Windows-kauppa on sovelluskauppa, joka on käytettävissä tietokoneilla ja tableteilla, joissa on käyttöjärjestelmänä Windows 10 tai uudempi.
Windows-kaupassa sovellusostot onnistuvat Elisan puhelin- tai mobiililaajakaistaliittymällä, jossa ei ole tekstiviestiestoja palvelunumeroihin.
Windows-kaupan käyttäminen edellyttää rekisteröitymisen Microsoft-tilille.
Miten ostan sovelluksia?
Elisan liittymäasiakkaat voivat maksaa Windows-kaupasta ostettuja sovelluksia ja pelejä matkapuhelinlaskulla. Ostaminen onnistuu näin:
- Käynnistä vain Windows-kauppa sovellus laitteessasi ja valitse haluamasi maksullinen sovellus/peli.
- Windows-kauppa pyytää Microsoft-tilin salasanasi.
- Paina Osta-nappia ja vahvista ostoksesi. Windows-kaupassa rekisteröityminen vahvistetaan ensioston yhteydessä erillisellä PIN-koodilla, joka lähetetään antamaasi puhelinnumeroon.
- Valitse maksutavaksi matkapuhelin.
Ostovahvistus käynnistää sovelluksen lataamisen laitteellesi. Veloitus näkyy automaattisesti liittymäsi laskullasi. Saat lisäksi ostovahvistuksen/kuitin Microsoft-tilillä määriteltyyn sähköpostiosoitteeseen.
Windows-kaupassa ostoja voi tehdä liittymäkohtaisesti maksimissaan 50 euron arvoisen oston ja kuukaudessa 300 euron edestä.
Miten ostettu sovellus tai peli näkyy puhelinlaskullani?
Ostettu peli tai sovellus näkyy matkapuhelinlaskussa rivillä Ostot verkkopalveluista. Tarkemmat tiedot ostoista näkyvät laskun loppuosassa.
Miten voin tarkistaa, mitä sovelluksia olen ostanut?
Voit tarkistaa ostamasi sovellukset osoitteesta https://commerce.microsoft.com. Sivulle kirjaudutaan Microsoft-tilin tunnuksilla/sähköpostiosoitteella.
Jos et muista Microsoft-tilisi käyttäjätunnusta, voit tarkistaa Microsoft-tilin käyttäjätunnuksen puhelimestasi kohdasta Asetukset > Sähköposti + tilit ja tietokoneelta/tabletilta kohdasta Asetukset > Tilit > Oma sähköposti ja tilit.
Ostosten maksaminen puhelinlaskulle ei onnistu, mitä teen?
- Sovellusostoja voi maksaa liittymän laskulla, kun käytät kauppaa Elisan tai Elisan Saunalahti puhe- tai mobiililaajakaistaliittymällä. Jos maksu ei onnistu, syynä voi olla esimerkiksi:
- Rekisteröityminen Microsoft-tilille puuttuu
- Microsoft-tiliin on liitetty aiemmin luottokortin tiedot ja se on edelleen valittuna oletusmaksutavaksi
- Liittymällä on palvelunumeroestot tekstiviesteille. Tarkista estot tarvittaessa OmaElisasta.
- Liittymäkohtaiset käyttörajat on ylitetty
Mikäli ostotapahtuma ei onnistu ja syynä ei ole mikään edellämainituista, ota yhteys asiakaspalveluumme.
Windows-kaupan käytön estäminen
Ostojen tekeminen Windows-kaupassa voidaan estää tekstiviestiestoilla (hyöty- tai asiointiestolla). Suosittelemme tarkistamaan alaikäisten lasten liittymien estot OmaElisasta. Muokkaa estoja maksutta OmaElisassa.
Ohjeen estojen muokkaukseen löydät täältä
Tietokoneissa, tableteissa ja puhelimissa, joissa on käyttöjärjestelmänä Windows 10, kysytään oletusarvoisesti Microsoft-tilin salasana ennen jokaista ostosta. Käyttäjä voi kytkeä salasanakyselyn pois päältä.
Windows 10:n Oma perhe -toiminnolla voit rajoittaa sovelluksia ja pelejä, joita lapsi voi ladata Windows-kaupasta.
Lisätietoa Windows-kaupasta Microsoftin omilla sivuilla