Tältä sivulta löydät tietoa etämyynnin peruutusoikeudesta sekä ohjeet tuotteen/laitteen palauttamisesta.
Tältä sivulta löydät tietoa etämyynnin peruutusoikeudesta sekä ohjeet tuotteen/laitteen palauttamisesta.
Etämyynnissä tekemälläsi tilauksella on 14 vuorokauden etämyynnin peruutusoikeus tilausvahvistuksen toimittamisesta tai laitteen vastaanottamisesta. Tarkemmat laite- ja palvelukohtaiset peruutusohjeet löydät alta.
Elisan myymälästä ostetulla tuotteella ei lähtökohtaisesti ole peruutusoikeutta. Mikäli haluat palauttaa myymälästä ostetun tuotteen, ota yhteyttä myymälään, jossa olet asioinut. Etämyynnissä myymälänouto-toimitustavalla tehdyillä tilauksilla on normaali etämyynnin peruutusoikeus. Tällöin laite palautetaan joko Matkahuollon tai Postin asiakaspalautuksena alla olevien laitekohtaisten ohjeiden mukaan.
Jos peruutus koskee pelkkää laitetta ja laite on täysin ehjä ja myyntikelpoinen, sinun ei tarvitse ilmoittaa siitä meille erikseen. Tällöin voit lähettää alla olevan peruutuslomakkeen ja laitteen takaisin 28 vuorokauden kuluessa laitteen vastaanottamisesta. Mikäli havaitset laitteen pakkauksessa vaurioita tai laite ei ole enää myyntikelpoinen, katso lisätiedot kohdasta Laitteen ja palvelun käyttöönotosta seuraavan arvonaleneman tai palvelumaksujen korvaaminen.
1. Täytä peruutuslomake:
Etämyynnin peruutuslomake (PDF)
2. Pakkaa laite huolellisesti kaikkine tarvikkeineen alkuperäispakkaukseensa. Laita myyntipakkaus yhdessä peruutuslomakkeen kanssa erilliseen pakettiin, esim. pahvilaatikkoon. Ethän tee kirjauksia laitteen myyntipakkaukseen tai liimaa palautustarraa suoraan siihen. Paketoinnin jälkeen toimi seuraavasti:
Palautus Postin kautta
Kirjoita paketin päälle osoite:
Elisa
ASIAKASPALAUTUS
Palautustunnus 600275
Jos teet palautuksen Postin pakettiautomaatin kautta, saat automaatin käyttöön tarvitsemasi koodin Postin sivuilta.
Palautus Matkahuollon kautta
Kirjoita paketin päälle osoite:
Elisa
ASIAKASPALAUTUS
Palautustunnus 9518175
Palautus Budbeen kautta
Jos tilauksesi on toimitettu Budbeen toimituksella, voit halutessasi valita palautuksen Budbeen kautta. Valitse kyseinen tilauksesi Budbeen sovelluksessa tai seurantalinkistä ja klikkaa “Varaa palautus”. Toimi näkemiesi ohjeiden mukaisesti. Sinun ei tarvitse kirjoittaa paketin päälle osoitetta eikä tulostaa palautusetikettiä, vaan Budbee -kuljettajalla on se aina valmiina mukana kun hän hakee pakettisi kotiovelta tai valitsemastasi Budbee Box -automaatista.
3. Vie paketti Postin tai Matkahuollon noutopisteeseen, Postin tai Budbeen pakettiautomaattiin tai luovuta paketti kotiovelta Budbeen kuljettajalle valintasi mukaan. Palautus on sinulle ilmainen. Huomioithan, että pakettia ei voi palauttaa Elisan myymälään.
4. Säilytä saamasi palautuskuitti, kunnes olemme ilmoittaneet sinulle palautuksen käsitellyksi.
5. Maksun palautus:
6. Ilmoitamme sinulle, kun laite on palautunut meille ja mahdollinen lasku on hyvitetty tai maksusi palautettu.
Jos tilaamaasi laitetta ei ole vielä lähetetty, tilauksen peruminen onnistuu OmaElisassa.
Peru tilaus OmaElisassa
Jos peruutus koskee pelkkää liittymää (esim. puhelin- tai laajakaistaliittymä) tai palvelua (esim. Elisa Tietoturva), tilauksen peruutus onnistuu helpoiten asiakaspalvelumme kautta.
