Liittymäsopimuksen siirto toisen omistukseen - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Liittymäsopimuksen siirto toisen omistukseen

Tältä sivulta löydät ohjeet siihen, miten eri liittymäsopimuksia voi siirtää toisen omistukseen. Tilaa puhe-, mobiililaajakaista-, kaapeli-TV- tai kiinteän laajakaistaliittymän omistajan vaihto maksutta OmaElisasta! Muille tuotteille ja palveluille löydät ohjeita alempaa.

0€

Siirrä liittymäsopimus toiselle omistajalle maksutta OmaElisassa

Siirry

 

Haluan siirtää omistamani liittymän (puheliittymä, mobiililaajakaista, kiinteä laajakaista, kaapeli-TV) toisen henkilön tai yrityksen nimiin. Miten toimin?

  1. Siirrä liittymäsopimus toisen nimiin maksutta kirjautumalla OmaElisaan ja valitsemalla Tuotteesi-sivulta haluttu liittymä.
  2. Valitse tuotesivulta Sopimus, omistaja ja valtuutus (puheliittymä, mobiililaajakaista) tai Sopimus ja omistaja (kiinteä laajakaista), jonka alta löydät Vaihda liittymäsopimuksen omistajaa. Elisa Kaapeli-TV:n osalta pääset oikeaan paikkaan täältä. Voit tilata vaihdon toisen nimiin yhdelle sopimukselle kerrallaan.
  3. Täytä avautuviin kenttiin uuden omistajan yhteystiedot ja henkilötunnus. Klikkaa Seuraava.
  4. Jos olet siirtämässä liittymää yrityksen nimiin, saat lisättyä yrityksen tiedot klikkaamalla Lisää yritystiedot.
  5. Jos liittymälläsi on sopimukseen kuuluvia lisäpalveluita, voit valita haluatko jättää palvelut käyttöösi maksullisena vai haluatko irtisanoa ne kokonaisuudessaan.
  6. Tarkista huolellisesti uuden omistajan tiedot ja viimeistele tämän jälkeen tilaus painamalla Vahvista.
  7. Tilauksen jälkeen uudelle omistajalle lähtee tekstiviestillä ja sähköpostilla tieto tilauksen vahvistamisesta erillisen linkin kautta. Tilaus on vahvistettavissa myös uuden omistajan OmaElisassa.

OmaElisan kautta tehdyssä liittymäsopimuksen siirrossa toisen omistukseen ei tarvita erillistä valtakirjaa.

Liittymä on siirtymässä minun nimiini. Miten toimin?

Liittymäsopimuksen aiempi omistaja tekee ensin tilauksen siirrosta. Tilauksen jälkeen toimi näin:

Uusi omistaja, eli tässä tapauksessa sinä itse, saa tekstiviestillä linkin erilliselle vahvistussivulle (linkki löytyy myös sähköpostilla tai kirjeitse tulleesta ilmoituksesta). Aikaa hyväksymiselle on kuukausi. Liittymäsopimuksen siirron nimiisi voit hyväksyä joko linkin tai OmaElisan kautta.

Liittymäsopimuksen siirron hyväksyminen tekstiviestilinkin kautta:

  1. Klikkaa tekstiviestissä/sähköpostissa olevaa linkkiä.
  2. Hyväksy liittymäsopimuksen siirto sinun omistukseesi tunnistautumalla pankkitunnuksella tai Mobiilivarmenteella.

Vaihtoehtoinen siirron hyväksyminen OmaElisasta:

  1. Kirjaudu OmaElisaan Elisa Tunnuksella, Mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksella.
  2. Valitse Tilaukset ja siirry Muut tilaukset -osioon.
  3. Hyväksy liittymäsopimuksen siirto omistukseesi Vahvista-painikkeesta. Hyväksy sopimusehdot ja klikkaa Vahvista. Mikäli sinulla on useita asiakasnumeroita, saat näkyviin valintaruudun, josta voit valita asiakasnumeron, jolle sopimus siirretään.

Muutos tulee voimaan seuraavana päivänä vastaanottajan vahvistettua tilauksen. Omistajan muutoksen yhteydessä Elisa tarkistaa liittymäsopimuksen uuden omistajan tiedot (osoitetiedot, luottotiedot ja maksuhistorian), joten muutoksessa saattaa kestää myös kauemmin. Viive voi johtua esimerkiksi epäselvyyksistä osoitetiedoissa. Mikäli liittymän siirtoon tulee este, siitä ilmoitetaan kirjallisesti.

