Jos haluat lisää maksuaikaa yksittäiselle laskulle, klikkaa Lisää maksuaikaa -painiketta. Valitse kalenterinäkymästä haluamasi uusi maksupäivä ja paina tämän jälkeen Vahvista.
Jos haluat lisää maksuaikaa useammalle laskulle ja/tai haluat maksaa kokonaissumman useammassa erässä, klikkaa Maksa erissä -painiketta. Valitse maksuerien määrä ja haluamasi kuukausittainen maksupäivä, ja paina tämän jälkeen Vahvista.
Maksusopimusvahvistus lähetetään sinulle laskun toimitustavasta riippuen seuraavasti: - Sähköpostilla, jos laskun toimitustapasi on OmaElisa-lasku, sähköpostilasku, tekstiviestilasku tai e-lasku. - Postitse kotiin, jos laskun toimitustapasi on paperilasku tai suoramaksu.
Maksuajan hakeminen on aina asiakkuus- eli asiakasnumerokohtaista. Jos sinulla on useita eri asiakkuuksia, tee maksusopimus tarvittaessa jokaiselle erikseen.
Voit tarkistaa tekemäsi maksusopimuksen erien suuruudet ja maksupäivät maksusopimusvahvistukselta, joka toimitetaan sinulle laskun toimitustavasta riippuen sähköpostilla tai postitse kotiin. Löydät maksusopimusvahvistuksen myös OmaElisan asiakaskirjeistä.
Maksusopimuksen tekemisestä veloitetaan hinnaston mukainen maksu.
Maksusopimuksen teon jälkeen saapuvat uudet laskut tulee maksaa normaalisti ajallaan.
Jos maksat laskun alle 10 päivän päästä alkuperäisestä eräpäivästä, ei maksusopimusta tarvitse tehdä.
Mikäli lasku jää maksamatta, etkä ole tehnyt maksun viivästymisestä maksusopimusta, lähetämme noin kahden viikon kuluttua laskun eräpäivästä maksumuistutuksen.
Mikäli lasku, josta on tehty maksusopimus jää maksamatta, purkautuu maksusopimus automaattisesti ja lähetämme pian tämän jälkeen maksumuistutuksen. Maksusopimuksen purkautumisesta ei lähetetä erillistä ilmoitusta.
Maksumuistutuksesta veloitetaan hinnaston mukainen maksu sekä viivästyskorkoa korkolain mukaisesti. Huomioithan, että maksumuistutusmaksu ja viivästyskorko veloitetaan seuraavan kausilaskusi yhteydessä.
Liittymä tai palvelu voidaan myös yleisten sopimusehtojen mukaisesti sulkea väliaikaisesti maksamattoman laskun vuoksi. Väliaikaisesta sulusta veloitamme hinnaston mukaisen maksun.
Mikäli laskun maksu edelleen viivästyy, maksamaton lasku voidaan siirtää perintätoimistolle perittäväksi. Laskun siirtäminen perintätoimistolle aiheuttaa yleensä lisäkustannuksia. Mikäli maksu edelleenkin viivästyy, liittymä/palvelusopimus voidaan irtisanoa tai purkaa.
Jos tarvitset voimassa olevaan maksusopimukseen muutosta, toimi näin:
Kirjaudu OmaElisaan ja siirry kohtaan Laskut.
Klikkaa laskua, jolla maksusopimus on voimassa. Kohdasta Näytä maksusopimus näet parhaillaan voimassa olevan maksusopimuksen tiedot.
Valitse Muuta maksusopimusta, ja voit hakea maksusopimukseesi muutosta. Maksusopimuksen uusimisesta veloitetaan hinnaston mukainen maksu.
Näitä palvelukohtaisia ehtoja sovelletaan maksuajan pidentämispalveluun OmaElisassa.
Palvelun avulla asiakas voi tehdä maksusopimuksen OmaElisassa ehtojen mukaisesti. Maksusopimus on sitova ja se tulee voimaan asiakkaan hyväksyessä OmaElisassa maksuajan siirron. Perimme viivästyskorkoa laskusta normaalisti myös maksusopimuksen ajalta ja hinnaston mukaisen veloituksen maksusopimuksen teosta.
Laskuttajalla on oikeus hyväksyä tai hylätä asiakkaan maksusopimus harkintansa mukaan.
Lasku on maksettava viimeistään sovittuna maksupäivänä. Mikäli maksu laiminlyödään, palautuu laskun maksupäivä alkuperäiseen maksupäivään ja asiakkuuden palvelut voidaan sulkea, sekä ryhtyä muihin toimenpiteisiin yleisten toimitusehtojen mukaisesti.
Elisalla on oikeus muuttaa näitä ehtoja, sekä rajoittaa palvelun käyttöä tai lopettaa palvelun tarjoaminen.
Ota yhteys asiakaspalveluumme tai tee muutos tältä sivulta löytyvän chatbotin kautta – veloitamme uuden eräpäivän valinnasta hinnaston mukaisen palvelumaksun.