Laskujen maksaminen - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Laskujen maksaminen

Löydät täältä ohjeita laskujen maksamiseen ja laskujen tarkasteluun. Kun maksat laskusi OmaElisasta, näkyy maksu Elisalla heti ilman pankkiviivettä.

Näin löydät laskusi OmaElisasta:

  1. Kirjaudu OmaElisaan Mobiilivarmenteella, pankkitunnuksella tai Elisa Tunnuksella (sähköpostiosoite).
  2. Valitse Laskut.
  3. Valitse haluamasi lasku, jota haluat tarkastella tai jonka haluat maksaa.

OmaElisan maksutavat

Maksaminen verkkopankin kautta

  1. Kirjaudu OmaElisaan Mobiilivarmenteella, pankkitunnuksella tai Elisa Tunnuksella (sähköpostiosoite).
  2. Valitse Laskut.
  3. Valitse haluamasi lasku ja paina "Maksa lasku"
  4. Valitse oma pankkisi ja ohjaudu omaan verkkopankkiisi suorittamaan maksu

Maksu veloittuu heti, joten maksupäivän muuttaminen ei ole mahdollista. Suoritus maksusta näkyy Elisalla heti, ilman pankkiviivettä.

Joidenkin pankkien maksuissa käytetään Nordean maksunvälityspalvelua, jossa siirtyminen verkkopankkiin tapahtuu Nordean kautta. Nordealle ei välitetä verkkopankkitunnusta tai salasanaa missään vaiheessa. 

Maksu onnistuu OmaElisasta seuraavien pankkien kautta:

  • Nordea
  • Danske Bank
  • Osuuspankki
  • Oma Säästöpankki
  • Handelsbanken
  • Ålandsbanken
  • S-Pankki
  • Aktia
  • Säästöpankki
  • POP Pankki

Siirto-palvelu

Siirto-palvelu on matkapuhelimeen (iOS tai Android) sovelluskaupasta ladattava maksamisen sovellus ja se on tällä hetkellä käytössä alla listattujen pankkien ja maksupalveluiden kanssa. Siirto-maksuja varten tarvitset puhelimeesi Siirto-maksuja tukevan sovelluksen. Ohjeita palvelun käyttöönottoon löydät alla olevista linkeistä:

Voit käyttää palvelua oman pankkisi tarjoaman mobiilisovelluksen tai Pivo-sovelluksen kautta.

Siirto-palvelulla maksaminen OmaElisassa

  1. Kirjaudu OmaElisaan, valitse lasku jonka haluat maksaa ja paina "Maksa lasku"
  2. Valitse maksutavoista Siirto sekä valitse puhelinnumero, jonka olet rekisteröinyt Siirto-palveluun
  3. Hyväksy maksupyyntö puhelimesi Siirto-sovelluksella
  4. Lasku on nyt maksettu ja maksu veloittuu tililtäsi heti

Siirto-palvelun kautta maksettaessa et tarvitse tunnuslukulistaa ja suoritus näkyy Elisalla heti ilman pankkiviivettä.

Laskuvinkkejä

Laskujen tarkastelu ja laskutusmuutokset OmaElisassa

Liittymän sopijana löydät maksamattomat laskusi Avoimet laskut -kohdasta ja maksamasi laskut Maksetut laskut -kohdasta. Maksetut laskut -osiosta näet myös laskun maksupäivän sekä alkuperäisen eräpäivän.

  • Laskujen toimitustapa: Täältä voit halutessasi muuttaa laskujesi toimitustapaa.
  • Lisää maksuaikaa: Voit hakea maksamattomalle laskullesi lisää maksuaikaa enintään 60 vrk. Katso tarkempi ohje maksusopimuksen tekoon.
  • Maksa erissä: Mikäli haluat maksaa laskusi useammassa erässä, pääset tekemään maksusopimuspyynnön
  • Katso laskun sisältö: Täältä näet yhdellä silmäyksellä laskulla veloitetut sopimukset ja palvelut.
  • Avaa PDF-lasku: Saat laskun yksityiskohtaisen erittelyn ja sisällön auki PDF-muodossa.
    HUOM! PDF-tiedosto tulee saataville OmaElisaan noin vuorokauden viiveellä laskun lähettämisestä.

Eikö laskua löydy OmaElisasta?

Mikäli liittymäsi käyttö- ja kuukausimaksut jäävät laskun muodostamisen hetkellä alle minimilaskutusrajan (5 euroa/kk), ei laskua muodostu. Tässä tapauksessa kyseiset veloitukset siirtyvät osaksi seuraavaa laskua ja lasku muodostuu normaalin aikataulun mukaisesti noin kuukauden päästä, mikäli veloitettava summa nousee tällöin yhteensä yli 5 euroon.

Mikäli olet sopimuksella ainoastaan maksajan roolissa, eivät laskut näy OmaElisassa. Laskut näkyvät sopimuksen sopijan OmaElisassa.

Vanhojen laskujen tarkastelu

Maksettujen laskujen osalta voit tarkastella vanhoja laskujasi 18 kuukauden ajalta taaksepäin.

  • Tätä vanhemmat laskut siirtyvät arkistoon, eivätkä näy enää OmaElisassa.
  • Jos tarvitset yli 18 kuukautta vanhemmasta laskustasi kopion, voit tilata laskukopion asiakaspalvelustamme.
  • Laskukopion tilaamisesta veloitetaan hinnaston mukainen palvelumaksu.

Maksoitko laskusi vahingossa kahteen kertaan tai liian suurella summalla?

Jos maksoit vahingossa liikaa, ylisuoritus kohdistuu automaattisesti seuraavalle laskullesi.

Ylisuorituksesta ei ole tarvetta ilmoittaa erikseen asiakaspalveluumme.

Mikäli kyse on suuresta summasta ja haluat maksamasi ylisuorituksen takaisin rahana tilillesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme rahapalautuksen pyytämiseksi. Rahapalautuksen käsittelystä veloitamme hinnaston mukaisen maksun.

Tilinumerot

Alta löydät Elisan ja Saunalahden eri pankkien tilinumerot. Kun maksat laskuasi, muista lisätä ja tarkastaa viitenumero!

  • Viitenumeron ja muut laskusi tiedot saat helpoiten OmaElisasta.
  • Tilinumeroissa mainittua BIC-koodia tarvitset jos maksat laskusi ulkomaisen pankin kautta.
Pankki Tilinumero SWIFT/BIC-koodi
Danske Bank
  • Elisa / Saunalahti: FI0580001470824575
  • Elisa: FI8780001770229798
DABAFIHH
Nordea
  • Elisa / Saunalahti: FI7114393000104078
  • Elisa: FI4815743000010189
NDEAFIHH
OP
  • Elisa / Saunalahti: FI7550000120234645
  • Elisa: FI0350000120149611 
OKOYFIHH

Lue aiheeseen liittyviä keskusteluja OmaYhteisössä!

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!