Liittymän siirto toiselle sopijalle - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Liittymän siirto toiselle sopijalle

Tältä sivulta löydät ohjeet eri liittymien sopijan vaihtoa varten. Tilaa puhe-, mobiililaajakaista-, Kaapeli-TV- tai kiinteän laajakaistaliittymän sopijan vaihto maksutta OmaElisasta! Muille Elisa- ja Elisa Saunalahti -liittymille ja palveluille löydät ohjeita alempaa.

0€

Tee sopijan vaihto maksutta OmaElisasta

Siirry

 

Haluan siirtää omistamani liittymän (puhe, mobiililaajakaista, kiinteä laajakaista tai Kaapeli-TV -liittymä) toisen henkilön nimiin. Miten toimin?

  1. Siirrä liittymä uudelle sopijalle eli omistajalle maksutta kirjautumalla OmaElisaan ja valitsemalla vasemmalla olevasta valikosta Sopimukset.
  2. Valitse listasta liittymä, jonka haluat siirtää uudelle omistajalle klikkaamalla liittymän sopimuksen nimeä. Voit tilata sopijan vaihdon yhdelle sopimukselle kerrallaan.
  3. Klikkaa liittymän sopimuksen alta löytyvää linkkiä Sopijan vaihto.
  4. Täytä avautuviin kenttiin uuden sopijan yhteystiedot ja klikkaa Seuraava.
  5. Jos olet siirtämässä liittymää yrityksen nimiin, saat lisättyä yrityksen tiedot klikkaamalla Lisää yritystiedot.
  6. Jos liittymälläsi on sopimukseen kuuluvia lisäpalveluita (sähköposti, sähköpostin lisälevytila, sähköpostin roskapostisuodin, sähköpostin virusturva tai kotisivutila), voit valita, haluatko jättää palvelut käyttöösi maksullisena vai haluatko irtisanoa ne kokonaisuudessaan.
  7. Tarkista huolellisesti uuden sopijan tiedot ja viimeistele tämän jälkeen tilaus painamalla Vahvista.

Tilauksen jälkeen uudelle omistajalle lähtee tekstiviestillä sekä sähköpostilla tieto tilauksen vahvistamisesta erillisen linkin kautta. Tilaus on vahvistettavissa myös uuden omistajan OmaElisassa.

OmaElisan kautta tehdyssä sopijan vaihdossa ei tarvita erillistä valtakirjaa.

Liittymä on siirtymässä minun nimiini. Miten toimin?

Nykyisen sopijan tilauksen jälkeen

Uusi sopija saa tekstiviestillä linkin erilliselle vahvistussivulle (linkki löytyy myös sähköpostilla tai kirjeitse tulleesta ilmoituksesta). Aikaa hyväksymiselle on kuukausi. Sopijanvaihdon voi hyväksyä joko linkin tai OmaElisan kautta.

Sopijanvaihdon hyväksyminen tekstiviestilinkin kautta:

  1. Klikkaa tekstiviestissä/sähköpostissa olevaa linkkiä.
  2. Hyväksy sopijanvaihto tunnistautumalla verkkopankkitunnuksella tai mobiilivarmenteella

Vaihtoehtoinen sopijanvaihdon hyväksyminen OmaElisasta:

  1. Kirjaudu OmaElisaan Elisa Tunnuksella, mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
  2. Valitse vasemmalla olevasta valikosta Tilaukset
  3. Hyväksy tilaus VAHVISTA-painikkeesta. Hyväksy sopimusehdot ja klikkaa Vahvista. Mikäli sinulla on useita asiakasnumeroita, saat näkyviin valintaruudun, josta voit valita asiakasnumeron, jolle sopimus siirretään.

Muutos tulee voimaan seuraavana päivänä vastaanottajan vahvistettua tilauksen. Omistajan muutoksen yhteydessä Elisa tarkistaa uuden sopijan tiedot (osoitetiedot, luottotiedot ja maksuhistorian), joten muutoksessa saattaa kestää myös kauemmin. Viive voi johtua esimerkiksi epäselvyyksistä osoitetiedoissa. Mikäli liittymän siirtoon tulee este, siitä ilmoitetaan liittymän uudelle sopijalle kirjallisesti.

Uudesta sopijasta tulee automaattisesti puhe- tai mobiililaajakaistaliittymän käyttäjä. Voit muuttaa käyttäjätietoja helposti OmaElisassa sopijan vaihdon astuttua voimaan.

