Saunalahti Latausliittymä - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Saunalahti Latausliittymä

Tältä sivulta löydät ohjeita Elisan Saunalahti Latausliittymän käyttöön. Voit ladata saldoa Latausliittymääsi helpoiten PREPAID Kaupassa.

Mikä on Latausliittymä?

Saunalahti Latausliittymä on tavallinen matkapuhelinliittymä, jonka käytöstä maksat etukäteen - näin vältyt yllättäviltä laskuilta! Perinteisistä Prepaid-liittymistä sopimukselliset Latausliittymät poikkeavat esimerkiksi siten, että voit siirtää niihin numerosi toiselta operaattorilta. Sen sijaan Saunalahden normaalista laskutusliittymästä tai Prepaid-liittymästä ei toistaiseksi voi vaihtaa sopimukselliseen Saunalahti Latausliittymään niin että liittymänumero säilyisi. Latausliittymästä ei voi myöskään vaihtaa Saunalahden normaaliin laskutusliittymään liittymänumeron säilyttäen.

Latausliittymissä voit ladata liittymällesi saldoa haluamasi määrän, kuitenkin vähintään 5 €/10 €; minimilataus latausliittymää tilattaessa on 5 euroa ja käytössä olevalle latausliittymälle minimilataus on 10 euroa. Jos liittymäsi saldo on alle 5 euroa, saat jokaisen tapahtuman jälkeen tekstiviestin. Liittymäsaldosta vähennetään reaaliaikaisesti liittymäsi käytön mukaiset veloitukset.

Latausliittymä on voimassa kaksi (2) vuotta tilauksen tekemisestä tai viimeisestä latauksesta lukien. Jos liittymään ei ladata kahteen vuoteen saldoa, liittymäsopimus päättyy ja liittymä lakkaa toimimasta. Ilmoitamme tekstiviesteillä, kun liittymä on vanhentumassa.

Latausliittymän tilaaminen ja laskutus

Voit tilata latausliittymän netistä tai Elisan myymälästä. Jos tilaat kuukausimaksullisen liittymän, maksat tilausvaiheessa liittymän ja mahdollisten lisäpalveluiden ensimmäisen kuukausimaksun sekä haluamasi määrän alkusaldoa liittymälle. Seuraavat kuukausimaksut veloitetaan liittymäsaldosta kuukausittain (31 vrk laskutusjakso). Liittymätyyppi ja mahdolliset lisäpalvelut veloitetaan aina yhtenä kuukausimaksuna.

Liittymään lähetetään muistutusviesti aina päivää ennen kuukausimaksun veloituspäivää. Jos haluat jatkaa nykyisen liittymätyyppisi käyttöä, lataathan saldoa tekstiviestin saatuasi, ennen veloituspäivää. Eikä hätää jos saldoa ei ole riittävästi veloituspäivänä, vaihdamme silloin liittymätyypin Saunalahti Norppa/Norppa+ -latausliittymäksi, joka on aina kuukausimaksuton. Voit halutessasi vaihtaa takaisin kuukausimaksulliseen liittymään OmaElisassa. Jos vaihdat liittymätyyppiä tai lisäpalvelua kesken kauden (31 vrk), edellisen liittymätyypin ja lisäpalvelun jäljellä olevan kauden osuus kuukausimaksusta hyvitetään liittymäsaldolle.

Latausliittymän SIM-kortissa on samaan korttipohjaan yhdistetty kolme SIM-korttikokoa, Mini, Micro ja Nano. Tarkista oikea korttikoko laitteesi käyttöoppaasta ennen kuin irrotat SIM-kortin ja otat liittymän käyttöön.

Saldon tarkistaminen ja lataaminen

Liittymäsi saldon voit tarkistaa OmaElisasta tai lähettämällä veloituksettoman tekstiviestin TILI numeroon 18258. Saldokyselyn voit tehdä myös näppäilemällä *100# ja painamalla luuri-/ok-näppäintä.

Kun latausliittymäsi saldo loppuu, saat viestin, jonka jälkeen voit lähettää vielä 5 viestiä ja puhua 5 minuuttia.

