Seniorit ja digitaalisuus

Yhteiskuntamme digitalisoituu huimaa vauhtia. Elisan missio on digitalisaatiolla kestävä tulevaisuus. Haluamme tarjota helppokäyttöisiä ja turvallisia palveluita kaikille.  Meille on tärkeää, että kaiken ikäiset asiakkaamme kokevat palvelumme toimiviksi ja arkea helpottaviksi. Teemme aktiivista yhteistyötä eri seniorijärjestöjen kanssa kehittääksemme jatkuvasti palveluitamme ja ymmärtääksemme asiakkaidemme tarpeita entistä paremmin. 

Nainen puhumassa videopuhelua tabletilla

Helppo käyttää ja asioida

Meille on tärkeää, että palvelumme ja asiointikanavamme ovat saavutettavia ja helppokäyttöisiä. Huomioimme eri ikäiset asiakkaat suunnitellessamme palveluita sekä tarjoamalla kaikille sopivimman tavan asioida niin myymälässä, puhelinasiakaspalvelussa tai itsepalvelussamme. Toimintaamme ohjaavat Elisan arvot, yleiset toimintaperiaatteet sekä myynnin säännöt.

Enter - Ikäihmisten tietotekniikkayhdistyksen logo

Yhteistyössä seniorijärjestöjen kanssa

Teemme tiivistä yhteistyötä Suomen suurimpien seniorijärjestöjen kanssa (Enter ry, Mukanetti ry, Joen Severi ry ja Savonetti ry) kehittääksemme senioreiden asiointia Elisan kanssa.

Lisäksi esimerkiksi Enter ry:n kanssa olemme järjestäneet valmennusta henkilöstöllemme asiakaskohtaamisiin sekä vuosittaisen asiakasneuvontapäivän Kampin palvelukeskuksessa. 

Vanhus- ja lähimmäispalvelun liiton (VALLI ry) ja Ikäteknologiakeskuksen kanssa olemme myös järjestäneet erilaisia senioritilaisuuksia ympäri Suomen.  

Yhteistyössä Sateenkaariseniorit ry:n kanssa edistämme monimuotoisuutta ja suvaitsevaisuutta.

Asiointia Elisan myymälässä

Turvallista asiointia

Olemme kiinnittäneet erityistä huomiota toimintatapoihimme palvellaksemme paremmin senioriasiakkaitamme.  Valmennamme  henkilöstöämme jatkuvasti kohtaamaan eri ikäisiä asiakkaita.

Tärkeää on, että varmistamme, että asiakkaan asia tulee ratkaistuksi ja hän tietää mitä hän ostaa.

Luento Elisan tiloissa

Seniorien omat digipäivät

Elisan myymälät ovat tärkeä paikka monelle ikääntyvälle, saahan sieltä neuvoja ja apuja, ja pääsee ihan konkreettisesti kokeilemaan laitteita. 

Olemme järjestäneet myymälöissä myös senioreille räätälöityjä tapahtumia sekä eläkeläisyhdistysten vierailuita.

Tapaamisissa arvokasta on keskustella siitä, millaisia ideoita ja tarpeita senioreilla on älylaitteiden hankintaan ja käyttöönottoon liittyen.

Omaguru opastamassa puhelimen käyttöä asiakkaan kotona

Elisan asiantuntija auttaa myös kotonasi

Elisan asiantuntijat ovat koulutettuja kohtaamaan kaiken ikäisiä asiakkaita. Omaguru-palvelumme auttaa niin puhelimessa kuin myymälöissämmekin. 

Joidenkin pulmien ratkaiseminen onnistuu parhaiten paikan päällä. Valtakunnallinen Kotituki-palvelumme kattaa kodin tietotekniikan asennukset, ongelmatilanteiden selvittämisen ja käytönopastuksen tarpeidesi mukaan.

Hyödyllistä luettavaa sivuillamme

Haluamme olla kaikenikäisten suomalaisten apuna digitalisoituvan maailman haltuunotossa. Katso esimerkiksi nämä suositut sisällöt: