Elisa Vaihtoedulla saat hyvityksen vanhasta laitteestasi – samalla kun ostat uuden. Hyvitys määräytyy vanhan laitteen kunnon ja mallin mukaan.
Elisa Vaihtoedulla saat hyvityksen vanhasta laitteestasi – samalla kun ostat uuden. Hyvitys määräytyy vanhan laitteen kunnon ja mallin mukaan.
Kierrätä vanha laitteesi ja katso sen hyvitysarvo.
Siirry Elisa Vaihtoedun laskuriin ja arvioi, paljonko voit saada hyvitystä vanhasta laitteestasi.
Huom! Jos haluat käyttää Vaihtoetua uuden laitteen maksamiseen, uusi laite tulee hankkia 12 kk, 24 kk tai 36 kk luottokauppasopimuksella. Huomioithan, että jos samalla asiakasnumerolla on muita tuotteita tai palveluita, hyvitys kohdistuu niihin kaikkiin. Esim. mikäli kyseisellä asiakasnumerolla on myös puhelinliittymä, hyvitys voi kohdistua myös liittymän kuukausimaksuun.
Ennen kuin palautat vanhan laitteesi meille:
Saat lisätietoa kohdasta Kuinka poistan iCloud-, Google-, tai Samsung-tilin?
Muista tehdä varmuuskopio vanhan laitteesi tiedoista, jonka jälkeen suosittelemme, että palautat laitteeseen tehdasasetukset.
Lisätietoa varmuuskopion tekemiseen tai tehdasasetusten palauttamiseen löydät laiteohjeistamme. Jos tarvitset apua, poikkea lähimmässä Elisan myymälässä tai palvelupuodissa - niin me autamme!
Jos et kuitenkaan pysty palauttamaan laitettasi tehdasasetuksille - älä huoli! Kaikki laitteet tyhjennetään automaattisesti vastaanotettuamme laitteesi.
Palauta vanha laite käyttämällä palautuslaatikkoa. Saat laatikon myymälästä tai uuden laitteen toimituksen mukana. Teethän palautuksen 10 päivän kuluessa uuden laitteesi vastaanottamisesta.
Pakkaa vanha laite palautuslaatikkoon
Tärkeä huomio
Jätä lähetyksestä pois laturit, kuulokkeet, SIM- ja muistikortit sekä laitteen alkuperäinen pakkaus. Huomioithan, että emme voi palauttaa lisävarusteita tai alkuperäistä pakkausta, mikäli ne lähetetään meille.
Palauta laite palautuslaatikossa mihin tahansa Postin palvelupisteeseen, Elisan myymälään tai Palvelupuotiin
Kun olemme vastaanottaneet ja käsitelleet laitteesi, hyvitys tullaan huomioimaan seuraavissa laskuissasi. Hyvityksen ilmestyminen laskulle voi vaihdella laskutuskauden mukaan, ja se näkyy tyypillisesti 1-2 kuukauden sisällä.
Hyvitys kohdistuu kaikkiin samalla asiakasnumerolla oleviin tuotteisiin ja palveluihin. Esim. mikäli kyseisellä asiakasnumerolla on myös puhelinliittymä, hyvitys voi kohdistua myös liittymän kuukausimaksuun.
Mikäli olet saanut jo laskun, maksathan laskun sellaisenaan ja huomioimme hyvityksen seuraavissa laskuissasi.
Voit tarkistaa saapuneet laskut ja hyvitykset OmaElisasta.
Hyvityksen saa puhelimista ja iPadeistä, jotka ovat valittavissa hyvityshintaa arvioidessa verkkosivulla elisa.fi/vaihtoetu.
Huomioithan, että teemme kauppaa toimivista laitteista, joille voimme tarjota uuden elämän kierrätyskumppanimme kautta.
Jos laitteesi on jo elinkaarensa päässä, mutta toimii - voit saada siitä hyvitystä. Mikäli laite ei toimi voit kierrättää sen Luurit Looppiin -kierrätyskampanjamme kautta.
On tärkeää ymmärtää, että laitteen kunto vaikuttaa merkittävästi sen arvoon. Esimerkiksi naarmut, kolhut ja muut vauriot alentavat laitteen hintaa. Myös vaikeasti havaittavat mikronaarmut ja näytön virheet voivat vähentää arvoa. Näyttöön voi jäädä esimerkiksi pysyviä haamukuvia (haaleana näkyviä kuvakkeita/ikoneita), jotka ovat "palaneet" kiinni näyttöön, jotka näkyvät yksiväristä taustaa vasten tai kun kuvakkeiden paikkaa vaihdetaan.
Kun näyttö vanhenee, pitkään paikallaan olevat kuvan näyttäminen tai korkea kirkkaus voivat kuluttaa tiettyjä pikseleitä nopeammin kuin toisia, mikä johtaa tiettyjen pikseleiden himmenemiseen ja pysyviin haamukuviin. Vaikka käyttäjä ei välttämättä huomaa näitä muutoksia päivittäisessä käytössä, näytön kunto vaikuttaa oleellisesti laitteen arvoon.
Hyvityksen määrä riippuu laitteen merkistä ja mallista sekä yleisestä kunnosta. Vanhan laitteen arvo arvioidaan myymälässämme tai etämyynnissä. Saat hyvitysarvion sähköpostiisi arvioinnin jälkeen.
Hyvitysarvio on voimassa 10 päivää uuden laitteen vastaanottamisesta, jonka aikana laite tulee toimittaa vaihtoetukäsittelyyn.
Vastaanotettuamme laitteesi vaihtoetukäsittelyyn, tarkistamme, että laitteen kunto vastaa arvion tietoja. Jos laitteen kunto ei vastaa ilmoitettua, korjaamme hintaa ylös- tai alaspäin. Arvon muuttuessa, olemme yhteydessä sähköpostitse.
Arvon muuttuessa, saat sähköpostitse uuden tarjouksen laitteestasi, jonka voit joko hyväksyä tai hylätä. Jos päätät hylätä tarjouksen, toimitamme laitteen takaisin sinulle veloituksetta.
Kaikki laitteet käyvät automaattisesti läpi tietoturvakäsittelyn, jossa kaikki tallennetut tiedot poistetaan pysyvästi ja palauttamattomasti.
Jos laite on tullut käyttöikänsä päähän eikä se enää käynnisty tai sitä ei voida nollata, se toimitetaan murskattavaksi, joka takaa, että kaikki laitteen komponentit, mukaan lukien muistipiirit, tuhotaan fyysisesti.
Hyväkuntoiset laitteet kunnostetaan ja myydään eteenpäin kierrätyskumppanimme kautta ja jo elinkaarensa päässä olevat laitteet kierrätetään varaosiksi.
Vanhat laitteet sisältävät paljon arvokkaita raaka-aineita, joita voidaan hyödyntää uusien laitteiden valmistamisessa. Kierrättämällä vähennetään tarvetta käyttää lisää uusiutumattomia luonnonvaroja.