Numeronsiirto toiselta operaattorilta - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Numeronsiirto toiselta operaattorilta

Tältä sivulta löydät tarkempia ohjeita, kuinka nykyisen puhelinnumerosi siirto Elisan Saunalahti -liittymäksi  tapahtuu.

Näin nykyisen numerosi siirto Elisan Saunalahti -liittymäksi etenee

 

  1. Nykyisen liittymäsi siirto toiselta operaattorilta Elisalle vie minimissään viisi arkipäivää tai olet voinut sopia liittymän avausajankohdan myös pidemmälle. Käytä nykyistä SIM-korttiasi uuden liittymäsi avautumiseen saakka ja pidä uusi SIM-kortti hyvässä tallessa. Älä irtisano liittymääsi tai tee siihen muutoksia, jotta siirto onnistuu vaivattomasti.

  2.  Mikäli sinulla herää kysymyksiä tai haluat muutoksia tilaukseesi, ota yhteyttä meihin! Haluamme huolehtia liittymäsi siirrosta mahdollisimman hyvin! Tiesitkö, että voit muuttaa siirtoaikaa itse OmaElisasta, kurkkaa ohjeet alempaa.

  3. Saat tekstiviestillä ilmoituksen liittymäsi avausajankohdasta viimeistään kolmen arkipäivän kuluttua. Pidämme huolta, että siirtoaika ei yllätä sinua. Muistutamme liittymän avausajankohdasta tekstiviestillä päivää aiemmin sekä vielä 10 minuuttia ennen siirron tapahtumista. Pidäthän uuden SIM-korttisi lähettyvillä jo hyvissä ajoin!

  4. Vaihda ilmoittamamme avausajan jälkeen uusi SIM-kortti puhelimeesi. Lliittymä on nyt valmis käytettäväksi! Mukavia hetkiä uuden liittymäsi parissa!

Jos jokin asia askarruttaa tai haluat tilaukseesi muutoksia, ole aina ensisijaisesti yhteydessä Elisaan tilaukseesi liittyvissä asioissa. Haluamme huolehtia liittymäsi siirrosta!

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi

Kysymyksiä ja vastauksia numeronsiirrosta

Numeronsiirtotilaus keskeytyi määräaikaisen sopimuksen vuoksi – kuinka toimin?

Ei hätää, numerosi avausaikaa voidaan muuttaa!  Suosittelemme vaihtamaan numerosi avausajan määräaikaisen sopimuksesi päättymisen jälkeiselle arkipäivälle. 

Toimi näin:

Tarkista ensin määräaikaisen sopimuksesi kesto vanhan operaattorisi laskulta tai itsepalvelusta. Jos sinulla on voimassa oleva määräaikainen sopimus, suosittelemme valitsemaan numeronsiirron ajankohdaksi nykyisen sopimuksesi päättymistä seuraavan arkipäivän. Voit halutessasi valita numeronsiirron ajankohdan jopa vuoden päähän.

Voit muuttaa siirtoaikaa itse OmaElisassa:

  1. Kirjaudu osoitteeseen omaelisa.fi/tilaukset.
  2. Valitse liittymätilaus, jota asia koskee ja valitse Vaihda liittymän avausaikaa
  3. Vaihda siirtoajaksi määräaikaista sopimusta seuraava arkipäivä ja vahvista muutos.

Voit siirtää numerosi jo määräaikaisen sopimuksen voimassaoloaikana, mutta tällöin sinun on maksettava vanhan sopimuksesi loput kuukausimaksut vanhalle operaattorillesi.

 

Numeronsiirto keskeytyi, sillä en omista liittymää, jolle tilaus on tehty - kuinka toimin?

