan, ja hän oli vahvasti mukana Elisa Polystarin ja Elisa Industriqin kehittämisessä ja osallistui niiden kasvuun ja menestykseen. Hän muistelee: "Työskentely oli todella nopeatempoista. Tapasin lähes 100 startup-yritystä ensimmäisten kuukausieni aikana Elisalla, ja asiat etenivät todella, todella nopeasti".
”Nykyisessä roolissani Elisa Industriqilla on todella palkitsevaa olla tekemisissä asiakkaiden kanssa – sekä nykyisten että potentiaalisten. Lisäksi tiimimme sisäinen vuorovaikutus toimii ja meillä on yhteinen selkeä tavoite siitä, mihin suuntaan olemme viemässä Elisan DES -liiketoimintaa".