Digitaalisten palvelujen saavutettavuus on Elisalla yksi tärkeistä vastuullisuuteen ja missioomme, digitalisaatiolla kestävä tulevaisuus, liittyvistä teemoista. Digitaalisten palvelujen saavutettavuudessa on kyse ihmisten yhdenvertaisuudesta ja tasavertaisista oikeuksista.
Saavutettavuus näkyy Elisan palveluissa ennen kaikkea sujuvana ja selkeänä käyttökokemuksena. Hyvä käyttökokemus syntyy, kun niin palvelun tekninen perusta kuin ulkoasu ja sisällötkin ovat kunnossa. Tavoitteenamme on saada Elisan digitaalisista palveluista kaikille yhtä helppokäyttöiset.Saavutettavuus on palveluiden helppokäyttöisyyttä
Saavutettavuus on esimerkiksi sitä, että voit näkörajoitteesta huolimatta ostaa verkkokaupasta puhelimen ruudunlukuohjelmalla. Se on sitä, että voit kuulorajoitteisenakin nauttia suoratoistopalvelujen elokuvista, koska niissä on helposti valittavat tekstitykset. Se on ylipäätään palvelujen käyttämisen helppoutta ihan jokaiselle.