Numeronsiirto toiselta operaattorilta - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Numeronsiirto toiselta operaattorilta

Tältä sivulta löydät tietoa, kuinka voit siirtää nykyisen puhelinnumerosi Elisan Saunalahti -liittymäksi.

Tilaa ensin haluamasi Elisan Saunalahti -liittymä verkkokaupastamme, myymälästämme tai soittamalla myyntipalveluumme. Kerro tilauksen yhteydessä, että haluat siirtää nykyisen numerosi uuteen liittymään. Elisa hoitaa siirtoa koskevat muutokset vanhan operaattorisi kanssa. HUOM! Ethän irtisano nykyistä liittymääsi tai tee muutoksia siihen.

Kun tilaus on tehty, kuinka numeronsiirto etenee?

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi

Kysymyksiä ja vastauksia numeronsiirrosta

Mitä jos minulla on määräaikainen sopimus operaattorini kanssa?

Sinulla voi olla määräaikainen sopimus nykyisellä operaattorillasi ja määräaikaisuus päättyy automaattisesti sopimuskauden loppuessa. Määräaikainen sopimus ei ole este operaattorin vaihdolle. Tällöin sinun on maksettava määräaikaiseen sopimukseesi liittyvät kuukausimaksut toiselle operaattorille. Määräaikaisen sopimuksen keston voit halutessasi tarkistaa nykyiseltä operaattoriltasi tai liittymäsopimukseltasi.

Mitkä puhelinnumerot voin siirtää?

Kaikki puhelinnumerot, joilla on voimassa oleva liittymäsopimus, on mahdollista siirtää.

Et voi siirtää fax-, data- ja vastaajanumeroita, ellei niistä ole omaa liittymäsopimusta. Prepaid-liittymänumeroa ei voi siirtää, mikäli et ole tehnyt siitä sopimusta. Elisa Saunalahti -valikoimissa sopimuksellinen Prepaid-liittymä on nimeltään Latausliitymä.

En omista itse puhelinnumeroani. Voinko silti tilata numeronsiirron?

Jos haluat siirtää Elisalle numeron joka ei ole nimissäsi, voit tehdä tilauksen omilla tiedoillasi. Numeronsiirron ja omistajanvaihdon toteutumiseen tarvitaan aina myös liittymän nykyisen omistajan hyväksyntä. 
Jotta siirto voidaan tehdä, lähetämme sinulle tekstiviestillä ja sähköpostilla linkin sivulle, jonka kautta voit lähettää sähköisen hyväksyntäpyynnön liittymän nykyiselle omistajalle. 
Kun liittymän nykyinen omistaja on hyväksynyt siirron, numeronsiirto etenee. Numeron siirryttyä, sinusta tulee liittymän omistaja Elisalla. 

Kuinka sähköinen hyväksyntä toimii? 

Numeronsiirron tilaajana: 

  • saat Elisalta tekstiviestin ja sähköpostin
  • klikkaat viestissä olevaa linkkiä
  • siirryt sivulle, jonne täytät liittymän nykyisen omistajan tiedot ja valitset miten hänelle lähetetään linkki hyväksyntäsivulle (SMS/email)

Liittymän nykyisenä omistajana: 

  • saat Elisalta viestin tekstiviestinä tai sähköpostitse
  • klikkaat viestissä olevaa linkkiä
  • siirryt sivulle, jonka kautta voit hyväksyä numeron siirtymisen tilaajan nimiin käyttäen verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta

Numeronsiirron tilaajana saat tekstiviestin, kun liittymän nykyinen omistaja on tehnyt sähköisen hyväksynnän. Tämän jälkeen numeronsiirto etenee. 

 

Mikäli käytössäsi ei ole verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta:
Voit tulostaa alta paperisen valtakirjan. Numeronsiirron toteutumista varten tarvitset valtakirjaan aina sekä numeron nykyisen omistajan että numeron vastaanottajan (sinun) allekirjoitukset. 

Valtakirja numeronsiirtoon

Valtakirja sisältää palautusohjeet. Lähetämme siirrettävään numeroon tekstiviestivahvistuksen, kun olemme käsitelleet valtakirjan.

Numeronsiirron yhteydessä otan käyttöön Elisan SIM-kortin. Siirtyvätkö yhteystietoni automaattisesti?

Vanhalle SIM-kortille tallennetut puhelinnumerot tulee itse siirtää uudelle SIM-kortille. Tämän voi tehdä kopioimalla tiedot ensin puhelimen muistiin ja sieltä uudelle SIM-kortille. Laitekohtaiset ohjeet yhteystietojen kopioimiseen SIM-kortilta laitteeseen löydät täältä.

Yhteystietojen siirtäminen onnistuu useimmissa puhelinmalleissa myös tietokoneella, laitevalmistajan ohjelmiston avulla.

Numeronsiirto on tapahtumassa ja olen ulkomailla. Kuinka toimin?

Numeronsiirto ja uuden SIM-kortin vaihtaminen onnistuu myös ulkomailla. Uusi SIM-kortti kannattaa ottaa matkalle mukaan ja pitää lähettyvillä numeronsiirron ajankohtana.

 

Tilasin numeronsiirron ja sain tekstiviestin: "Numerosi siirto Elisan Saunalahti -liittymään ei onnistunut, koska liittymäsopimuksesi on nykyisellä operaattorillasi määräaikainen. Katso lisäohjeita..." Mitä teen?

Viesti tuli sinulle siksi, että sopimuksesi nykyisellä operaattorilla on määräaikainen, mutta tämä tieto ei ollut merkittynä Elisalle tekemällesi tilaukselle. 

Tarkista sopimuksesi määräaikaisuustiedot nykyiseltä operaattoriltasi ja tee halutessasi uusi tilaus. Määräaikainen sopimus ei ole este operaattorin vaihdolle. Tällöin sinun on maksettava määräaikaiseen sopimukseesi liittyvät kuukausimaksut toiselle operaattorille.

Mikäli liittymäsopimuksesi on nykyisellä operaattorillasi määräaikainen, valitse tilausvaiheessa kohta Nykyinen numeroni on liitetty määräaikaiseen sopimukseen.

Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Ilmoitamme numeronsiirron etenemisestä tekstiviestillä
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!