Tältä sivulta löydät usein kysytyt kysymykset ja vastaukset Musti Active -palvelusta.
Lataa Tassudata -sovellus
Paikannuslaite
Mitat | 65 mm x 34 mm x 16 mm |
Paino | 38 g |
GSM-taajuus | 900/1800MHz tai 850/1900MHz |
GPS-siru | u-blox 7020 (AGPS) |
GPS-vastaanottoherkkyys | Lämmin: -148 dBm, Kylmä: -162 dBm |
GPS-lukuaika | Kylmä: 30s, Lämmin: 1s |
Virtalähde | 5V DC |
Akku | Ladattava, 3.7V, 800 mAh |
Säilytyslämpötila | -20°C - +80°C |
Käyttölämpötila | -20°C - +60°C |
Sertifikaatit | IP67, CE, FC, RoHS |
Paikannin ei ilmesty kartalle
Huom! Paikannukseen laite tarvitsee GPS-yhteyden, jonka se saa vain ulkona.
Valojen selitykset
Datayhteys muodostettu, ei GPS-yhteyttä:
Etsii GPS-yhteyttä:
GPS-yhteys muodostettu:
Pysyvä vihreä valo: Ei SIM-korttia tai se on viallinen
Pysyvä sininen valo: Laite latautuu
Ei valoa: Laite ei ole päällä
Paikannin ei muodosta GPS-yhteyttä, vaikka datayhteys on muodotettu
Paikannin ei saa datayhteyttä
Etkö saa paikannuslaitteelle datayhteyttä? Tarvittaessa voit tarkistaa verkon toimivuuden Verkkoapurin avulla. Muista myös tarkastaa Elisa Lemmikki-liittymäsi tila OmaElisasta.
Paikannin on lakannut toimimasta
Kun laitteesta on loppunut akku ja se on ladattu uudelleen, ota virtajohto irti paikannuslaitteesta, kiinnitä se uudelleen ja ota sitten taas irti. Näin paikannuslaite saa taas yhteyden sovellukseen.
Jos aiemmin toiminut paikannin on lakannut toimimasta ja laturin kytkemistä on kokeiltu, tulee paikannin vaihtaa. Jos laite on ostettu Elisalta, tulee vaihto tehdä Elisalla. Jos laite on ostettu Mustilta ja Mirriltä, tulee vaihto tehdä Mustilla ja Mirrillä. Vaihdon yhteydessä tulee uuteen paikantimeen aktivoida uusi liittymä ja uusi paikannin tulee parittaa sovelluksen kanssa.
Paikannin ei vastaa siihen soitettaessa
Paikantimen tulisi automaattisesti vastata sallittuihin numeroihin ja hylätä muut puhelut. Tarkista että paikantimessa on virtaa ja olet asettanut sallitut puhelinnumerot oikein. Varmistathan myös ettet soita esimerkiksi tuntemattomasta numerosta.
Paikantimen puhelinnumero on Elisa Lemmikki liittymäsi puhelinnumero, jonka löydät tilausvahvistukselta ja OmaElisasta. Sallituissa numeroissa tulisi olla ne numerot, joihin haluat paikantimen vastaavan esimerkiksi oma ja läheisesi numero. Paikantimeen voi asettaa maksimissaan kolme sallittua numeroa, numerot voit lisätä asetuksista. Mikäli puhelinnumerot ovat asetettu oikein mutta puhelut eivät mene läpi, yritä vielä poistaa ja asettaa numerot uudestaan.
En pääse kirjautumaan Tassudata -sovellukseen
Sovellukseen kirjaudutaan sisään Elisa Tunnuksella, mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla. Puuttuvat Elisa tunnukset voit luoda täällä. Mikäli pankkitunnuksien kanssa ei kirjautuminen onnistu, kokeile kirjautua uudelleen Elisa Tunnuksella tai Mobiilivarmenteella.
Toimiiko Musti Active ulkomailla?
Toimii, mutta tiedonsiirto ulkomailla on oletusarvoisesti estetty. Ulkomaan käytön estoja voit muuttaa OmaElisasta. Liittymään sisältyy 3 Gt/kk dataa EU-alueella, ylimenevästä käytöstä veloitetaan erillisen hinnaston mukaisesti.
Haluan ottaa käyttöön aiemmin irtisanotun Musti Active -palvelun, miten tilaan liittymän uudelleen?
Ota ensin yhteyttä asiakaspalveluun, jonka jälkeen pääset aktivoimaan liittymän uudelleen Tilaaminen ja käyttöönotto -ohjeen mukaisesti.
Minulla on Musti ja Mirri Paikannus -palvelu käytössä, onko kyseessä eri palvelu?
Palvelun nimi vaihtui Musti ja Mirri Paikannuksesta Musti Activeksi. Samalla sovelluksen nimi vaihtui Tassudataksi. Palvelu sisältää edelleen tutut tiedot lemmikin hyvinvoinnista ja sijainnista. Olemassa olevien käyttäjien ei tarvitse tehdä mitään muutoksia, Tassudata nimi tulee sovellukselle käyttöön versiopäivityksen myötä.