Tältä sivulta löydät tietoa ja ohjeita maksutavoista Elisan verkkokaupassa. Verkkokaupassa voit maksaa laitteita heti eri maksutavoilla tai laskulla.
Tältä sivulta löydät tietoa ja ohjeita maksutavoista Elisan verkkokaupassa. Verkkokaupassa voit maksaa laitteita heti eri maksutavoilla tai laskulla.
Elisan verkkokaupasta ostetut laitteet löydät OmaElisasta.
Voit maksaa ostoksen joko Debit-, Credit- tai yhdistelmäkortilla Elisan verkkokaupassa.
Maksaessasi Debit-kortilla, maksat maksun suoraan omalta tililtäsi. Mikäli käytössäsi on Credit-kortti, maksu veloitetaan luottokortiltasi. Jos käytössäsi on niin sanottu yhdistelmäkortti, jossa on sekä Debit- että Credit-ominaisuus, voit valita maksatko omalta tililtäsi vai luottokortilla.
Lisätietoja maksamiseen ja maksun vahvistukseen saat kortin myöntäjältä.
MobilePay-mobiilisovelluksen avulla voit maksaa ostoksesi älypuhelimellasi Elisan verkkokaupassa. Maksaminen MobilePay:lla edellyttää, että olet rekisteröitynyt MobilePay-sovelluksen käyttäjäksi.
Voit maksaa laite- tai lisätarvikeostoksesi kokonaan tai osan siitä Elisa Lahjakortilla. Mikäli lahjakortti ei kata koko ostoskorin arvoa, tulee loppuosa maksaa joko verkkopankki-, kortti- tai MobilePay- maksuna tai laskulla.
Voit valita maksutavaksi laskun joko kertamaksulla tai 12 kk, 24 kk tai 36 kk maksuajalla. Pääset valitsemaan haluamasi maksuajan sekä laskun toimitustavan verkkokaupassa tilausta tehdessäsi. Laskun toimitustapaa voit myös muuttaa myöhemmin OmaElisassa. Lisätietoa laskun toimitustavoista >
Näet luottopäätöksen heti verkkokaupassa valittuasi maksutavaksi laskun. Laskulle osto ei ole mahdollinen mm. silloin, jos sinulla on tilaushetkellä avoimia laskuja, maksuhistoriassasi on ollut laskujen maksussa viivettä tai sinulla on merkintöjä luottotiedoissa. Jos laskua ei myönnetä, voit valita ostoksesi viimeistelyyn toisen maksutavan (verkkopankkimaksu, korttimaksu tai MobilePay). Joissakin tapauksissa luottopäätös voi tulla myös kirjeenä tilauksen tekemisen jälkeen.
Puhelimitse etämyynnin kautta tehdyissä tilauksissa maksutapa on aina lasku valitsemallasi maksuajalla. Tilauksen yhteydessä asiakkaillemme tehdään luottotarkistus ja jos laskutusta ei voida myöntää, saat tästä kirjeen sähköpostitse. Joissakin tapauksissa tilaukselle saattaa myös määräytyä vakuusmaksu. Lisätietoa vakuusmaksusta >
Palveluissa Saunalahti Prepaid (PREPAID Kauppa), Elisa Kirja ja Elisa Viihde Vuokraamo voit tallentaa käyttämäsi maksukortin tiedot, jolloin seuraavilla ostoskerroilla sinun ei tarvitse enää erikseen syöttää korttitietoja, vaan voit maksaa ostoksen helposti yhdellä klikkauksella. Maksukortin myöntäjä saattaa kuitenkin vaatia erikseen maksun vahvistusta.
Korttitiedot eivät tallennu Elisan järjestelmiin, vaan korttitiedot tallentuvat maksupalvelutarjoajan sivustolle.
Mikäli maksoit laitteen verkkomaksuna tai Elisa Lahjakortilla:
Huomioithan, että palauttaessasi osan tilatuista tuotteista, jotka on maksettu Elisa Lahjakortilla ja verkkomaksuna, palautamme aina ensin lahjakortilla katetun osuuden, toimittamalla uuden lahjakortin.
Mikäli tilaukselle päätyikin vääränlainen tuote tai haluat esimerkiksi muuttaa toimitustapaa, tulee tilaus perua ja tehdä uudelleen.
Koska maksoit laitteen jo tilauksen yhteydessä, täytä rahanpalautuslomake maksun palauttamista varten. Vahvistamme sinulle tekstiviestillä, kun maksun palautus on käsitelty. Jos tilaus on ehtinyt toimitukseen, eikä se ollut peruutettavissa OmaElisastasi, maksun palautus käsitellään laitepalautuksen saavuttua takaisin varastollemme.
Mikäli maksutapahtumaa ei näy pankkitililläsi tai maksukortin tapahtumissa, on maksuvaiheessa tapahtunut virhe eikä tilaus ole onnistunut. Tällöin tilaus tulee tehdä uudelleen.
Elisan verkkokaupasta tehdyt tilaukset löydät OmaElisasta.
Laitteen tilauksen yhteydessä asiakkaillemme tehdään luottotarkastus ja tilauksen maksuvaihtoehdot saattavat muuttua. Kaikissa tilanteissa laskulle ostaminen ei ole mahdollista, jolloin valittavissa on muita maksutapoja. Laskulle maksaminen voi estyä esimerkiksi silloin, jos sinulla on tilaushetkellä avoimia laskuja tai jos maksuhistoriassasi on ollut laskujen maksussa viivettä. Laskulle osto ei myöskään onnistu, jos sinulla on merkintöjä luottotiedoissa. Kaikki avoimet laskusi näet OmaElisasta.
Jos laskulle maksaminen ei onnistu, voit valita ostoksen viimeistelyyn toisen maksutavan. Valittavissasi on verkkopankkimaksu, korttimaksu tai mobiilimaksu (MobilePay).