Jos et saa push-ilmoituksia Elisa Kotiturvan hälytyksistä, tarkista ensin Smart & Secure -sovelluksesta, että hälytyksiin ja tapahtumiin liittyvät push-ilmoitukset ovat käytössä käyttäjän asetuksissa ja että käyttäjällä on pääsy tapahtumasyötteeseen.
Toimi näin:
- Avaa Smart & Secure -sovellus
- Siirry Kauko-ohjain-välilehdelle.
- Avaa Asetukset napauttamalla hammasrataskuvaketta
- Valitse Käyttäjät
- Valitse haluamasi käyttäjä ja avaa Ilmoitusten asetukset
- Varmista, että vähintään kaksi seuraavista push-ilmoitusasetuksista on käytössä: Hälytykset ja Toimintahäiriöt
Muita mahdollisia syitä:
Android-puhelimet: Vanhentunut Google Play -palvelu
Google Play -palvelu varmistaa, että sovellus päivittyy ajallaan ja toimivat oikein. On tärkeää, että laitteeseen on asennettu uusin Google Play -palveluiden versio.
Android-puhelimet: Käyttöjärjestelmän sisäiset asetukset
Käyttöjärjestelmän suorituskyvyn optimointi saattaa virheellisesti estää ilmoituksia. Esimerkiksi virransäästötila tai taustatoimintojen rajoittaminen voi estää ilmoitukset.
- Siirry puhelimessasi Asetukset → Sovellukset
- Ota pois käytöstä Keskeytä sovellustoim. jos ei käytössä
Push-ilmoitusten esto muista sovelluksista
Jotkin järjestelmän optimointi- ja virustorjuntaohjelmat voivat estää Ajax-sovelluksen ilmoituksia rajoittamalla niiden taustatoimintaa tai poistamalla ne muistista. Jotta push-ilmoitukset toimivat oikein, lisää Smart & Secure näiden ohjelmien poikkeuslistalle.