1) Käynnistä digiboksi ja TV uudelleen
Käynnistä digiboksi tai TV (mikäli ei ole erillistä digiboksia) uudelleen ottamalla laitteesta virtajohto irti n. 10 sekunnin ajaksi. Kytke johdot sen jälkeen takaisin ja laita laitteet takaisin päälle.
2) Odota muutama minuutti
3) Toimiiko?
Jos toimii, hyvä - ongelma ratkaistu! Ellei vielä toimi, jatka vianrajausta.
Haluatko asiantuntijan apua vianrajaukseen? Klikkaa apu tästä!
4) Tarkista johdot
Usein vikaa selvitellessä käy ilmi, että imuroidessa olikin johto vahingossa irronnut ja jäänyt laittamatta takaisin. Varmista kaikkien johtojen olevan paikoillaan. Jos mahdollista, testaa toisella antennijohdolla sekä ilman antennihaaroittimia tai signaalivahvistimia.
5) Palauta digiboksiin tai televisioon tehdasasetukset
Digiboksi tai TV kannattaa palauttaa tehdasasetuksille. Ohjeita tehdasasetusten palauttamiseen löydät täältä. Jos olet tallentanut digiboksin omalle kovalevylle ohjelmia, tarkista laitevalmistajan ohjeesta ettei tallenteet häviä tehdasasetusten palautuksen myötä.
6) Jos ohjeiden perusteella tehty vianrajaus ei auttanut, ota yhteyttä asiakaspalveluumme
Jos asia ei ratkennut näillä ohjeilla, eikä alueellasi ole tiedossa olevaa laajempaa häiriötä, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme vikailmoituksen tekemiseksi!
Suuri osa digiboksien ja televisioiden häiriötilanteista ratkeaa tehdasasetusten palautuksella.