Laskujen maksaminen - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Laskujen maksaminen

Liittymän, palvelun tai laitteen omistajana näet Elisan laskusi OmaElisasta. Kun maksat laskusi OmaElisasta, näkyy maksu Elisalla heti ilman pankkiviivettä.

Mistä löydän maksamattomat ja maksetut laskuni?

  1. Kirjaudu OmaElisaan. Kirjautumiseen tarvitset Elisa-tunnuksen. Jos sinulla ei vielä ole tunnuksia, saat luotua ne kirjautumissivulla.
  2. Klikkaa vasemman reunan valikosta Laskut.
  3. Laskut-sivulta löydät Elisan ja Saunalahden maksamattomat sekä maksetut laskusi.

HUOM! Jos olet sopimuksella vain maksajaroolissa ja omistaja on joku muu, et pääse tarkastelemaan kyseisen liittymän laskuja OmaElisassa.

Elisan laskut löydät myös Mobiili OmaElisasta.
Lataa Mobiili OmaElisa puhelimeesi: Android | iOS

 

OmaElisan maksutavat

Maksunapit

Maksunappien kautta maksettaessa ohjaudut omaan verkkopankkiisi ja voit suorittaa maksun normaalisti sitä kautta. Huomaathan, että maksu veloittuu tililtäsi heti, eikä sitä voi ajastaa esim. laskun eräpäivälle. Suoritus maksusta näkyy Elisalla heti, ilman pankkiviivettä.

OmaElisan maksunapit ovat käytössä seuraavien pankkien kanssa:

  • Nordea
  • Danske Bank
  • Osuuspankki
  • Oma Säästöpankki
  • Handelsbanken
  • Ålandsbanken
  • S-Pankki
  • Aktia
  • Säästöpankki
  • POP Pankki

Siirto-palvelu

Siirto-palvelu on matkapuhelimeen (iOS tai Android) sovelluskaupasta ladattava maksamisen sovellus ja se on tällä hetkellä käytössä alla listattujen pankkien ja maksupalveluiden kanssa. Siirto-maksuja varten tarvitset puhelimeesi Siirto-maksuja tukevan sovelluksen. Ohjeita palvelun käyttöönottoon löydät alla olevista linkeistä:

Voit käyttää palvelua oman pankkisi tarjoaman mobiilisovelluksen tai Pivo-sovelluksen kautta.

Siirto-palvelulla maksaminen OmaElisassa

  1. Mene OmaElisaan, valitse lasku jonka haluat maksaa ja paina "Maksa lasku"
  2. Klikkaa maksutavoista Siirto-painiketta
  3. Valitse Siirto-palveluun rekisteröity puhelinnumero ja paina "Jatka"
  4. Hyväksy maksupyyntö puhelimesi Siirto-sovelluksella
  5. Lasku on nyt maksettu ja maksu veloittuu tililtäsi heti

Siirto-palvelun kautta maksettaessa et tarvitse tunnuslukulistaa ja suoritus näkyy Elisalla heti ilman pankkiviivettä.

Laskutusvinkkejä

Laskujen selaaminen OmaElisassa

Liittymän omistajana löydät maksamattomat laskusi Avoimet laskut -kohdasta ja maksamasi laskut Maksetut laskut -kohdasta. Maksetut laskut -osiosta näet myös laskun maksupäivän sekä alkuperäisen eräpäivän.

  • Laskujen toimitustapa:  Täältä voit halutessasi muuttaa laskujesi toimitustapaa
  • Lisää maksuaikaa: Voit hakea maksamattomalle laskullesi lisää maksuaikaa enintään 31 vrk. Katso tarkempi ohje maksusopimuksen tekoon täältä
  • Katso laskun tiedot: Täältä näet yhdellä silmäyksellä laskun toimitustavan, sekä laskulla veloitetut sopimukset ja palvelut
  • Avaa PDF-lasku: Saat laskun yksityiskohtaisen erittelyn ja sisällön auki PDF-muodossa.
    HUOM! PDF-tiedosto tulee saataville OmaElisaan noin vuorokauden viiveellä laskun lähettämisestä
  • Maksa lasku: Voit maksaa laskun tätä kautta heti valitsemalla verkkopankkisi, jonka jälkeen ohjaudut pankkisi kirjautumiseen ja maksun vahvistamiseen. Kun maksat laskusi tällä tavalla, suorituksesi näkyy meillä heti ilman pankkiviivettä.
    HUOM! Maksu veloittuu heti, eikä maksupäivää ole mahdollista vaihtaa muuksi

Eikö laskua löydy OmaElisasta?

Mikäli liittymäsi käyttö- ja kuukausimaksut jäävät laskun muodostamisen hetkellä alle minimilaskutusrajan (5 euroa/kk), ei laskua muodostu.

  • Tässä tapauksessa kyseiset veloitukset siirtyvät osaksi seuraavaa laskua ja lasku muodostuu normaalin aikataulun mukaisesti noin kuukauden päästä, mikäli veloitettava summa nousee tällöin yhteensä yli 5 euroon

Vanhojen laskujen tarkastelu

Maksettujen laskujen osalta voit tarkastella vanhoja laskujasi 18 kk ajalta taaksepäin.

  • Tätä vanhemmat laskut siirtyvät arkistoon, eivätkä näy enää OmaElisassa
  • Jos tarvitset yli 18 kuukautta vanhemmasta laskustasi kopion, voit tilata laskukopion asiakaspalvelustamme
  • Laskukopion tilaamisesta veloitetaan hinnaston mukainen palvelumaksu

Maksoitko laskusi vahingossa kahteen kertaan tai liian suurella summalla?

Jos maksoit vahingossa liikaa, ylisuoritus kohdistuu automaattisesti seuraavalle laskullesi.

  • Ylisuorituksesta ei ole tarvetta ilmoittaa erikseen asiakaspalveluumme

Mikäli kyse on suuresta summasta ja haluat maksamasi ylisuorituksen takaisin rahana tilillesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme rahapalautuksen pyytämiseksi. Rahapalautuksen käsittelystä veloitamme hinnaston mukaisen maksun.

Tilinumerot

Alta löydät Elisan ja Saunalahden eri pankkien tilinumerot. Kun maksat laskuasi, muista lisätä ja tarkastaa viitenumero!

  • Viitenumeron ja muut laskusi tiedot saat helpoiten OmaElisasta.
  • Tilinumeroissa mainittua BIC-koodia tarvitset jos maksat laskusi ulkomaisen pankin kautta.
Pankki Tilinumero SWIFT/BIC-koodi
Danske Bank
  • Elisa / Saunalahti: FI0580001470824575
  • Elisa: FI8780001770229798
DABAFIHH
Nordea
  • Elisa / Saunalahti: FI7114393000104078
  • Elisa: FI4815743000010189
NDEAFIHH
OP
  • Elisa / Saunalahti: FI7550000120234645
  • Elisa: FI0350000120149611 
OKOYFIHH

 

Katso videolta mistä löydät Elisan laskusi OmaElisa-sovelluksessa!

Lue aiheeseen liittyviä keskusteluja OmaYhteisössä!

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Näet Elisan laskusi myös Mobiili OmaElisa -sovelluksesta!
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!