Maksaminen verkkokaupassa - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Maksaminen verkkokaupassa

Tältä sivulta löydät tietoa ja ohjeita maksutavoista Elisan verkkokaupassa. Verkkokaupassa voit maksaa laitteita heti maksutavoilla tai laskulla. Alla on kuvattu Elisan verkkokaupassa käyvät maksutavat.

Verkkopankkimaksu

Verkkopankkimaksulla voit maksaa ostoksesi tilisiirtona omalta tililtäsi Elisan verkkokaupassa.

  • Maksaessasi ostoksiasi verkkomaksuna, kirjaudut tilausvaiheessa oman pankkisi verkkopankkiin hyväksymään käynnissä olevan maksutapahtuman. 
  • ​Verkkopankkimaksu on hyväksyttävä pankkisi vaatimalla tavalla (esimerkiksi tunnuslukulistalla, tunnistussovelluksella tai tekstiviestitse).
  • Tilaustietosi ovat verkkopankkimaksaessasi esitäytetyt, eikä niitä ole mahdollista muuttaa maksutapahtuman aikana, vaan voit joko hyväksyä maksun tai keskeyttää maksutapahtuman.

Lisätietoja maksamiseen ja maksun vahvistukseen saat oman pankkisi asiakaspalvelusta.

Elisan verkkokaupassa ovat käytössä Suomessa asuville asiakkaillemme seuraavien pankkien verkkomaksut: Aktia, Ålandsbanken, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, Osuuspankki, POP Pankki, S-Pankki ja Säästöpankki

Korttimaksu (Visa, Mastercard)

Voit maksaa ostoksen joko Debit-, Credit- tai yhdistelmäkortilla Elisan verkkokaupassa.

Maksaessasi Debit-kortilla, maksat maksun suoraan omalta tililtäsi. Mikäli käytössäsi on Credit-kortti, maksu veloitetaan luottokortiltasi. Jos käytössäsi on niin sanottu yhdistelmäkortti, jossa on sekä Debit- että Credit-ominaisuus, voit valita maksatko omalta tililtäsi vai luottokortilla. 

  • Kun olet valinnut maksutavaksi korttimaksamisen, tulee sinun syöttää tilauksellesi maksukorttisi tiedot. 
  • Maksuvaiheessa syötä korttinumero ja turvakoodi kortin kääntöpuolelta.
  • Tarvittaessa kortin myöntäjä voi vaatia erikseen maksun vahvistusta.

Lisätietoja maksamiseen ja maksun vahvistukseen saat kortin myöntäjältä.

MobilePay

MobilePay-mobiilisovelluksen avulla voit maksaa ostoksesi älypuhelimellasi Elisan verkkokaupassa. Maksaminen MobilePay:lla edellyttää, että olet rekisteröitynyt MobilePay-sovelluksen käyttäjäksi. 

  • Maksaessasi MobilePay:lla saat pyynnön maksun vahvistamisesta MobilePay-sovelluksesi kautta, jolloin maksuvahvistus saapuu puhelimesi näytölle. Tarkista maksutiedot ja vahvista maksu ns. liu'uttamalla valintapainiketta.
  • Mikäli olet tallentanut omalle MobilePay-tilille useamman kortin, voit valita maksuvaiheessa miltä kortilta maksu veloitetaan.

Lisätietoa MobilePay-sovelluksesta löydät osoitteesta mobilepay.fi.

Elisa Lahjakortti

Voit maksaa kertamaksullisen laite- tai lisätarvikeostoksesi kokonaan tai osan siitä Elisa Lahjakortilla. Mikäli lahjakortti ei kata koko ostoskorin arvoa, tulee loppuosa maksaa joko verkkopankki-, kortti- tai MobilePay- maksuna.

  • Maksaessasi ostoksiasi lahjakortilla, tarvitset lahjakortin numeron ja PIN-koodin, jotka löydät lahjakortin kääntöpuolelta tai OmaElisasta. PIN-koodin löydät raaputuspinnan alta.
  • Valitse verkkokaupassa kohta Käytä lahjakortti ja syötä lahjakortin tiedot. Voit käyttää useamman lahjakortin per ostoskori.
  • Tarkistamme lahjakortin saldon ja voimassaoloajan ennen tilauksen hyväksyntää.
  • Mikäli lahjakortin summa ei kata koko ostoskorin arvoa, maksa loppuosa vielä haluamallasi toisella maksutavalla (verkkopankki-, kortti- tai MobilePay-maksu).
  • Saitko liittymän avausetuna lahjakortin? Elisa Lahjakortin löydät digitaalisena OmaElisasta. Lue lisää ›

Mikäli Elisa Lahjakortti ei ole valittavissa maksutapana, tarkistathan että ostoskorissa on vain kertamaksullisia laitteita tai lisätarvikkeita.

Lasku

Voit valita maksutavaksi laskun joko kertamaksulla tai 12 kk, 24 kk tai 36 kk kuluttomalla ja korottomalla maksuajalla. Pääset valitsemaan haluamasi maksuajan sekä laskun toimitustavan verkkokaupassa tilausta tehdessäsi. Laskun toimitustapaa voit myös muuttaa myöhemmin OmaElisassa. Lisäohjeita

Näet luottopäätöksen heti verkkokaupassa valittuasi maksutavaksi laskun. Laskulle osto ei ole mahdollinen mm. silloin, jos sinulla on tilaushetkellä avoimia laskuja, maksuhistoriassasi on ollut laskujen maksussa viivettä tai sinulla on merkintöjä luottotiedoissa. Jos laskua ei myönnetä, voit valita ostoksesi viimeistelyyn toisen maksutavan (verkkopankkimaksu, korttimaksu tai MobilePay). Joissakin tapauksissa luottopäätös voi tulla myös kirjeenä tilauksen tekemisen jälkeen.