Olet tehnyt tilauksen liittymälle, jonka omistaja toisella operaattorilla on joku muu kuin sinä.
Ei huolta: numeronsiirron ja omistajanvaihdon toteutumiseksi tarvitsemme vain liittymän nykyisen omistajan hyväksynnän. Siirron onnistumiseksi, lähetämme sinulle tekstiviestillä ja sähköpostilla linkin sivulle, jonka kautta voit lähettää sähköisen hyväksyntäpyynnön liittymän nykyiselle omistajalle. Kun liittymän nykyinen omistaja on hyväksynyt siirron, numeronsiirto etenee. Numeron siirryttyä, sinusta tulee liittymän omistaja Elisalla.  

Kuinka sähköinen hyväksyntä toimii? 

Numeronsiirron tilaajana: 

  • saat Elisalta tekstiviestin ja sähköpostin
  • klikkaat viestissä olevaa linkkiä
  • siirryt sivulle, jonne täytät liittymän nykyisen omistajan tiedot ja valitset miten hänelle lähetetään linkki hyväksyntäsivulle (SMS/email)

Liittymän nykyisenä omistajana: 

  • saat Elisalta viestin tekstiviestinä tai sähköpostitse
  • klikkaat viestissä olevaa linkkiä
  • siirryt sivulle, jonka kautta voit hyväksyä numeron siirtymisen tilaajan nimiin käyttäen verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta

Numeronsiirron tilaajana saat tekstiviestin, kun liittymän nykyinen omistaja on tehnyt sähköisen hyväksynnän. Tämän jälkeen numeronsiirto etenee. 

Mikäli käytössäsi ei ole verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta:
Voit tulostaa alta paperisen valtakirjan. Numeronsiirron toteutumista varten tarvitset valtakirjaan aina sekä numeron nykyisen omistajan että numeron vastaanottajan (sinun) allekirjoitukset. 

Valtakirja numeronsiirtoon

Valtakirja sisältää palautusohjeet. Lähetämme siirrettävään numeroon tekstiviestivahvistuksen, kun olemme käsitelleet valtakirjan.

Numeronsiirrossa ilmoitettu avausaika ei sovikaan minulle – kuinka toimin?

Voit vaihtaa liittymäsi avausajankohtaa itse OmaElisasta:

  1. Kirjaudu osoitteeseen omaelisa.fi/tilaukset
  2. Valitse liittymätilaus, jota asia koskee ja valitse Vaihda liittymän avausaikaa
  3. Vaihda siirtoajaksi haluamasi päivämäärä kalenterista ja vahvista siirtoajan muutos.

Mitkä puhelinnumerot voin siirtää?

Kaikki puhelinnumerot, joilla on voimassa oleva liittymäsopimus, on mahdollista siirtää.

Et voi siirtää fax-, data- ja vastaajanumeroita, ellei niistä ole omaa liittymäsopimusta. Prepaid-liittymänumeroa ei voi siirtää, mikäli et ole tehnyt siitä sopimusta. Elisa Saunalahti -valikoimissa sopimuksellinen Prepaid-liittymä on nimeltään Latausliitymä.

Numeronsiirron yhteydessä otan käyttöön Elisan SIM-kortin. Siirtyvätkö yhteystietoni automaattisesti?

Vanhalle SIM-kortille tallennetut puhelinnumerot tulee itse siirtää uudelle SIM-kortille. Tämän voi tehdä kopioimalla tiedot ensin puhelimen muistiin ja sieltä uudelle SIM-kortille.

Laitekohtaiset ohjeet yhteystietojen kopioimiseen SIM-kortilta laitteeseen

Yhteystietojen siirtäminen onnistuu useimmissa puhelinmalleissa myös tietokoneella, laitevalmistajan ohjelmiston avulla.

Numeronsiirto on tapahtumassa ja olen ulkomailla. Kuinka toimin?

Numeronsiirto ja uuden SIM-kortin vaihtaminen onnistuu myös ulkomailla. Uusi SIM-kortti kannattaa ottaa matkalle mukaan ja pitää lähettyvillä numeronsiirron ajankohtana.

 

Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Ilmoitamme numeronsiirron etenemisestä tekstiviestillä
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!