Liittymä tai palvelu voidaan sulkea erääntyneen laskun vuoksi. Suljettu liittymä tai palvelu avautuu, kun erääntynyt summa on kirjautunut suoritetuksi.
- Avoimet laskusi ja maksutietosi näet OmaElisasta.
- Maksamalla erääntyneen laskun OmaElisassa, kirjautuu lasku heti maksetuksi.
- Verkkopankin kautta maksettuasi voit nopeuttaa suljetun liittymän avaamista pika-avauksella OmaElisasta alla olevilla ohjeilla. Muuten liittymä aukeaa 2-3 päivän kuluessa.
Pika-avauksen tekeminen OmaElisasta verkkopankin kautta maksettuasi
- Kirjaudu OmaElisaan
- Valitse yksi niistä laskuista, jotka maksoit verkkopankin kautta
- Paina "Olen maksanut laskuni"-napista
- Seuraa ohjeita
Huom! Kaikkien asiakasnumeron erääntyneiden laskujen tulee olla maksettuna, kun pika-avaus tehdään. Jos laskusi ovat jo perintätoimistossa perittävänä, pika-avaus ei ole mahdollinen.
Liittymän avautuminen
- OmaElisan kautta tehdyn maksusuorituksen jälkeen liittymä avautuu automaattisesti noin 15 minuutin sisällä. Käynnistä käyttämäsi laite uudelleen maksun jälkeen.
- Verkkopankin kautta maksetuissa suorituksissa liittymä voidaan avata OmaElisan kautta yllä näkyvien ohjeiden mukaisesti.
- Liittymän sulkemisesta maksamattoman laskun takia veloitetaan liittymäkohtainen maksu (asiakaspalveluhinnastossa: liittymän sulkeminen maksamattoman laskun takia)
Huom! Käynnistä laitteesi (puhelin, tabletti tai reititin) aina uudelleen, kun olet maksanut erääntyneet laskut, niin saat liittymäsi toimintaan.