Jos peruutus koskee Elisa Viihde Miniä, toivomme, että peruutat tilauksen Elisa Viihteen tilausten sivulla. Peruutus tulee voimaan veloituksettoman kokeilukuukauden lopussa.
Elisa Viihteen tilauksien hallintaan kirjaudut Elisa Tunnuksella (sähköpostiosoite, OmaElisan tunnus), Elisa Viihde -tunnuksella tai Mobiilivarmenteella sivun oikeasta yläreunasta.
Laite tulee palauttaa ehjänä ja myyntikelpoisena. Mikäli havaitset laitteen pakkauksessa vaurioita tai laite ei ole enää myyntikelpoinen, niin katso ohjeistus arvonalenemaan täältä.
Mikäli havaitset laitteessa vaurioita vastaanottaessasi sitä, suosittelemme valokuvaamaan ne sekä laitteesta että laitepakkauksesta.
Otathan näiden tuotteiden tiimoilta ensin yhteyttä asiakaspalveluumme ja toimi asiakaspalvelusta saamiesi ohjeiden mukaan. Huomioithan, että pakettia ei voi palauttaa Elisan myymälään.
Mikäli haluat peruuttaa Elisa Valokuitua (ent. Elisa Talokuitu) tai Elisa Kaapeli-TV -liittymää koskevan sopimuksen, tulee sinun ilmoittaa siitä meille ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
Peruutusoikeutta ei ole enää sen jälkeen, kun asennus on suoritettu.
Mikäli havaitset laitteen pakkauksessa vaurioita ottaessasi laitetta vastaan, tulee vauriosta ilmoittaa heti rahdinkuljettajalle, pyytää merkintä rahtikirjaan tai pakettikorttiin ja ottaa yhteys asiakaspalveluumme viipymättä, kuitenkin viimeistään 7 vuorokauden kuluessa toimituksen vastaanottamisesta.
Mikäli havaitset laitteessa tarkemmin tarkastettuasi vahinkoja, joita ei voi vastaanottohetkellä silmin havaita, tulee vaurioista ilmoittaa asiakaspalveluumme viipymättä, kuitenkin viimeistään 7 vuorokauden kuluessa toimituksen vastaanottamisesta. Säilytä laitteen alkuperäinen pakkaus, kunnes olet tarkistanut laitteen huolella.
Huom! Mikäli havaitset laitteessa vaurioita vastaanottaessasi sitä, suosittelemme valokuvaamaan ne sekä laitteesta että laitepakkauksesta.
Voit avata laitepaketin ja tutustua rauhassa sen sisältöön:
Laite tulee palauttaa ehjänä, myyntikuntoisena ja ilman ulkoisia kolhuja tai vaurioita. Myös kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden sekä kaupanpäällisten tulee olla mukana. Jos laite palautetaan käytettynä, voidaan laitteesta laskuttaa arvonalenemaa 30 prosentista aina laitteen täyteen hintaan saakka. Elisa päättää ja määrittelee arvonaleneman suuruuden laitteen käytön ja mahdollisten puutteiden ja vaurioiden perusteella. Elisa tarkistaa laitteen kunnon, kun laite palautuu. Mikäli laite ei ole myyntikelpoinen, perii Elisa arvonaleneman kohtuullisessa ajassa, ja enintään 90 vuorokauden kuluessa laitteen palautuksesta.
Huomioithan, että korvaan asetettavat kuulokkeet ovat ns. hygieniatuotteita ja siitä johtuen etämyynnin palautus- ja peruutusoikeus ei koske kuulokkeita. Jos palautat kuulokkeet ja pakkaus on avattu, niistä voidaan laskuttaa palautuksen yhteydessä käyttöönotetun laitteen arvonalenemaa aina täyteen arvoon saakka. Laitteeseen voi tutustua pintapuolisesti ja pakkauksen mukana tulevan käyttöoppaan avulla.
Laitteen arvoa alentavaa käyttöä ovat esimerkiksi:
Mikäli peruutat sopimuksen palvelun käyttöönoton jälkeen, vastaat kuitenkin palvelun maksuista siltä osin kun ne ovat syntyneet ennen sopimuksen peruutusta. Palvelun maksuilla tarkoitetaan esimerkiksi kuukausimaksua tai käyttöön perustuvaa laskutusta.
Digitaalisilla sisällöillä ei ole peruutusoikeutta. Digitaalisilla sisällöillä tarkoitetaan esimerkiksi Elisa Viihteen vuokraamosta tilattavia videoita.