Maksaminen tilausvaiheessa - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Maksaminen tilausvaiheessa

Tiesitkö, että voit maksaa ostoksesi suoraan jo tilausvaiheessa? Näillä maksutavoilla se onnistuu Elisan kaupassa elisa.fi/kauppa.

 

Verkkopankkimaksu

Verkkomaksulla voit maksaa ostoksesi tilisiirtona omalta tililtäsi Elisan verkkokaupassa elisa.fi/kauppa.

  • Maksaessasi ostoksiasi verkkomaksuna, kirjaudut tilausvaiheessa oman pankkisi verkkopankkiin hyväksymään käynnissä olevan maksutapahtuman. 
  • ​Verkkopankkimaksu on hyväksyttävä pankkisi vaatimalla tavalla (esimerkiksi tunnuslukulistalla, tunnistussovelluksella tai tekstiviestitse).
  • Tilaustietosi ovat verkkopankkimaksaessasi esitäytetyt, eikä niitä ole mahdollista muuttaa maksutapahtuman aikana, vaan voit joko hyväksyä maksun tai keskeyttää maksutapahtuman.

Lisätietoja maksamiseen ja maksun vahvistukseen saat oman pankkisi asiakaspalvelusta.

Elisan verkkokaupassa ovat käytössä Suomessa asuville asiakkaillemme seuraavien pankkien verkkomaksut: Aktia, Ålandsbanken, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, Osuuspankki, POP Pankki, S-Pankki ja Säästöpankki

Korttimaksu (Visa, Mastercard)

Voit maksaa ostoksen joko Debit-, Credit- tai yhdistelmäkortilla Elisan verkkokaupassa elisa.fi/kauppa.

Maksaessasi Debit-kortilla, maksat maksun suoraan omalta tililtäsi. Mikäli käytössäsi on Credit-kortti, maksu veloitetaan luottokortiltasi. Jos käytössäsi on niin sanottu yhdistelmäkortti, jossa on sekä Debit- että Credit-ominaisuus, voit valita maksatko joko omalta tililtäsi vai luottokortilla. 

  • Kun olet valinnut maksutavaksi Korttimaksamisen, tulee sinun syöttää tilauksellesi maksukorttisi tiedot. 
  • Maksuvaiheessa syötä korttinumero ja turvakoodi kortin kääntöpuolelta.
  • Tarvittaessa kortin myöntäjä voi vaatia erikseen maksun vahvistusta.

Lisätietoja maksamiseen ja maksun vahvistukseen saat kortin myöntäjältä.

MobilePay

MobilePay-mobiilisovelluksen avulla voit maksaa ostoksesi älypuhelimellasi Elisan verkkokaupassa elisa.fi/kauppa. Maksaminen MobilePay:lla edellyttää, että olet rekisteröitynyt MobilePay-sovelluksen käyttäjäksi. 

  • Maksaessasi MobilePay:lla saat pyynnön maksun vahvistamisesta MobilePay-sovelluksesi kautta, jolloin maksuvahvistus saapuu puhelimesi näytölle. Tarkista maksutiedot ja vahvista maksu ns. liu'uttamalla valintapainiketta.
  • Maksuvaiheessa  voit valita miltä kortilta maksu veloitetaan, mikäli olet tallentanut omalle MobilePay-tilille useamman kortin.

Lisätietoa MobilePay-sovelluksesta löydät osoitteesta mobilepay.fi.

Tallennettu korttitieto (Elisa Kirja, Elisa Viihde, Saunalahti Prepaid)

Palveluissa Saunalahti Prepaid (PREPAID Kauppa), Elisa Kirja ja Elisa Viihde Vuokraamo voit tallentaa käyttämäsi maksukortin tiedot, jolloin seuraavilla ostoskerroilla sinun ei tarvitse enää erikseen syöttää korttitietoja, vaan voit maksaa ostoksen helposti yhdellä klikkauksella. Maksukortin myöntäjä saattaa kuitenkin vaatia erikseen maksun vahvistusta.

Korttitiedot eivät tallennu Elisan järjestelmiin, vaan korttitiedot tallentuvat maksupalvelutarjoajan sivustolle.

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Maksoin laitteen tilauksen yhteydessä, mutta ehdin perua tilaukseni. Miten saan maksuni takaisin?

Mikäli maksoit laitteen verkkomaksuna, tulee sinun täyttää rahanpalautuslomake, jotta laitemaksusi voidaan palauttaa tilillesi. Vahvistamme sinulle tekstiviestillä, kun maksun palautus on käsitelty.

Haluan muuttaa jo tekemääni laitetilausta, jonka maksoin tilauksen yhteydessä. Kuinka minun tulee toimia?

Mikäli tilaukselle päätyikin vääränlainen tuote tai haluat esimerkiksi muuttaa toimitustapaa, tulee tilaus perua ja tehdä uudelleen.

  • Jos tilaamaasi laitetta ei ole vielä lähetetty, tilauksen peruminen onnistuu OmaElisassa. 
    Peru tilaus OmaElisassa >
  • Jos ehdit saada lähetystunnuksen tekstiviestillä, tai tilaus näkyy OmaElisassa toimitettuna, voit jättää lähetyksen noutamatta, jolloin tilaus perutaan sen palauduttua varastollemme.  

Koska maksoit laitteen jo tilauksen yhteydessä, täytä rahanpalautuslomake maksun palauttamista varten. Vahvistamme sinulle tekstiviestillä, kun maksun palautus on käsitelty. Jos tilaus on ehtinyt toimitukseen, eikä se ollut peruutettavissa OmaElisastasi, maksun palautus käsitellään laitepalautuksen saavuttua takaisin varastollemme.

Maksoin laitteen jo tilausta tehdessäni, mutta maksua ei näy pankkitililläni tai maksukortillani. Onko tilaukseni kunnossa?

Mikäli maksutapahtumaa ei näy pankkitililläsi tai maksukortin tapahtumissa, on maksuvaiheessa tapahtunut virhe eikä tilaus ole onnistunut. Tällöin tilaus tulee tehdä uudelleen.

Elisan verkkokaupasta tehdyt tilaukset löydät OmaElisasta.

 

Elisan kaupasta ostetut laitteet löydät OmaElisasta. Siirry OmaElisaan >

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Löydät Elisalta ostamasi laitteet OmaElisasta
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!