Tietoa Elisan myymälöistä ja myyntipisteistä - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Tietoa Elisan myymälöistä ja myyntipisteistä

Tästä ohjeesta löydät tietoa mitä asioita voi ja kannattaa hoitaa myymälässä. Elisan myymälöiden sijainnit ja aukioloajat löydät osoitteesta elisa.fi/myymalat.

Myymälöihimme ei ole suoria numeroita, sillä myyjämme keskittyvät myymälässä asioivien asiakkaiden palvelemiseen. Laitteiden myymäläsaatavuuden näet verkkokaupastamme elisa.fi/kauppa.

Usein kysytyt kysymykset: asiointi, laskut, laitteet ja huolto

Mistä saan tietää onko tiettyä puhelinmallia tai laitetta myymälässä?

Tarkista tilanne verkkokaupastamme näin:

  1. Klikkaa osoitteeseen elisa.fi/kauppa.
  2. Valitse haluttu puhelin tai laite.
  3. Laitteen sivulla valitse kohta Myymäläsaatavuus.
  4. Hae tiedot postinumerolla tai kaupungin nimellä.
  5. Jos laitetta on saatavilla myymälässä, näkyy se vihreänä merkinnällä Tuotetta varastossa.
  6. Mene valittuun myymälään tai tilaa laite myymälään (toimitusaika 1-2 h, 0 €).

Jos tietty puhelinmalli on myymälästämme loppu, myyjä voi tilata puhelimen puolestasi noudettavaksi lähipostiisi.

Laitteeni (esim. puhelin, tabletti) tarvitsee huoltoa. Miten toimin?

Voit huoltaa laitteesi myymälämme kautta.

Lisätietoa laitteiden takuuajasta, huollosta ja huoltoajoista löydät ohjeestamme Laitteiden huolto.

Ostin uuden puhelimen tai tuotteen, mutta se ei toimi. Mitä teen?

  1. Tuo laitteesi/tuotteesi lähimpään myymäläämme.
  2. Ota mukaasi laitteen lisäksi täydellinen myyntipakkaus sekä ostokuitti/takuutodistus.
    Huom. Ostamasi laitteen takuutodistuksen löydät myös OmaElisasta.
  3. Arvioimme puhelimelle tehtävät toimenpiteet myymälässämme tapauskohtaisesti puhelimen takuuohjeiden mukaan.

Tarvitsen puhelimeeni uuden tai erikokoisen SIM-kortin. Miten toimin?

Voit halutessasi noutaa SIM-kortin Elisan myymälästä tai myyntipisteestä.

  • Uusi SIM-kortti voidaan antaa maksutta mukaan liittymän omistajalle tai käyttäjälle.
  • SIM-kortin aktivointi onnistuu vain liittymän omistajan pyynnöstä ja siitä veloitetaan 5 € palvelumaksu.

Liittymän omistajana tilaat uuden kortin helpoiten OmaElisasta ja saat sen suoraan kotiisi kahden arkipäivän kuluessa.
Tilaa tai aktivoi SIM-kortti OmaElisassa >

Voit tilata kortin myös puhelimitse asiakaspalvelustamme.

Laskuni on väärin tai tarvitsen apua laskuni tulkintaan. Voinko hoitaa myymälässä laskutusasioitani?

Nopeimman avun laskutusasioihin saat asiakaspalvelusivujemme laskuohjeista. Myymälöissämme on vain rajalliset mahdollisuudet selvittää laskutusasioita.

Klikkaa laskuohjeisiimme >

Avoimet ja maksetut laskusi sekä lasku- ja puheluerittelyt löydät OmaElisasta. OmaElisassa voit myös maksaa laskusi tai hakea lisää maksuaikaa.

Katso laskut OmaElisassa >

Netti ei toimi tai liittymä toimii huonosti. Minne voin ilmoittaa tästä? Ja voinko testata laitteen toimivuuden myymälässä?

Myymälöissämme ei ole mahdollisuutta testata modeemin tai digiboksin toimivuutta.

Ongelmia Elisan yhteyksissä tai palveluissa? Liittymä tai palvelu pätkii tai ei toimi ollenkaan. 

Katso ohjeet ja tarkista häiriötiedotteet >

Rajaa ja ratkaise häiriön aiheuttaja Verkkoapurilla! Verkkoapurin osoitehaulla voit esimerkiksi tarkistaa onko osoitteessasi mobiiliverkon vika. 

Siirry Verkkoapuriin > 

Elisan lahjakortit tai liittymän avauksessa luvattu lahjakortti

Elisan myymälöissä on myynnissä lahjakortteja. Lahjakortti käy maksuvälineenä kaikissa Elisan myymälöissä laitteisiin, lisätarvikkeisiin ja muihin fyysisiin tuotteisiin.

