Elisan Saunalahti -liittymän tilaaminen ja käyttöönotto - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Elisan Saunalahti -liittymän tilaaminen ja käyttöönotto

Tästä ohjeesta löydät tietoa Elisan Saunalahti puhe- ja mobiililaajakaistaliittymän tilaamisesta, tilauksen etenemisestä ja liittymän käyttöönotosta.

1) Kuinka uusi liittymä tilataan?

Tilaat uuden matkapuhelin- tai mobiililaajakaistaliittymän helpoiten verkkokaupastamme, josta löydät myös kattavan valikoiman puhelimia ja verkkolaitteita, kuten reitittimiä. Halutessasi voit noutaa liittymän ja puhelimen myös myymälästämme.

Lisätietoja tilaamisesta

Jos olet jo Elisan asiakas, kirjaudu verkkokaupassa tilaamisen alussa OmaElisaan kun verkkokauppa sitä ehdottaa, jolloin saat yhden laskun kaikista Elisan liittymistäsi ja palveluistasi. Kirjautumiseen tarvitset Elisa Tunnuksen.

Mobiililaajakaista kannattaa valita sen perusteella, minkälaiseen käyttöön yhteys tulee. Huomioithan, että mobiililaajakaistaliittymän tiedonsiirtonopeus vaihtelee riippuen muun muassa päätelaitteen ominaisuuksista, sijainnista sekä verkon kuormituksesta.

Annathan tilausvaiheessa tarkat henkilö- ja osoitetietosi, jotta liittymän sekä mahdollisen laitteen toimitus tapahtuisi mahdollisimman sujuvasti. 

Puheliittymän numeronsiirto toiselta operaattorilta

Jos olet tällä hetkellä toisen operaattorin asiakas ja haluat säilyttää nykyisen numerosi, voit valita tilausvaiheessa siirtopäivän. Huomioithan kuitenkin, että pystymme ilmoittamaan sinulle numeronsiirron tarkan ajankohdan (päivän ja kellonajan) tekstiviestillä vasta sen jälkeen, kun toinen operaattori on hyväksynyt numeronsiirtopyynnön.

Saat tiedon siirron ajankohdasta viimeistään kolmen arkipäivän kuluttua siitä, kun olet saanut uuden liittymäsi SIM-kortin. Tarkempaa tietoa numeronsiirrosta löydät Numeronsiirto toiselta operaattorilta -ohjeesta.

Liittymän siirtäminen toisen henkilön nimiin

Katso ohje Liittymän siirto toiselle sopijalle.

 

2) Kuinka tilaus etenee?

Tilaamisen päätteeksi saat tilausvahvistuksen josta voit tarkistaa, että kaikki tilaamasi palvelut ovat varmasti mukana tilauksellasi. Halutessasi voit liittymän aukeamisen jälkeen tilata liittymällesi lisäpalveluita ja tehdä muutoksia esim. estoihin OmaElisassa, katso ohje tästä.

Voit seurata tilauksesi etenemistä OmaElisassa kohdassa Tilaukset. Osa tilauksista löytyy vaihtoehtoisesti siirtymällä OmaElisasta edelleen OmaSaunalahteenYleiset > Tilausten seuranta. Kirjautumiseen tarvitset Elisa Tunnuksen. Jos sinulla ei vielä ole Elisa Tunnusta, voit luoda sen täällä.

 

3) Liittymän ja puhelimen toimittaminen

Verkkokaupasta tai puhelimitse tekemässäsi tlauksessa voit itse valita haluamasi toimitustavan SIM-kortille tai laitteelle. Myymälästä saat SIM-kortin ja usein myös laitteen heti mukaasi.

HUOM: Jos tilasit liittymän ja laitteen puhelimitse, asiakaspalvelun tai muun etämyynnin kautta toimituksella Postin pakettiautomaattiin, tilaus etenee vasta, kun olet vahvistanut tilauksen sinulle lähetetyn tekstiviestilinkin kautta.

