Asetukset internetin käyttöön: Apple iPad ja iPhone (iOS) - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Asetukset internetin käyttöön: Apple iPad ja iPhone (iOS)

Tarkista puhelimesi tai tablettisi asetukset silloin, kun internet tai MMS-viestit eivät toimi laitteessasi. Sähköpostiasetukset puhelimeen tai tablettiin -ohjeesta löydät asetukset sähköpostin käyttöön.

 

Jos haluat säästää vaivaa, kilauta Omagurulle, joka katsoo asetukset kuntoon käden käänteessä. Klikkaa tästä!

iPad

Jos mobiilinetti ei toimi, tarkista iPadin yhteysosoite (APN) tämän ohjeen avulla.
 

  1. Valitse iPadista Asetukset > Mobiilidata

     
  2. Varmista että Mobiilidata on aktivoitu ja klikkaa tämän alta Mobiilidatavalinnat > APN-asetukset
     
  3. Lisää APN*: internet

     
  4. Jos netti ei heti lähde toimimaan, käynnistä iPad uudelleen.
     

* Vanhoilla Saunalahden SIM-korteilla (SIM-kortti alkaa 00000-numerosarjalla) APN on internet.saunalahti

Visuaaliset kohta kohdalta etenevät ohjeet iPadin käyttöön löydät täältä.
 

iPhone

Elisan Saunalahden liittymällä perusasetukset (mobiilidata, MMS) ovat iPhonessa oletuksena oikein. Jos netti ja MMS-viestit toimivat, ei asetuksia tarvitse muokata. Ongelmatilanteissa ja esim. sähköpostin asetusten osalta katso visuaaliset, askel askeleelta etenevät iPhonen ohjeet ja muokkaa asetukset ohjeen mukaisesti.

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Haluatko henkilökohtaista apua? Soita Omagurulle!
Ark. 8-21, la 9-17 2,28 €/min +mpm/pvm
Apumme nopeutuu kun lataat etätuen jo ennen soittoa:
Omaguru vinkkaa:
Verkkoasetusten nollaaminen saattaa auttaa yhteysongelmissa.
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!