Elisa Omaguru ratkaisee kaikki digiarkesi pulmat, olipa sitten kyse hidastelevasta tietokoneesta tai reitittimen asennuksesta. Asiantuntijat auttavat joko puhelimitse, etäyhteydellä tai myymälässä. Halutessasi he tulevat myös kotikäynnille.
Tietokone ei käynnisty. Kone hurisee, näyttö pysyy harmaana ja kursori vain vilkkuu. Etäpalaveri alkaa viiden minuutin kuluttua. Mikä tässä nyt taas on? Elisa Omaguru on kehitetty juuri tällaisiin ongelmatilanteisiin. Elisa Omagurun asiantuntijat ratkovat niin tekniikka-, laite- kuin yhteysongelmia.
Elisa Omaguru on kaikille avoin, operaattoririippumaton digituki. Hankitpa laitteesi tai palvelusi mistä tahansa, voit kysyä neuvoa Elisa Omagurun asiantuntijoilta. Elisan liiketoimintajohtaja Jarno Hovin mukaan palvelu on ollut suosittu. Asiantuntijat ovat auttaneet jo yli miljoonaa asiakasta heidän digipulmissaan.
Kolme palvelupakettia: käyttöönotto, vuosihuolto ja tietoturva
Elisa Omaguruun on määritelty kolme palvelupakettia, joilla ratkotaan yleisimpiä digipulmia.
Palvelupaketti: Uuden laitteen käyttöönotto
”Tyypillisesti asiakkaan digiarkeen on tullut jokin uusi laite, kuten puhelin, tabletti tai reititin, ja asiantuntijat auttavat sen käyttöönotossa”, Hovi kuvailee.
Asiantuntija voi auttaa liittämään laitteen kodin wifi-verkkoon, määrittelemään käyttäjätunnukset ja varmistamaan tietoturva-asetukset. Yhtä lailla asiantuntija voi auttaa vaikkapa vanhan puhelimen tietojen, kuten yhteystietojen, kuvien ja sovelluksien, siirrossa uuteen puhelimeen.
Lue lisää uuden laitteen käyttöönotosta.
Palvelupaketti: Tietokoneen vuosihuolto
Elisa Omagurun asiantuntijat tekevät myös tietokoneiden vuosihuoltoja.
”Monella on kokemus siitä, että parin kolmen vuoden käytön jälkeen tietokone alkaa hidastella. Vuosihuollossa tehdään tilannekartoitus, jonka perusteella koneesta voidaan siivota turhat ohjelmat ja haittaohjelmat pois sekä tehdä tarpeelliset päivitykset.”
Samalla voidaan tehdä esimerkiksi Internet-selaimen päivitys sekä tarkistaa tietoturva ja kiintolevyn kunto.
Lue lisää tietokoneen vuosihuollosta.
Palvelupaketti: Tietoturva kuntoon
Apua saa myös tietoturvan parantamiseen. Asiantuntijat voivat auttaa Elisa Tietoturvan käyttöönotossa ja varmistaa, että se toimii kaikissa laitteissa optimaalisesti. Vaihtoehtoisesti asiantuntijat voivat kartoittaa, millainen tietoturvapaketti sopii sinun tarpeisiisi.
”Autamme myös selvittämään palvelunestohyökkäyksiä ja kiristyshuijauksia”, Hovi täydentää.
Lue lisää Tietoturva kuntoon -paketista.
Jokin muu pulma? Varaa Elisa Omaguru -asiantuntijan tapaaminen
Toki digilaitteet voivat aiheuttaa monen muunkinlaisia ongelmatilanteita, ja niihinkin Elisa Omagurun asiantuntijat löytävät ratkaisut. Heihin voi olla yhteydessä olipa kyse pätkivästä netistä tai pilvipalveluiden käyttöönotosta.
”Kaikki asiakkaan uniikit pulmat ratkaistaan”, Hovi sanoo ja vakuuttaa, että asiat käydään aina läpi yksinkertaisesti, ymmärrettävästi ja seikkaperäisesti.
Yli 90 prosenttia ongelmista ratkaistaan ensimmäisellä kerralla.
”Tämä on vähän sama kuin menisi lääkärille. Vaivaa hoidetaan diagnoosin mukaisesti. Jos käy ilmi, että diagnoosi tai hoito on väärä, mietitään uusi ratkaisu.”
Elisa Omaguru antaa ratkaisutakuun. Se tarkoittaa, että jos sovitun palvelun toimittaminen ei onnistu, palvelun hinta hyvitetään.
Tutustu alta Sirpan asikastarinaan Elisa Omagurun kanssaMikä sopii sinulle parhaiten: etätapaaminen, kotikäynti vai Elisan liikkeessä asiointi
Elisa Omagurun asiantuntijalta voi varata ajan joko kotikäynnille, palvelupisteellä asiointiin tai etätapaamiselle.
Monelle kätevin ja vaivattomin vaihtoehto on etätapaaminen, joka hoituu Elisa Omaguru Etätuki -sovelluksella. Asiakas lataa sovelluksen laitteelleen ja varaa ajan puhelinpalveluun. Näin asiantuntija pääsee asiakkaan luvalla käyttämään laitetta ja ratkomaan ongelmaa.
”Etätuki on täysin turvallinen eikä eroa siitä, että laite ongelmineen viedään palvelupisteelle ratkottavaksi.”
Jos laite vaatii tutkimista paikan päällä, asiantuntijatapaamisen voi varata Elisan myymälään. Asiantuntijan voi tilata myös kotikäynnille ympäri Suomen.
”Kotona tehtävän työn osuudesta saa kotitalousvähennystä”, Hovi huomauttaa.
Tutustu aikaveloitteiseen tukeen.
Alta pääset katsomaan, miten Markku sai digipulmiinsa apua Elisa Omagurulta.
Pikku pulma? Elisa Omaguru -puhelintuki palvelee
Joskus taas kyseessä voi olla pieni, yksittäinen ongelma. Silloin Elisa Omagurun päivystävään asiantuntijaan saa avun palvelunumerosta 0600 900 500.
Siinä missä asiantuntijatapaaminen on kiinteähintainen, palvelunumeron puheluista veloitetaan minuuttiperusteisesti. Eli nopeasti ratkaistavassa haasteessa maksat vain siihen kuluneista minuuteista.
Kuukausimaksulla rajattomasti apua
Elisa Etuohjelman asiakkailla on mahdollisuus hankkia Omaguru Plus -palvelu, josta saa rajattomasti tukea arjen digipulmiin. Palvelun hinta on 9,99 euroa kuukaudessa. Omaguru Plus -asiantuntijat palvelevat numerossa 0800 93010.
”Omaguru Plus -asiakkaat voivat soittaa rajattomasti puhelinpalveluun. Se on vaivaton ja helppo vaihtoehto niille, jotka kaipaavat usein apua.”
Palveluun on kuuden kuukauden sitoutumisaika. Jos pulmat vaativat kotikäyntiä tai opastusta palvelupisteellä, niistä veloitetaan erikseen. Etuohjelman kulta- ja platinatason asiakkaat saavat palvelupistekäynneistä ja kotituesta alennusta.
Tutustu Elisa Omagurun palvelukuvauksiin ja hinnastoon.
Lue myös:
Tietokoneen vuosihuolto lisää koneen käyttöikää ja nopeutta