Korjaus asiakastiedotteeseen
Tiedote ei edellytä asiakkailta toimenpiteitä.
Lähetimme maanantaina 25.4. pienelle osalle Kotinetti-palvelun asiakkaita viestin, jossa kerroimme aloittavamme keräämään tietoa palvelun langattoman sisäverkon (WiFi) toimivuudesta.
Pahoittelemme, että emme viestissämme kertoneet tietojen keräämiseen liittyvästä toiminnasta tarpeeksi kattavasti, ja tästä syystä aihe on herättänyt keskustelua asiakkaidemme keskuudessa. Tavoitteemme on toimia aina asiakaslähtöisesti, asiakkaan yksityisyyden suojaa kunnioittaen ja mahdollisimman ketterästi, sekä kertoa toiminnastamme asiakkaalle avoimesti.
Valtaosa tietoomme tulevista laajakaistan häiriöistä johtuu kodin langattoman sisäverkon ongelmista, joihin pyrimme aktiivisesti löytämään ratkaisuja. Tässä kyseisessä tapauksessa tietoa langattomasta sisäverkosta keräämällä tarkoituksemme oli tutkia ja ennaltaehkäisevästi korjata 5G Kotinetti -palvelun sisäverkon mahdollisia häiriötilanteita.
Kysymme lupaa tietojen keräämiseen
Tietojenkeräämistä ei ole aloitettu, ja kysymme jokaiselta Kotinetti-asiakkaaltamme erikseen luvan sisäverkon toimivuuteen liittyvien tietojen keräämiseen. Tietoja ei kerätä, mikäli asiakas ei erikseen anna siihen lupaa.
Tulemme pyytämään lupaa tietojen keräämiselle omassa viestissä erikseen.