Voit ladata lisää saldoa liittymällesi usealla eri tavalla:

  • Netissä, jolloin maksat ostoksesi Nordean, Osuuspankin, Danske Pankin, Aktian, Handelsbankenin, SP/POP:n tai S-Pankin verkkopankissa tai Visa/Visa Electron/Mastercard pankki-/luottokorteilla
  • Aktivoimalla Pikalatauksen netissä, jolloin voit ostaa saldoa tekstiviestillä. Pikalataukset veloitetaan palveluun liittämältäsi maksukortilta.
  • Otto.-automaateilla (puheajan lataus) Nordean, Osuuspankin, Danske Pankin, POP/SP:n tai Aktian myöntämällä kortilla
  • R-Kioskeilla kautta maan
  • S-ryhmän kassoilla ostamalla tulostetun lataussetelin (Prisma, S-Market, Alepa ja Sale)
  • Perinteisellä lataussetelillä, jonka voit ostaa esim. Elisan myymälästä, ABC-liikenneasemalta tai Shell-/St1-huoltoasemalta

Väärälle liittymälle tehtyä latausta tai lisäpakettiostoa ei voida palauttaa. Tämä koskee kaikkia latauspalveluita.

OmaElisassa hallinnoit kätevästi liittymääsi

  • näet OmaElisasta liittymäsi tämänhetkisen saldon
  • näet puhelu-/viesti- ja tiedonsiirtoerittelyt sekä lataus- ja maksuhistorian
  • tilaat lisäpalveluita (pl. saldopalvelut)
  • hallinnoit estopalveluita
  • tilaat kätevästi uuden SIM-kortin kadonneen/rikkoutuneen tilalle
  • asetat tarvittaessa liittymäsi tilapäiseen sulkuun
  • muutat Latausliittymäsi liittymätyyppiä kohdasta Liittymän käyttö -> Liittymätyypin vaihto
    (vaihto on toistaiseksi mahdollista ainoastaan OmaElisan kautta, joten sitä ei voi tilata asiakaspalvelusta)

Tarvitset liittymätyypin vaihdossa ja lisäpalvelun tilaamisessa verkkopankkitunnukset, koska maksu veloitetaan tilaushetkellä.

Mobiili OmaElisasta ei toistaiseksi pysty katsomaan latausliittymän tietoja.

Hyvä tietää

Saunalahti Apusaldo auttaa kun saldo loppuu

Latausliittymään kuuluu automaattisesti Saunalahti Apusaldo -palvelu, joka varmistaa, ettet jää pulaan vaikka liittymäsaldosi loppuu. Voit soittaa enintään 5 minuuttia ja lähettää enintään 5 viestiä veloituksetta normaalihintaiseen mobiilisuuntaan sen jälkeen kun liittymäsi saldo on loppunut. Palvelu on käytössä kotimaassa kaikissa Saunalahden sopimuksellisissa Latausliittymissä ensimmäisestä saldolatauksesta alkaen.

Saat viestin Saunalahti Apusaldon aktivoitumisesta saldon loppuessa. Saunalahti Apusaldo aktivoituu uudestaan liittymällesi seuraavan saldolatauksen yhteydessä. Mahdollisesti käyttämättömät Saunalahti Apusaldo -palvelun puhelut/viestit eivät siirry käytettäväksi saldolatauksen jälkeen.

Maksupalveluiden käyttö

0606-, 0707- ja 0708- alkuisten maksupalvelunumeroiden sekä 169-, 177- ja 178-alkuisten SMS-numeroissa tarjottavien maksupalveluiden käyttö ei ole mahdollista Saunalahti Latausliittymistä. Kyseiset palvelut on tarkoitettu ns. tavara-ostamiseen, kuten elintarvikkeet, lehtitilaukset, autopesut jne. Saunalahti Latausliittymillä voi käyttää digitaalisesti toimitettavia lisämaksullisia palveluita, kuten esimerkiksi sisältöpalvelut, asiointipalvelut, viihdepalvelut ja lahjoitukset.

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Vältä yllättävät laskut lataamalla liittymäsi etukäteen!
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!