Puhelimitse etämyynnin kautta tehdyissä tilauksissa maksutapa on aina lasku valitsemallasi maksuajalla. Tilauksen yhteydessä asiakkaillemme tehdään luottotarkistus ja jos laskutusta ei voida myöntää, saat tästä kirjeen sähköpostitse. Joissakin tapauksissa tilaukselle saattaa myös määräytyä vakuusmaksu. Lisätietoa vakuusmaksusta. 

Tallennettu korttitieto (Elisa Kirja, Elisa Viihde, Saunalahti Prepaid)

Palveluissa Saunalahti Prepaid (PREPAID Kauppa)Elisa Kirja ja Elisa Viihde Vuokraamo voit tallentaa käyttämäsi maksukortin tiedot, jolloin seuraavilla ostoskerroilla sinun ei tarvitse enää erikseen syöttää korttitietoja, vaan voit maksaa ostoksen helposti yhdellä klikkauksella. Maksukortin myöntäjä saattaa kuitenkin vaatia erikseen maksun vahvistusta.

Korttitiedot eivät tallennu Elisan järjestelmiin, vaan korttitiedot tallentuvat maksupalvelutarjoajan sivustolle.

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Maksoin laitteen tilauksen yhteydessä, mutta ehdin perua tilaukseni. Miten saan maksuni takaisin?

Mikäli maksoit laitteen verkkomaksuna tai Elisa Lahjakortilla; 

  • Tee rahanpalautuspyyntö ilmoittamalla peruutuksesta OmaElisassa Tilaukset -välilehdellä tai täyttämällä lomake osoitteessa elisa.fi/laitemaksunpalautus.
  • Palautamme sinulle maksun laitteen palauduttua varastollemme.
  • Mikäli maksoit osan tilauksestasi Elisa lahjakortilla, toimitamme sinulle uuden lahjakortin palautustasi vastaavalla summalla. 
  • Vahvistamme vielä tekstiviestillä, kun palautus on käsitelty.

Huomioithan, että palauttaessasi osan tilatuista tuotteista, jotka on maksettu Elisa Lahjakortilla ja verkkomaksuna, palautamme aina ensin lahjakortilla katetun osuuden, toimittamalla uuden lahjakortin. 

  • Esimerkki: Alkuperäinen tilaus on sisältänyt 2 laitetta, yhteishintaan 200 euroa (á hinta 100 euroa). Tilauksesta on maksettu 50 euroa lahjakortilla ja 150 euroa verkkopankkimaksuna. 
  • Toinen laitteista palautetaan, joten sinulle toimitetaan uusi 50 euron lahjakortti ja pankkitilillesi palautetaan 50 euroa.

Haluan muuttaa jo tekemääni laitetilausta, jonka maksoin tilauksen yhteydessä. Kuinka minun tulee toimia?

Mikäli tilaukselle päätyikin vääränlainen tuote tai haluat esimerkiksi muuttaa toimitustapaa, tulee tilaus perua ja tehdä uudelleen.

  • Jos tilaamaasi laitetta ei ole vielä lähetetty, tilauksen peruminen onnistuu OmaElisassa. 
    Peru tilaus OmaElisassa >
  • Jos ehdit saada lähetystunnuksen tekstiviestillä, tai tilaus näkyy OmaElisassa toimitettuna, voit jättää lähetyksen noutamatta, jolloin tilaus perutaan sen palauduttua varastollemme.  

Koska maksoit laitteen jo tilauksen yhteydessä, täytä rahanpalautuslomake maksun palauttamista varten. Vahvistamme sinulle tekstiviestillä, kun maksun palautus on käsitelty. Jos tilaus on ehtinyt toimitukseen, eikä se ollut peruutettavissa OmaElisastasi, maksun palautus käsitellään laitepalautuksen saavuttua takaisin varastollemme.

Maksoin laitteen jo tilausta tehdessäni, mutta veloitusta ei näy pankkitililläni tai maksukortillani. Onko tilaukseni kunnossa?

Mikäli maksutapahtumaa ei näy pankkitililläsi tai maksukortin tapahtumissa, on maksuvaiheessa tapahtunut virhe eikä tilaus ole onnistunut. Tällöin tilaus tulee tehdä uudelleen.

Elisan verkkokaupasta tehdyt tilaukset löydät OmaElisasta.

Miksi en voi valita maksutavaksi laskua?

Laitteen tilauksen yhteydessä asiakkaillemme tehdään luottotarkastus ja tilauksen maksuvaihtoehdot saattavat muuttua. Kaikissa tilanteissa laskulle ostaminen ei ole mahdollista, jolloin valittavissa on muita maksutapoja. Laskulle maksaminen voi estyä esimerkiksi silloin, jos sinulla on tilaushetkellä avoimia laskuja tai jos maksuhistoriassasi on ollut laskujen maksussa viivettä. Laskulle osto ei myöskään onnistu, jos sinulla on merkintöjä luottotiedoissa. Kaikki avoimet laskusi näet OmaElisasta.

Jos laskulle maksaminen ei onnistu, voit valita ostoksen viimeistelyyn toisen maksutavan. Valittavissasi on verkkopankkimaksu, korttimaksu tai mobiilimaksu (MobilePay). 

 

Elisan kaupasta ostetut laitteet löydät OmaElisasta. Siirry OmaElisaan >

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Löydät Elisalta ostamasi laitteet OmaElisasta
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!