 

Lisätietoja toimitustavoista ja etämyyntinä tehdyn tilauksen vahvistamisesta

Kun teet tilauksen uudesta matkapuhelin- tai mobiililaajakaistaliittymästä puhelimitse, asiakaspalvelun tai muun etämyynnin kautta, SIM-kortti toimitetaan kotiin, myymälään tai lähipostiin, valitsemasi toimitustavan mukaan. Kortin saapuessa postitse kotiin sinun tulee tunnistautua OmaElisassa tai sinulle lähetetyn tekstiviestilinkin kautta ottaaksesi liittymän käyttöön tai käynnistääksesi mahdollisen numeronsiirron. Lisäohjeita tunnistautumiseen löydät täältä.

Kun hankit uuden Elisan Saunalahti-liittymän myymälästä tai myyntipisteeltä, saat liittymän SIM-kortin heti mukaasi. Jos teet tilauksen verkkokaupassa tai OmaElisassa, toimitamme SIM-kortin sinulle kotiin.

Postitse toimitettavat laitteet ja SIM-kortit lähetämme pääsääntöisesti viimeistään seuraavana arkipäivänä. Toimitusaikaan vaikuttaa laitteiden määrä varastossa sekä tilaukseen liittyvät mahdolliset lisäselvitykset. Jos laite on esimerkiksi ennakkomyynnissä, toimitusten aloitusaika kerrotaan verkkokaupan laitesivuilla. Tarkempaa tietoa laitteen tilaamisesta ja toimittamisesta löydät Laitteen tilaus ja toimitus -ohjeesta.

 

4) Liittymän käyttöönotto

Uudella numerolla tilattu liittymä on käyttövalmis heti kun olet saanut SIM-kortin.

Jos numerosi siirtyy toiselta operaattorilta, ilmoitamme tekstiviestillä, kun sinun on aika vaihtaa uuden liittymän SIM-kortti puhelimeesi. Vanha liittymäsi toimii siirtoon asti normaalisti. Siirron tapahtuessa liittymässä voi olla lyhyt käyttökatkos. Vaihda uuden liittymäsi SIM-kortti puhelimeesi viimeistään sen jälkeen, kun vanha liittymäsi lakkaa toimimasta.

HUOM: Jos tilasit liittymän puhelimitse, asiakaspalvelun tai muun etämyynnin kautta suoraan kotiin, liittymä ei avaudu eikä numeronsiirto etene ennen kuin tilaus on vahvistettu. Katso tarvittaessa ohjeet tilauksen vahvistamiseen täältä.

 

Lisätietoja liitttymän tai laitteen käyttöönottoon

Laita SIM-kortti laitteeseen ja kytke virta päälle. Ensimmäisellä kerralla SIM-korttisi PIN-koodi on 0000. PIN-koodi on henkilökohtainen tunnusluku, jolla voit suojata liittymäsi väärinkäytöksiltä. Suosittelemme tunnusluvun vaihtamista heti SIM-kortin saatuasi.

Vinkkejä ja neuvoja Elisa Saunalahti -puheliittymien sekä mobiililaajakaistaliittymien käyttöön löydät käyttöoppaistamme:

Elisa Saunalahti -liittymien käyttöoppaat

Mobiililaajakaistan ja mobiilireitittimien käyttöoppaat

Lisätietoja laitteiden käyttöönottoon

  • Ohjeita puhelinten yleisimmin tarvittaviin asetuksiin löydät täältä.
  • Kuvalliset, laitekohtaiset käyttöohjeemme yleisimpiin ja suosituimpiin puhelinmalleihin löydät täältä.
  • Jos tarvitset tietoa nettitikkujen ja mobiilireitittimien asetuksista, laiteoppaat löydät täältä.

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
OmaElisassa voit seurata tilauksen etenemistä
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!