  • Lahjakortille voi ladata arvoa 10-900 euroa.
  • Lahjakortti on voimassa 12 kk latauspäivästä.
  • Lahjakorttien voimassaoloajan ja saldon näet lahjakortin sarjanumerolla osoitteessa elisa.fi/lahjakortti
  • Lahjakortin saldoa ei tarvitse käyttää kerralla ja yhteen ostokseen voi käyttää useampaa lahjakorttia.
  • Lahjakorttia ei voi käyttää osana luottokauppamaksua (maksuajat 12/24/36 kk), vaan laite/lisätarvike on maksettava kertamaksulla myymälässä.

Jos olet saanut lahjakortin kaupanpäällisenä liittymän avauksen yhteydessä, huomioi nämä lahjakortin ehdot:

  • Lahjakortin saamisen edellytyksenä on, että liittymä on siirretty Elisalle, liittymäsopimus on avattu ja liittymäsopimus on ollut voimassa kahden (2) kuukauden ajan. 
  • Lahjakortin saa viimeistään 3 kuukauden kuluttua siitä, kun sopimus on auennut.
  • Huom. Jos liittymäsopimus irtisanotaan tai liittymätyyppiä vaihdetaan ennen kuin liittymäsopimus on ollut voimassa kaksi (2) kuukautta, asiakas menettää oikeuden lahjakorttiin, eikä asiakkaalle toimiteta lahjakorttia.

Voinko palauttaa laitteen myymälään asiakaspalautuksena?

Elisan myymälästä ostetulla tuotteella ei lähtökohtaisesti ole peruutusoikeutta. Mikäli haluat palauttaa myymälästä ostetun tuotteen, ota yhteyttä myymälään, jossa olet asioinut.

Sopimuksen peruutus ja laitteiden palautusohjeet >

Palvelut ja tunnistautuminen

Henkilöllisyyden tunnistaminen myymälässä ja myyntipisteillä 

Elisan täytyy aina asiakkaan kanssa asioidessaan todentaa hänen henkilöllisyytensä Elisan hyväksymästä ja ehjästä henkilöllisyysasiakirjasta. Elisassa henkilöllisyyden todentamiseen hyväksytään seuraavat voimassaolevat Suomen viranomaisen myöntämät asiakirjat:

  • passi 
  • henkilökortti (1.3.1999 jälkeen myönnetty)
  • ajokortti (1.10.1990 jälkeen myönnetty)
    Huom. Mobiilivarmenteen rekisteröinnissä ei hyväksytä ajokorttia.
  • merimiespassi

ETA-maan viranomaisen myöntämä ja Suomen hyväksymä matkustusasiakirja, jossa ei ole suomalaista henkilötunnuksen loppuosaa, soveltuu myös henkilöllisyyden todistamiseen.

Elisan myyntipisteiden palvelut

Elisan myyntipisteillä onnistuu mm. nämä asiat:

  • Voit ostaa Elisan mobiililiittymän ja saat sen heti käyttöösi
  • Voit ostaa laitteita toimitusmyyntinä. Myyntipisteilla on rajoitettu valikoima esittelylaitteita

Laitteiden huolto tai asiakaspalautukset eivät onnistu myyntipisteissä

Elisan myyntipisteet löydät kartaltamme valitsemalla kohdan myyntipisteet.

Yrityspisteet yritysten tarpeisiin ja palveluihin

Yrityspisteissä palvelee aina yritysten tarpeisiin ja palveluihin erikoistunut myyjä. Yrityspisteet toimivat Elisan ja Gigantin myymälöissä 20 paikkakunnalla. Yrityspisteemme palvelevat myös vuoronumeroperiaatteella, joten voit tulla myös ilman ajanvarausta.

Etsi lähin yrityspiste ja varaa aika >

Jos olet yrittäjä tai organisaatiosi puhelinyhteyshenkilö, voit asioida Yritysten OmaElisassa silloin kun sinulle sopii.

Omaguru-palvelupisteet Elisan myymälöissä

Tarvitsetko henkilökohtaista opastusta esimerkiksi uuden tabletin tai älypuhelimen käyttöönotossa? Tuntuvatko käyttäjätileihin, sovelluksiin tai tietoturvaan liittyvät asiat epäselviltä? Tökkiikö sähköposti, pitäisikö asetukset tarkistaa?

Tule tapaamaan Omagurua Elisan myymälään! Pientä korvausta vastaan saat apua pienissä ja vähän isommissakin tietotekniikkapulmissa.

Katso Omagurujen palvelupisteet >

Voit myös varata henkilökohtaisen tapaamisajan Omagurun kanssa.

Varaa aika >

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Myymälöistämme löydät asiantuntevat myyjät ja uusimmat laitemallit
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!