Liittymätyypin vaihtaminen - Elisan Saunalahti-liittymät - Elisa ja Saunalahti Asiakastuki

Liittymätyypin vaihtaminen - Elisan Saunalahti-liittymät

Matkapuhelinliittymän tai Mobiililaajakaistaliittymän käyttötarpeet voi vaihdella elämäntilanteiden muuttuessa ja silloin on hyvä päivittää liittymä vastaamaan nykyisiä tarpeita. Tästä ohjeesta löydät tietoa, jos liittymätyypin vaihtaminen tulee kohdallasi ajankohtaiseksi.

Elisan Saunalahti-asiakkaana voit vertailla eri liittymien hintoja verkkokaupassamme ja tilata liittymätyypin muutoksen OmaElisasta

Liittymätyypin vaihtaminen OmaElisassa

Liittymätyypin vaihtaminen onnistuu OmaElisassa kuuden kuukauden välein veloituksetta. Liittymätyyppiä voi vaihtaa, vaikka liittymäsi sopimus olisi määräaikainen. OmaElisasta voit tilata vaihdon myös Latausliittymille. Saunalahden Prepaid-liittymien liittymätyyppiä ei ole mahdollista vaihtaa.

  1. Kirjaudu OmaElisaan. Jos tunnuksesi ovat hukassa tai sinulla ei vielä ole niitä, saat ne tunnistautumalla verkkopankkitunnuksin.
  2. Klikkaa vasemmasta reunasta liittymä, johon haluat tehdä muutoksia. Valitse Liittymän käyttö-välilehdeltä kohta Liittymätyypin vaihto, josta pääset verkkokauppaan.
  3. Valitse uusi liittymätyyppi, lisää se ostoskoriin ja siirry Kassalle.
  4. Kassalla voit valita haluamasi ajankohdan vaihdolle, esimerkiksi kuun vaihteeseen tai heti seuraavaksi päiväksi.
  5. Siirry sivun alalaitaan ja tunnistaudu verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
  6. Liittymätyypinvaihto on nyt tehty.

Muutos tapahtuu valitsemanasi päivänä vuorokauden vaihtuessa. Liittymätyypin vaihduttua suosittelemme käynnistämään laitteen uudelleen.

Vaihdon voit tilata myös myymälästä tai soittamalla myyntiimme. Tällöin liittymätyypin vaihtosta peritään hinnaston mukainen palvelumaksu. 

Laskutus liittymätyypin vaihdon jälkeen

Liittymätyypin vaihdon jälkeisellä laskulla veloitetaan sekä vanhan että uuden liittymätyypin mukaisia maksuja. Tämän vuoksi laskun loppusumma voi olla poikkeava. Katso lisäohjeita täältä.

Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
OmaElisassa voit tehdä liittymätyypinvaihdon veloituksetta kuuden kuukauden välein
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!