Elisan henkilöasiakkaiden asiakaspalvelussa työskentelevä Riitta-Liisa Poutiainen siirtyi hetkeksi aikaa eläkkeelle, mutta halusikin palata työelämään osa-aikaisesti. ”Minun on ollut vaikea mieltää itseni eläkeläiseksi. Huomaan, että töissä käyminen lisää omaa hyvinvointia ja on mukava orientoitua välillä töihin”, Riitta-Liisa kertoo.
”On palkitsevaa huomata ymmärtävänsä jotain, mikä vielä hetki sitten oli mysteeri tai vaikeaa," pohtii Experienced Cyber Security Analyst Mika Aromaa. Innostus jatkuvaan oppimiseen ja kehittymiseen on ajanut Mikaa eteenpäin urallaan Elisassa.
Haloo, onko ura Elisalla? ”Saanko tulla myyjä-haastatteluun?” Jotakuinkin näillä sanoilla Elisa Viihteen tuotemarkkinointipäällikkö Miro Oksanen lähestyi Elisan myynnissä työskentelevän kaverinsa esihenkilöä vuonna 2015. Ja siitä alkoi Miron ura Elisalla.
“Näistä asioista ei tarvitse vääntää kättä täällä – päinvastoin.” Näin tuumaa Elisan Tampereen asiakaspalvelutiimin palveluasiantuntija Jenni Myller, kun häneltä kysytään perhe-elämän ja työn yhteensovittamisesta talossa. Samoilla linjoilla on Lahden Karisman palvelupuodin myymäläpäällikkö Nina Kettinen.
“Onko liittymäasiat kunnossa?” Robin Skoglund kertoo, että tämä fraasi on hänelle varsin tuttu, sillä se on yleisin mielikuva, mikä Elisan myyntipistemyyjän työhön erheellisesti liitetään. Nyt hän haluaa avata, mistä myyntipistemyyjän hommassa on oikeasti kyse ja mikä saa hänet viihtymään talossa.
Kolme kyberturva- ja tietoverkko-osaajaa, Lasse Kuusela, Simo Tossavainen ja Sergey Martikainen, ovat yhtä mieltä siitä, että itsensä saa tuntea varsin tärkeäksi työarjessa – turvaavathan he Suomen liikennöidyintä verkkoa.
Scrum Master Harri Määttä kehittää mobiilidevaajien työkaluja Elisan Site Reliability Engineering -tiimissä. Elisaa hän suosittelee työpaikaksi ohjelmistokehittäjälle, joka haluaa työskennellä tuoreiden teknologioiden kanssa ja varmistaa monipuoliset kasvumahdollisuudet uralleen.
Meillä Elisalla puhelinmyynnin sijasta puhutaan etämyynnistä, jossa puhelin toimii myynnin välineenä. Varsinkin puhelinmyynnistä on kuitenkin monelle syntynyt ennakkoluulo ikävänä hanttihommana ja huonosti johdettuna pakkotuputtamisena. Jori ja Mikael Elisan Yritysasiakkaat-yksiköstä kertovat kolme yllättävää faktaa.
Jo yli 7-vuotisen asiakaspalvelu-uran Elisalla tehnyt Marja Roiko kertoo oppivansa yhä joka päivä uutta. Nykyään Palveluasiantuntijana toimiva Marja ei päästä itseään helpolla; hän ei nimittäin halua jämähtää paikalleen.
Kun Lucas Al-Hamud aloitti palveluneuvojana Elisan asiakaspalvelussa vuosi sitten, hän sai kokea positiivisen yllätyksen jo ensihetkinään talossa.
Elisan myymälässä ei tarvitse olla teknologia-alan virtuoosi heti kättelyssä. Roosa, Miija ja Laura kehottavat unohtamaan ”myyjänaamarit” ja kertovat mikä myyntityössä oikeasti ratkaisee.
Välivuottaan alun perin Elisan myymälään viettämään tullut Venla on ottanut suuria harppauksia kasvupolullaan tähän pisteeseen. Tärkeintä Venlan mukaan on ollut oma asenne, joka on kuljettanut häntä Elisa-uralla eteenpäin.
Hyvä johtaminen on Elisan kulttuurin keskiössä. Asiantuntijoiden johtaminen modernissa softatalossa on asiantuntijoiden parhaan onnistumisen mahdollistamista.
Riku Juurikko vaihtoi kyberturvakonsultin työstä Elisalle Senior Security Manageriksi tehdäkseen hyvää suomalaisen yhteiskunnan eteen. Nyt hän tukee Elisan liiketoiminnan jatkuvuuden kehittämistä tietoturvapoikkeamien varalta ja pyrkii avaamaan ovia nuoremmille alasta kiinnostuneille.
Elisalla paluumuuttamista ei katsota kieroon, päinvastoin. Muutaman Finnairilla vietetyn vuoden jälkeen Markus Saaristo palasi takaisin Elisalle suuryritysasiakkaiden kyberturvapalveluiden kehittämisen pariin.
Elisan Sellon myymäläpäällikölle Vilille kunnolla tehty työ on aina ollut suuri ilo. Myymälämyyjän työstä aloittanut, nyt jo 12-vuotisen uran Elisalla tehnyt Vili haluaa välittää muillekin myyntityöstä kiinnostuneille ajatuksensa siitä, mihin se tietty positiivinen asenne oikein voi kantaa.
Teknisen ongelmanratkaisun luotettuna asiantuntijana, Omaguruna työskentelevästä Piiasta ei äkkiseltään uskoisi, että vielä pari vuotta sitten hän oli teknologian kanssa täysin vieraalla maaperällä. Ura-askel IT-alalle olikin Piialle suuri hyppy tuntemattomaan.
Verkkovikojen virtuoosina eli Elisan Junior Tietoliikenneasiantuntijana työskentelevä Deborah Adhikari on kulkenut pitkän oppimatkan itsensä kanssa tähän pisteeseen.
Elisan Omagurusta Someasiakaspalvelijaksi suunnannut Joonas opastaa asiakkaita edelleen parhaalla mahdollisella tasolla. Joonaksen tuottaman palvelulaadun takaa asiakasymmärrys, jota hän on syventänyt sekä saamansa palautteen että itsearvioinnin avulla
Elisan kuluttajamyynnin Kehityspäällikkö Saku Anttila ja Myymäläpäällikkö Sari Salmela antavat ihmisten loistaa työssään omana itsenään. Johtamisen filosofiastaan Saku ja Sari ovat samoilla linjoilla ja se on yksinkertainen: ole ihminen ihmiselle. Millä tavoin tällainen johtamisfilosofia tekee käytännössä Sakun ja Sarin tiimiläisten elämästä ja arjesta parempaa?
Palvelumuotoilijana Elisan yritysasiakaspuolella työskentelevä Design Lead Reetta Maila kohtaa työssään valtavan määrän erilaisia toimialoja, yrityksiä ja ratkaistavia haasteita. Hän ei ennen Elisalle tuloa osannut arvata, miten monipuolista palvelumuotoilijan työ talossa oikeasti on.