Tee maksusopimus ja maksa laskusi myöhemmin - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Tee maksusopimus ja maksa laskusi myöhemmin

Jos et voi maksaa laskuasi eräpäivään mennessä, hae laskullesi lisää maksuaikaa.  
 

Lisää maksuaikaa haet edullisimmin OmaElisassa, jolloin voit tehdä maksusopimuksen hintaan 5 €. Asiakaspalvelussa veloitamme maksusopimuksen tekemisestä palvelumaksun 10 €.


Maksusopimuksella voit hankkia laskulle jopa 31 päivää lisää maksuaikaa sen alkuperäisestä eräpäivästä. Maksuajan hakeminen on aina laskukohtaista. Maksusopimuksen tekemisestä veloitetaan hinnaston mukainen maksu. Jos maksat laskun alle 10 päivän päästä alkuperäisestä eräpäivästä, ei maksusopimusta tarvitse tehdä. 
 

Tarkemmat ohjeet maksusopimuksen tekoon OmaElisassa

  • Kirjaudu OmaElisaan
  • Klikkaa vasemmalla olevasta valikosta Laskut
  • Klikkaa Lisää maksuaikaa -painiketta.
  • Valitse kalenterinäkymästä haluamasi uusi maksupäivä ja klikkaa Vahvista -painiketta.
  • Maksusopimusvahvistus lähetetään sinulle laskun toimitustavasta riippuen sähköpostilla tai postitse kotiin.
  • OmaElisan Laskut-osiossa pääset myös tarkastelemaan jo tehtyä maksusopimusta klikkaamalla laskun kohdalta Näytä maksusopimus. Maksusopimuksen muuttaminen onnistuu kuitenkin vain ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mitä tapahtuu, jos laskua ei makseta?

Mikäli lasku jää maksamatta, etkä ole tehnyt maksun viivästymisestä maksusopimusta, lähetämme noin kahden viikon kuluttua laskun eräpäivästä maksukehotuksen paperilaskuna. Maksukehotuksesta veloitetaan hinnaston mukainen maksu sekä viivästyskorkoa korkolain mukaisesti. Erääntynyt lasku tulee maksaa heti. Huomioithan, että maksukehotusmaksu ja viivästyskorko veloitetaan seuraavan kausilaskusi yhteydessä.

Palvelu voidaan myös yleisten sopimusehtojen mukaisesti sulkea väliaikaisesti maksamattoman laskun vuoksi. Mikäli laskun maksu edelleen viivästyy, maksamaton lasku voidaan siirtää perintätoimistolle perittäväksi.

Laskun siirtäminen perintätoimistolle aiheuttaa yleensä lisäkustannuksia. Mikäli maksu edelleenkin viivästyy, palvelusopimus voidaan irtisanoa tai purkaa.

Maksuaikapalvelun palvelukohtaiset ehdot

Näitä palvelukohtaisia ehtoja sovelletaan maksuajan pidentämispalveluun OmaElisassa.

  1. Palvelun avulla asiakas voi tehdä maksusopimuksen OmaElisassa ehtojen mukaisesti. Maksusopimus on sitova ja se astuu voimaan asiakkaan hyväksyessä OmaElisassa maksuajan siirron. Perimme viivästyskorkoa laskusta normaalisti myös maksusopimuksen ajalta ja hinnaston mukaisen veloituksen maksusopimuksen teosta.
  2. Laskuttajalla on oikeus hyväksyä tai hylätä asiakkaan maksusopimus harkintansa mukaan. Maksuaikaa voidaan myöntää enintään 31 päivää vanhimman laskun maksupäivästä lukien.
  3. Lasku on maksettava viimeistään sovittuna maksupäivänä. Mikäli maksu laiminlyödään, palautuu laskun maksupäivä alkuperäiseen maksupäivään ja asiakkuuden palvelut voidaan sulkea, sekä ryhtyä muihin toimenpiteisiin yleisten toimitusehtojen mukaisesti.
  4. Elisalla on oikeus muuttaa näitä ehtoja, sekä rajoittaa palvelun käyttöä tai lopettaa palvelun tarjoaminen.

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Lisää maksuaikaa vaikka heti OmaElisasta!
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!