Elisa Päätelaitepalvelun laitevaihto

Ennen vaihtolaitteen tilausta huomioi ja tarkista seuraavat:

  • Jos näyttö on rikki tai ongelmia kosketusnäytössä
    - Irroita ensin laitteen näytön päällä mahdollisesti oleva suojalasi ja/tai suojamuovi, tarkista onko näyttö rikki myös sen alla tai jatkuuko kosketusongelmat
  • Jos laite ei käynnisty tai ei lataa
    - Latausliittimen pohjaan voi pakkaantua likaa ja sen vuoksi lataus ei toimi. Tarkista latausliitin ja puhdista tarvittaessa esimerkiksi hammastikulla
    - Tarkista kaapelin ja virtalähteen toimivuus
    - Lataa toimivalla laturilla vähintään 30 minuuttia jonka jälkeen kokeile käynnistää se uudelleen. Joskus akun lataustaso pääsee niin alas, että lataus käynnistyy viiveellä
  • Jos ääni ei kuulu kunnolla tai ääni on vaimea
    - Kuulokkeen ritilään tai mikrofonin aukkoon kertyy helposti likaa, joka aiheuttaa sen, että ääni ei kuulu kunnolla tai on vaimea. Nämä voi puhdistaa esimerkiksi teipillä, sinitarralla, pienellä harjalla, mikrokuituliinalla, paineilmapullolla tai hammastikulla. Puhdistamiseen voi käyttää lisäksi kännykän puhdistamiseen soveltuvaa nestettä

Ennen laitevaihdon tilaamista Applen iPhone/iPad-laitteista tulee poistaa Find my iPhone-toiminto pois käytöstä, ohjeet löytyvät löytyvät Applen tukisivuilta.

Täytä lomake huolellisesti

Toimitetaanko vaihtolaite kotiin vai yritykseen

Kirjaa tähän osoite kokonaisuudessaan (esimerkiksi: Yritys, vastaanottajan nimi, katuosoite, postinumero ja postitoimipaikka)

Saat IMEI-koodin näkyviin näppäilemällä puhelimen numerovalinnaksi *#06#. IMEI-koodi voi löytyä myös SIM-kelkasta, takakannesta tai myyntipakkauksesta.

Viallisen laitteen kuntoluokka

Valitse yksi vaihtoehto, joka kuvaa parhaiten laitteesi nykyistä kuntoa