Elisan Saunalahti -liittymän tilaaminen ja käyttöönotto - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Elisan Saunalahti -liittymän tilaaminen ja käyttöönotto

Tästä ohjeesta löydät tietoa Elisan Saunalahti puhelin- ja mobiililaajakaistaliittymän tilaamisesta, tilauksen etenemisestä ja liittymän käyttöönotosta.

1) Kuinka uusi liittymä tilataan?

Tilaa uusi matkapuhelin- tai mobiililaajakaistaliittymä helpoiten verkkokaupastamme. Löydät sieltä myös kattavan valikoiman puhelimia ja verkkolaitteita, kuten reitittimiä. Voit myös tehdä tilauksen asioimalla myymälässämme tai soittamalla myyntipalveluumme. Ajantasaiset yhteystietomme löydät aina täältä.

Lisätietoja tilaamisesta

Suosittelemme kirjautumaan ensin Elisan verkkokauppaan. Voit kirjautua esimerkiksi Elisa Tunnuksella, pankkitunnuksella tai mobiilivarmenteella. Vinkki: Jos sinulla ei vielä ole tunnusta, luo Elisa Tunnus verkkopankkitunnuksillasi täällä.

Lisää tilaukselle tarkat henkilö- ja osoitetietosi, jotta liittymän sekä mahdollisen laitteen toimitus tapahtuisi mahdollisimman sujuvasti. 

Puhelinliittymän numeronsiirto toiselta operaattorilta

Jos olet tällä hetkellä toisen operaattorin asiakas, voit säilyttää nykyisen numerosi ja siirtää sen meille. Valitse tällöin tilaukselle: "Pidän nykyisen numeroni". Valitse haluamasi siirtoajankohta (minimissään 5 arkipäivää). Jos sinulla on tilaushetkellä määräaikainen sopimus nykyisellä operaattorillasi, suosittelemme valikoimaan siirtopäiväksi määräaikaisen sopimuksen loppumispäivämäärä + 1 arkipäivä. Tee tilauksella valinta, että sinulla on voimassa oleva määräaikainen sopimus. Ilmoitamme sinulle numeronsiirron tarkan avausajan tekstiviestillä kolmen arkipäivän kuluttua.

Tarkempaa tietoa numeronsiirrosta löydät Numeronsiirto toiselta operaattorilta -ohjeesta.

 

2) Kuinka tilaus etenee?

Kun tilaus on tehty, saat tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen, mistä voit tarkistaa tilauksesi tiedot. Liittymän avautumisen jälkeen, voit tilata liittymällesi lisäpalveluita tai tehdä siihen muutoksia OmaElisassa.

Voit seurata tilauksesi etenemistä OmaElisassa kohdassa Tilaukset. OmaElisan käyttöön tarvitset Elisa Tunnuksen. Jos sinulla ei vielä ole Elisa Tunnusta, kirjaudu näppärästi esim. pankkitunnuksillasi.

3) Liittymän toimittaminen

Valitse Verkkokaupasta haluamasi toimitustapa. Voit noutaa SIM-kortin myös myymälästä.

HUOM: Osa toimitustavoistamme vaatii vahvan tunnistautumisen. Lue lisää: elisa.fi/vahvista-tilaus

 

Lisätietoja toimitustavoista ja etämyyntinä tehdyn tilauksen vahvistamisesta

Kun teet tilauksen uudesta matkapuhelin- tai mobiililaajakaistaliittymästä puhelimitse, asiakaspalvelun tai muun etämyynnin kautta, SIM-kortti toimitetaan valitsemasi toimitustavan mukaan. Kortin saapuessa postitse kotiin, vahvista tilaus tekstiviestilinkin tai OmaElisan kautta. Linkki löytyy myös tilausvahvistuksesta. Joissakin tilanteissa Elisa voi vahvistaa tilauksen puolestasi. Tästä kerrotaan sinulle myyntitilanteessa ja saat myös tekstiviestillä erillisen kuittauksen kun vahvistus on tehty. Lisäohjeita tunnistautumiseen löydät täältä. SIM-kortit toimitetaan pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä.

4) Liittymän käyttöönotto

Puhelinliittymät
Katso käyttöönotto-ohjeet osoitteesta elisa.fi/tervetuloa.

Mobiililaajakaistaliittymät
Käyttöönotto-ohjeet löydät täältä.
 

Vinkkejä liittymän tai laitteen käyttöönottoon

Vinkkejä ja neuvoja Elisan Saunalahti -puhelin- sekä mobiililaajakaistaliittymien käyttöön löydät käyttöoppaistamme:

Elisa Saunalahti -liittymien käyttöoppaat

Mobiililaajakaistan ja mobiilireitittimien käyttöoppaat

Lisätietoja laitteiden käyttöönottoon

  • Ohjeita puhelinten yleisimmin tarvittaviin asetuksiin löydät täältä.
  • Kuvalliset, laitekohtaiset käyttöohjeemme yleisimpiin ja suosituimpiin puhelinmalleihin löydät täältä.
  • Jos tarvitset tietoa mobiilireitittimien asetuksista, laiteoppaat löydät täältä.

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
OmaElisassa voit seurata tilauksen etenemistä
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!