Elisa Viihteen asiantuntijat ovat lähes kaikki kaupallisesti suuntautuneita palvelukehittämisen ammattilaisia
Elisa Viihteen liiketoiminnassa työskentelee parisen kymmentä elisalaista.
Viihtymisen liiketoiminnan elisalaiset ovat kaikki kaupallisesti suuntautuneita asiantuntijoita.
He työskentelevät mm. liiketoiminnan kehittäjinä, business analysteina ja eri tuotealueiden business managereina. Joukossa on myös alkuperäissarjatuotannossa työskentelevät pari tuottajaa ja head of program, joiden taustat ovat tv-sarjatuotannon parista.
Yhteistä heille kaikille on viihtymisen palveluiden ja liiketoiminnan kehittäminen ja optimointi.
Viihtymisen palveluita ja alkuperäissarjoja tehdään ja tuotetaan vain, mikäli niille näyttää tutkimusten ja asiakaspalautteen perusteella olevan riittävästi kaupallista potentiaalia ja ne tulevat luomaan lisäarvoa Elisan asiakkaille arvolupauksen mukaisella tavalla.
Elisa Viihteen asiantuntijat työskentelevät markkinajohtajina ja vahvistavat myös suomalaista kulttuurijalanjälkeä
Tiesitkö, että Elisa lanseerasi ensimmäiset viihtymisen palvelut jo vuonna 2009?
Pitkä liiketoimintakokemus ja suhde kuluttaja-asiakkaisiin onkin tarjonnut Elisalle tässä liiketoiminnassa etulyöntiaseman.
Elisa on myös iso suoratoistopalveluiden jälleenmyyjä. Kumppaneinamme ovat esimerkiksi C More, Ruutu ja Viaplay. Mutta se, mikä tekee Elisasta operaattorina poikkeuksellisen, on Elisan oma alkuperäissarjatuotanto.
Elisa on tuottanut jo yli 30 suomalaista alkuperäistä draamasarjaa, ja noussut Suomessa sekä tilaajana että sarjojen tuottajana Ylen rinnalle kulttuurillisesti merkittävään asemaan. Pelkästään viime vuonna (2022), Elisa investoi suomalaiseen kulttuurikenttään 43 miljoonaa euroa.
Elisan kulttuurijalanjälki on vahva.
Elisan tuottamia alkuperäissarjoja on myyty myös yli 60 maahan ja ne ovat saavuttaneet paljon sekä kotimaista että kansainvälistä tunnustusta.
Esimerkiksi Jani Volasen ohjaama Munkkivuori-sarja voitti neljä Venla-palkintoa!
Kaikkialla Elisassa, niin myös viihtymisen palveluissa, tutkitaan pieteetillä asiakastarpeita ja asiakaskokemuksia.
Miltä onnistuminen näyttää Elisa Viihteen asiantuntijoiden arjessa?
Miron roolissa konkreettisin onnistumisen merkki on korkea asiakastyytyväisyys.
Sitä mitataan joka päivä.
”Keräämme ahkeraan asiakaspalautetta ymmärtääksemme, miten voimme vielä kehittää palveluitamme ja nostaa asiakastyytyväisyyttä”, Miro kertoo.
Miron onnistumista mitataan myös hänen vastuullaan olevien palveluiden liikevaihdon, kannattavuuden ja asiakasmäärien kautta.
Muutoin Miron onnistumisen ilot syntyvät arjessa kollegoiden kanssa yhdessä tekemisestä ja onnistumisesta.
”Joskus onnistuminen voi koskea yksittäisen verkkosivun valmiiksi saamista, toisella kertaa jonkun isomman palveluominaisuuden muuttamisen maaliin saattamista”, Miro kuvailee.
Tapaa muita elisalaisia heidän tarinoidensa kautta >
Tutustu uramahdollisuuksiin Elisassa >
Verkostoidu Miron kanssa LinkedInissä >