Tietoa vakuusmaksusta - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Tietoa vakuusmaksusta

Tilauksen yhteydessä asiakkaillemme tehdään luottotarkistus ja tilaukselle saattaa määräytyä vakuusmaksu. Vakuusmaksu on aina liittymä- tai laitekohtainen. 

Mistä syistä vakuusmaksu voi määräytyä?

Vakuusmaksu voi määräytyä seuraavissa tilanteissa:

  • Kun luotolla maksettavien laitteiden yhteenlaskettu summa on suuri
  • Tilaajalla on aikaisempia erääntyneitä avoimia laskuja tai maksuhistoriassa laskujen maksussa on ollut viivettä
  • Emme pysty varmistamaan osoitetietoja
  • Tilaajalla on merkintöjä luottotiedoissa
  • Tilaajalla ei ole vakituista osoitetta Väestörekisterissä tai maassaoloaika on lyhyt, jolloin maksuhistoriatietoja ei voida kohtuudella selvittää

Miten tiedän onko tilaukselleni määräytynyt vakuusmaksu?

  • Saat vakuusmaksupyynnön sähköpostiisi otsikolla Vakuusmaksupyyntö tai kirjeenä.
  • Vakuusmaksupyynnön näet myös OmaElisan etusivulta kohdasta Uusimmat asiakaskirjeet. Vakuusmaksupyyntö näkyy otsikolla Vakuusmaksupyyntö. OmaElisaan kirjaudut Elisa Tunnuksella tai Mobiilivarmenteella.

Muita usein kysyttyjä kysymyksiä

Sain vakuusmaksupyynnön ja haluaisin peruuttaa tilaukseni, mitä teen?

Perumme tilauksesi automaattisesti, mikäli et maksa vakuusmaksua. Peruutuksesta ei tarvitse ilmoittaa erikseen.

Onnistuuko vakuusmaksun maksaminen erissä?

Valitettavasti vakuusmaksua ei voi maksaa erissä. Tilaus peruuntuu automaattisesti, jos et maksa vakuusmaksua kokonaisuudessaan vakuusmaksupyynnön eräpäivään mennessä.

Milloin maksamani vakuusmaksu palautetaan?

Vakuusmaksun palautus edellyttää, että Elisan laskut on maksettu ja perusteet vakuusmaksulle ovat poistuneet. Vakuusmaksu voidaan palauttaa seuraavasti:

  • Luottokauppalaitteet: Kun laitteen kokonaishinnasta on maksettu puolet, voidaan vakuusmaksu kohdistaa laitteen loppuerille. Laitteesta voit tilata loppulaskun OmaElisasta ja pyytää sen jälkeen vakuusmaksun kohdistusta laitteen jäljellä oleville erille
  • Muut sopimukset: Vakuusmaksua voi pyytää palautettavaksi aikaisintaan vuoden kuluttua maksusta. Palautusta voi pyytää asiakaspalvelustamme

Halutessasi voit pyytää vakuusmaksun kohdistamista myös tuleville laskuille, jolloin vakuusmaksua ei palauteta.

Kuinka suuri vakuusmaksu voi olla?

Vakuusmaksu määräytyy siinä vaiheessa kun tilaus on tehty. Vakuusmaksun summaa ei voida kertoa etukäteen, vaan se ilmoitetaan tilauksen teon jälkeen sähköpostilla tai kirjeellä.

OmaElisa näyttää mobiililiittymälleni "Käytönestojen muokkaaminen on estetty asiakkaalta Elisan toimesta." Mistä on kyse?

Tämä voi tarkoittaa, että mobiililiittymän vakuusmaksua ei ole vielä maksettu. Silloin liittymällä on käytönestoja lisämaksullisille palveluille. Tarkemmat tiedot asetetuista käytönestoista näet vakuusmaksupyynnön kirjeestä.

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Vakuusmaksu on aina liittymä- tai laitekohtainen.
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!