Sopimuksen peruutus ja laitteiden palautusohjeet - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Sopimuksen peruutus ja laitteiden palautusohjeet

Tältä sivulta löydät tietoa etämyynnin peruutusoikeudesta sekä ohjeet tuotteen palauttamisesta. 

Etämyynnin peruutusoikeus kuluttajille

Etämyynnissä tekemälläsi tilauksella on 14 vuorokauden etämyynnin peruutusoikeus tilausvahvistuksen toimittamisesta tai laitteen vastaanottamisesta. Tarkemmat laite- ja palvelukohtaiset peruutusohjeet löydät alta.

Vaihtoehtoisesti voit myös peruuttaa tilauksesi täyttämällä ja palauttamalla peruutuslomakkeen. Tällöin sinun tulee palauttaa peruutuslomake 14 vuorokauden kuluessa tilausvahvistuksen toimittamisesta tai laitteen vastaanottamisesta. Ohjeet laitepalautukseen ja peruutuslomakkeen löydät täältä.

Myymälästä ostetulla tuotteella ei lähtökohtaisesti ole peruutusoikeutta. Mikäli haluat palauttaa myymälästä ostetun tuotteen, ota yhteyttä myymälään, jossa olet asioinut.

Laite- ja palvelukohtaiset peruutusohjeet

Laitteet (pois lukien Elisa Viihde)

Jos peruutus koskee pelkkää laitetta, sinun ei tarvitse ilmoittaa peruutuksesta erikseen, vaan voit lähettää peruutuslomakkeen ja laitteen takaisin 28 vuorokauden kuluessa laitteen vastaanottamisesta. Palauta laite ja täytetty lomake tämän ohjeen mukaan.

Liittymät ja palvelut

Jos peruutus koskee pelkkää liittymää (esim. puhelin- ta laajakaistaliittymä) tai palvelua (esim. Elisa Turvapaketti), helpoiten teet peruutuksen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Elisa Viihde -sovellus

Jos peruutus koskee Elisa Viihde –sovellusta, toivomme, että peruutat tilauksen osoitteessa elisaviihde.fi/omaviihde. Peruutus astuu voimaan veloituksettoman kokeilukuukauden lopussa.

Elisa Viihde ja Viihteen laitteet

Jos peruutus koskee Elisa Viihdettä, toivomme sinun ottavan ensin yhteyttä asiakaspalveluumme. Laitteet palautetaan tämän ohjeen mukaan.

Saunalahti Talokuitu tai Elisa Talokaapeli

Mikäli haluat peruuttaa Saunalahti Talokuitua tai Elisa Talokaapelia koskevan sopimuksen, tulee sinun ilmoittaa siitä peruutuslomakkeella viimeistään 14 vuorokauden kuluttua tilausvahvistuksen vastaanottamisesta, tai mikäli tilausvahvistuksella ilmoitettu alustava hinta toimituspaikan takia muuttuu, saatuasi tiedon lopullisesta hinnasta. Peruutusoikeutta ei kuitenkaan ole enää sen jälkeen, kun asennus on suoritettu.

Laitteen palauttaminen

Pakkaa laite huolellisesti kaikkine tarvikkeineen alkuperäiseen pakkaukseen ja laita se pakettiin yhdessä peruutuslomakkeen kanssa.

Peruutuslomake

Jos noudit paketin Postin noutopisteestä, palauta se Postin kautta osoitteeseen:

Elisa
ASIAKASPALAUTUS
Sopimusnumero 600275
Vanha Porvoontie 256b, ovi 1
01380 VANTAA

Vie paketti lähimpään postitoimipaikkaan. Säilytä saamasi palautuskuitti siihen saakka, kun ilmoitamme tekstiviestillä palautuksen käsittelystä. Elisa vastaa palautuksen postimaksuista.

Jos noudit paketin Matkahuollon noutopisteestä, palauta se Matkahuollon kautta osoitteeseen:

Elisa
ASIAKASPALAUTUS
Palautusnumero 9518175
Vanha Porvoontie 256b, ovi 1
01380 VANTAA

Vie paketti lähimpään Matkahuollon noutopisteeseen. Säilytä saamasi palautuskuitti siihen saakka, kun ilmoitamme tekstiviestillä palautuksen käsittelystä. Elisa vastaa palautuksen maksuista.

Laitteen ja palvelun käyttöönotosta seuraavan arvonaleneman tai palvelumaksujen korvaaminen

Laitteet

Voit avata laitepaketin ja tutustua rauhassa sen sisältöön. Laitteen ominaisuuksiin voit tutustua laitteen käyttöoppaan avulla. Mikäli laitteen käyttöä jatketaan laitteen käynnistyksen jälkeen, katsotaan se laitteen käyttöönotoksi.

Lain mukaan Elisalla on oikeus periä arvonalenemaa, jos palautunut laite ei ole myyntikelpoinen tai se on käyttökelvoton. Mikäli otat laitteen käyttöön peruutusaikana ja peruutat tekemäsi sopimuksen, vastaat laitteen arvon alentumisesta. Käyttöönotosta seuraava arvonalenema on 30% laitteen myyntihinnasta. Jos laite on käyttökelvoton, vastaat koko sen arvosta. Elisa tarkistaa laitteen kunnon, kun laite palautuu.

Laitteessa ei saa olla asennettuina iCloud, FindMyiPhone, Google tai muita vastaavia tilejä, jotka estävät laitteen uudelleenkäytön. Tällaiset tilit tekevät laitteesta käyttökelvottoman. Elisalla on tällöin oikeus laskuttaa laitteesta täysi hinta. Teethän tarvittaessa myös tehdasasetusten palautuksen.

Palvelut

Mikäli peruutat sopimuksen palvelun käyttöönoton jälkeen, vastaat kuitenkin palvelun maksuista siltä osin kun ne ovat syntyneet ennen sopimuksen peruutusta. Palvelun maksuilla tarkoitetaan esimerkiksi kuukausimaksua tai käyttöön perustuvaa laskutusta.

Digitaaliset sisällöt

Digitaalisilla sisällöillä ei ole peruutusoikeutta. Digitaalisilla sisällöillä tarkoitetaan esimerkiksi Elisa Viihteen
videovuokraamosta tilattavia videoita.

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Tutustu tuotekohtaisiin palautusohjeisiin ennen palautusta.
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!