Inteno ZAP 100 - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Inteno ZAP 100

Intenon Zap 100 WLAN-silta kuljettaa Ethernet yhteyden sinne missä sitä kotonasi tarvitset ilman kaapelivetoja. Tältä sivulta löydät laitteen peruskäyttöön liittyvät ohjeet.

Haetuimmat ohjeet


Yllä olevista laatikoista löydät ohjeet laitteen haetuimpiin ja käytetyimpiin toimintoihin. Tämän lisäksi löydät tältä sivulta seuraavat ohjeet: Ominaisuudet, Merkkivalot


Ominaisuudet

Malli Inteno ZAP 100
Tyyppi WLAN siltalaite
LAN 10/100/1000M Ethernet
WLAN

Kyllä, 802.11n (300M)

Liitännät

1xEthernet (AP + Client)

Merkkivalot

Power

Pimeä = Virtaa ei ole kytketty
Palaa = Virta on kytketty

LAN

Pimeä = Ei laitetta Ethernet-portissa
Palaa = Laite kytkettynä Ethernet-porttiin

Wireless Pimeä = Langaton yhteys ei päällä
Palaa, sininen valo = Päällä, HD (high definition) TV
Palaa, keltainen valo = Päällä, SD (standard definition) TV
WPS

Pimeä = WPS-ominaisuus ei ole päällä
Palaa = WPS-ominaisuus on päällä

 

Käyttöönotto

Toimiakseen laitteet pitää kytkeä oikeassa järjestyksessä: lähetin kytketään modeemiin ja sitten vastaanotin toiseen laitteeseen.

  1. Tunnista pääyksikkö (AP) sekä vastaanotin (Client) niiden pohjassa olevasta tarrasta.
  2. Kytke virtalähteet laitteisiin.
  3. Liitä pääyksikkö (AP) modeemiin.
  4. Liitä vastaanotin (Client) digiboksiin (IPTV)
  5. Tarkista, että AP- ja Client-laitteiden Wireless-valot palavat saman värisinä.

Jos Wireless-valot laitteissa palavat eri värisinä, ei yhteys niiden välillä toimi. Laite suositellaan kytkettäväksi modeemin reitittävään porttiin tai palomuurin taakse.

 

Vianselvitys

Tälle sivulle on koottu yleisimpiä ongelmatilanteita, joita laitteen käyttämisessä saattaa esiintyä.

Laitteen resetoiminen

Mikäli laite toimii puutteellisesti (esim. yhteys pätkii tai ei muodostu ollenkaan), laite kannattaa resetoida eli palauttaa tehdasasetuksille.

Resetointi tehdään painamalla laitteen takana olevaa reset-painiketta n. 10 sekuntia kunnes valot sammuvat. Resetin jälkeen paina Client-laitteen WPS-painiketta vähintään 8 sekuntia. Tämän jälkeen toista sama AP-laitteelle.

Yleisimpiä ongelmatilanteita

Wireless valo ei pala eikä yhteys toimi

 

Etäisyys langattomien laitteiden välillä on joko liian suuri tai langattoman yhteyden vastaanotto-olosuhteet ovat huonot.

LAN valo ei pala eikä yhteys toimi

Verkkokaapeli ei ole kytketty kiinni tai se on viallinen. Tarkista liitäntä sekä verkkokaapeli.

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Haluatko henkilökohtaista apua? Soita Omagurulle!
Ark. 8-21, la 9-17 2,28 €/min +mpm/pvm
Apumme nopeutuu kun lataat etätuen jo ennen soittoa:
Ark. 8-21, la 9-17 2,28 €/min +mpm/pvm
Omaguru vinkkaa:
WLAN-sillan avulla saa langattoman yhteyden pöytäkoneellekin.
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!