Tietoa vakuusmaksusta

Tilauksen yhteydessä asiakkaillemme tehdään luottotarkistus ja tilaukselle saattaa määräytyä vakuusmaksu. Vakuusmaksu on aina liittymä- tai laitekohtainen.

Miten tiedän onko tilaukselleni määräytynyt vakuusmaksu?

  • Saat vakuusmaksupyynnön sähköpostiisi otsikolla Viesti Elisalta tai paperikirjeenä postitse.
  • Vakuusmaksupyynnön näet myös asiakaskirjeenä OmaElisassa. 

Mistä syistä vakuusmaksu voi määräytyä?

  • Kun luotolla maksettavien laitteiden yhteenlaskettu summa on suuri
  • Tilaajalla on aikaisempia erääntyneitä avoimia laskuja tai maksuhistoriassa laskujen maksussa on ollut viivettä
  • Emme pysty varmistamaan osoitetietoja
  • Tilaajalla on merkintöjä luottotiedoissa (lisätietoja Asiakastieto)
  • Tilaajalla ei ole vakituista osoitetta Väestörekisterissä tai maassaoloaika on lyhyt, jolloin maksuhistoriatietoja ei voida kohtuudella selvittää

Muita usein kysyttyjä kysymyksiä