Mobiilireitittimen asentaminen ja käyttöönotto - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Mobiilireitittimen asentaminen ja käyttöönotto

Kun käytössäsi on mobiilireititin, erillistä yhteysohjelmistoa ei tarvita.

Apua mobiilireitittimen asentamiseen ja käyttöönottoon saat halutessasi Elisa Omagurulta. Klikkaa tästä!

 

Asentaminen ja käyttöönotto

  1. Aseta mobiilireitittimeen normaalikokoinen SIM-kortti (Mini-SIM) tai Micro-SIM laitemallista riippuen.


     
  2. Mobiilireitittimen lähettämä WLAN/langaton verkko (SSID) ja verkon salasana (WIFI KEY / KEY) löytyvät tavallisesti laitteen takakannesta.
  3. Yhdistä laitteesi (puhelin, tablet tai tietokone) WLAN-verkkoon ja syötä verkon salasana sitä kysyttäessä.
  4. Tarkemmat ohjeet laitteen käyttöönottamiseen löydät laitteen mukana tulleesta käyttöoppaasta. Käyttöoppaat löydät myös PDF-muodossa täältä.

Ongelmatilanteet

Tarkista aina onko laitteellesi saatavilla ohjelmistopäivitys ja kuuluvuuskartaltamme verkon kuuluvuus alueellasi.Elisan mobiiliverkon nopeuksista voit lukea lisää täältä.

Jos yhteys ei toimi tai pätkii:

  1. Käynnistä tietokone sekä mobiilireititin uudelleen ottamalla laitteesta virtajohto irti n. 10 sekunnin ajaksi. Kytke johdot sen jälkeen takaisin ja laita laitteet takaisin päälle.
  2. Odota muutama minuutti
  3. Varmista, että yhteys on muodostunut laitteen ja reitittimen välille. Katso apua tarvittaessa täältä.
  4. Toimiiko? Jos toimii, hyvä - ongelma ratkaistu! Ellei vielä toimi, jatka vianrajausta tai anna Omagurun tehdä se puolestasi.
  5. Tarkista häiriökartaltamme ettei alueellasi ole yleistä vikaa.
  6. Kokeile sijoittaa reititin lähelle ikkunaa, jossa mobiiliverkon signaali on yleensä vahvimmillaan. Huomioi myös, että uusien talojen ikkunoiden selektiivilasit saattavat heikentää mobiiliverkon kuuluvuutta. Sijoita laite aina paikkaan, jossa signaalin voimakkuus on mahdollisimman hyvä, näet signaalin voimakkuuden laitteen näytöltä.
  7. Kokeile toimivuutta eri verkkotekniikoissa (2G/3G/4G) lukitsemalla verkkotekniikka laitteen hallinnasta. Ohjeita käyttöoppaassa ja täällä.
  8. Mikäli laite/tietokone ilmoittaa "Rajoitettu yhteys", käynnistä mobiilireititin uudelleen virtanapista ja muodosta yhteys laitteelle/tietokoneelle uudelleen.
Haluatko henkilökohtaista apua? Soita Omagurulle!

0600 900 30

Ark. 8-21. La 9-18 2,28 €/min +mpm/pvm
Apumme nopeutuu kun lataat etätuen jo ennen soittoa:
Omaguru vinkkaa:
Reititin kannattaa sijoittaa mahdollisimman lähelle ikkunaa.
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!