 

Muiden tuotteiden sopijan vaihdot

Jos haluat tehdä sopijan vaihdon muulle tuotteelle kuin mobiilipuhe-, mobiililaajakaista- tai laajakaista ja Kaapeli-TV -liittymälle, sopimuksen siirto toisen henkilön omistukseen tapahtuu alta löytyvällä lomakkeella. Lomakkeella voit tilatan sopijan muutoksen myös silloin, kun toinen tai molemmat osapuolet ovat yrityksiä.

Täytä lomake ja toimita se Elisalle lomakkeessa olevien tietojen mukaan. Huomioithan, että valtakirjaan tarvitaan suostumus sekä luovuttavalta että vastaanottavalta taholta. Tällöin lomakkeeseen tulee liittää valtakirja, jossa on yrityksen allekirjoitusoikeudellisen allekirjoitus.

Sopijanvaihtolomake

Hyvä tietää sopijan vaihdosta

Sopijan vaihto ei ole mahdollista, jos

  • liittymätyypin vaihto kesken tai liittymällä on numeronsiirto kesken toiselle operaattorille
  • liittymällä on jo sopijan vaihdosta tilaus käynnissä
  • liittymällä on erääntyneitä laskuja
  • liittymä on tilapäisesti suljettu
  • uusi sopija ei ole täysi-ikäinen
  • olet sopijana tuotteella tai palvelulla Saunalahti Latausliittymä, Elisa Viihde, Elisa Kirja, Elisa Turvapaketti, Elisa Internetpalvelupaketti, Elisa Pilvilinna tai kyseessä on laitteen (puhelin, tabletti, modeemi jne.) luottokauppasopimus

Jos uusi sopija on entuudestaan Elisan asiakas, liittymä siirretään samalle laskulle uusimman sopimuksen kanssa. Liittymään kytketyt lisäpalvelut siirtyvät uudelle sopijalle lukuun ottamatta myynnistä poistuneita tuotteita.

Ennen kuin omistussuhteen muutos toteutuu on nykyisellä sopijalla oikeus tehdä sopimusmuutoksia liittymään. Nykyinen sopija myös vastaa laskuista ja liittymän käytöstä siihen asti kunnes muutos on onnistuneesti viety loppuun.

Vinkki! Sopijan vaihto -toiminnolla on mahdollista tehdä myös liittymien ja palveluiden yhdistäminen tai eriyttäminen samalle tai eri laskulle. Jos esimerkiksi saat Elisalta kaksi eri laskua, mutta haluaisit ne yhteen niin, että omistat itse edelleen jatkossa kaikki liittymät, voit tehdä OmaElisassa "sopijan vaihdon" itsellesi ja yhdistää näin asiakasnumerosi. Katso tarkemmat ohjeet täältä.

Poikkeustilanteet - Kun sopijan vaihtoa ei voida tehdä OmaElisassa

On tilanteita, joissa sopijan vaihtoa ei voi tehdä OmaElisan kautta. Tälllaisia ovat mm.

  • yritysasiakkaiden sopijan vaihdot (tarvitaan yrityksen allekirjoitusoikeudellisen allekirjoitus)
  • nykyinen sopija on edesmennyt
  • nykyisellä tai uudella sopijalla ei ole verkkopankkitunnuksia Elisa Tunnuksen luomista varten
  • siirrettävä tuote on jokin muu kuin puhe-, mobiililaajakaista- tai kiinteä laajakaista

Mikäli et voi aloittaa/vahvistaa sopijan vaihtoa OmaElisasta, voit tilata sopijan vaihdon lomakkeella.

Lomakkeella tehtävästä sopijan vaihdoista veloitamme asiakaspalveluhinnaston mukaisen maksun.

Elisa yritysliittymän siirto yritykseltä käyttäjälle

Jos liittymäsi on Elisalla yrityksen nimissä ja olet saanut tekstiviestillä tiedon, että voit siirtää numeron omistukseesi, tilaa verkkokaupastamme uusi Elisan Saunalahti-liittymä nykyiselle numerollesi. Voit myös soittaa maksuttomaan myyntisarjaamme tai asioida Elisan myymälässä. Sopijan vaihto -lomaketta ei tarvitse erikseen täyttää.

Lisätietoa löydät Elisan yritysasiakkaiden ohjeista.

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Puheliittymien sopijan vaihdon voit tehdä OmaElisassa
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!