Liittymäsopimuksen uudesta omistajasta tulee automaattisesti puhe- tai mobiililaajakaistaliittymän käyttäjä. Voit muuttaa käyttäjätietoja helposti OmaElisassa, kun liittymäsopimus on siirtynyt omistukseesi.

 

Muiden tuotteiden sopimusten siirrot toisen omistukseen

Jos haluat siirtää jonkin muun tuotteen kuin mobiilipuhe-, mobiililaajakaista- tai laajakaistaliittymän toisen henkilön omistukseen, siirto tapahtuu alta löytyvällä lomakkeella. Lomakkeella voit tilata muutoksen myös silloin, kun toinen tai molemmat osapuolet ovat yrityksiä.

Täytä lomake ja toimita se Elisalle lomakkeessa olevien tietojen mukaan. Huomioithan, että valtakirjaan tarvitaan suostumus sekä luovuttavalta että vastaanottavalta taholta. Tällöin lomakkeeseen tulee liittää valtakirja, jossa on yrityksen allekirjoitusoikeudellisen henkilön allekirjoitus.

Lomake liittymäsopimuksen siirtämiseksi toisen omistukseen

Hyvä tietää liittymäsopimuksen siirrosta toisen omistukseen

Liittymäsopimuksen siirto toisen omistukseen ei ole mahdollista, jos

  • siirrettävä liittymä on matkapuhelinliittymä, jonka numero on lyhyempi kuin kymmenen numeroa
  • liittymätyypin vaihto on kesken tai liittymällä on numeronsiirto kesken toiselle operaattorille
  • liittymällä on jo tilaus siirrosta toisen omistukseen käynnissä
  • liittymällä on erääntyneitä laskuja
  • liittymä on tilapäisesti suljettu
  • uusi omistaja ei ole täysi-ikäinen
  • siirto koskee jotain seuraavista tuotteista tai palveluista: Saunalahti Latausliittymä, Elisa Viihde, Elisa Kirja, Elisa Turvapaketti, Elisa Pilvilinna, Elisa Mobiilivarmenne tai kyseessä on laitteen (puhelin, tabletti, modeemi jne.) luottokauppasopimus

Jos liittymäsopimuksen uusi omistaja on entuudestaan Elisan asiakas, liittymä siirretään samalle laskulle uusimman sopimuksen kanssa. Liittymään kytketyt lisäpalvelut siirtyvät uudelle omistajalle lukuun ottamatta myynnistä poistuneita tuotteita.

Ennen kuin omistussuhteen muutos toteutuu on nykyisellä omistajalla oikeus tehdä liittymään sopimusmuutoksia. Nykyinen eli luovuttava liittymäsopimuksen omistaja myös vastaa laskuista ja liittymän käytöstä siihen asti kunnes vaihdos on onnistuneesti viety loppuun.

Vinkki! Liittymäsopimuksen siirto toiselle omistajalle -toiminnolla on mahdollista tehdä myös liittymien ja palveluiden yhdistäminen tai eriyttäminen samalle tai eri laskulle. Jos esimerkiksi saat Elisalta kaksi eri laskua, mutta haluaisit ne yhteen niin, että omistat itse edelleen jatkossa kaikki liittymät, voit tehdä OmaElisassa "liittymäsopimuksen siirron" itsellesi ja yhdistää näin asiakasnumerosi. Katso ohjeet täältä.

Poikkeustilanteet – kun liittymäsopimusta ei voida siirtää toisen omistukseen OmaElisassa

On tilanteita, joissa liittymäsopimuksen siirtoa toiselle omistajalle ei voi tehdä OmaElisan kautta. Tälllaisia ovat mm.

  • yritysasiakkaiden liittymäsopimusten siirrot (tarvitaan yrityksen allekirjoitusoikeudellisen henkilön allekirjoitus)
  • nykyinen eli liittymäsopimuksen luovuttava omistaja on edesmennyt
  • nykyisellä tai uudella omistajalla ei ole verkkopankkitunnuksia
  • siirrettävä tuote on jokin muu kuin puheliittymä, mobiililaajakaista, kiinteä laajakaistaliittymä tai kaapeli-TV -liittymä

Mikäli et voi aloittaa/vahvistaa liittymäsopimuksen siirtoa toiselle omistajalle OmaElisasta, voit tilata muutoksen lomakkeella. 

Lomake liittymäsopimuksen siirtämiseksi toisen omistukseen

Veloitamme lomakkeella tehtävästä liittymäsopimuksen siirrosta toisen nimiin asiakaspalveluhinnaston mukaisen maksun.

Elisa yritysliittymän siirto yritykseltä käyttäjälle

Jos liittymäsi on Elisalla yrityksen nimissä ja olet saanut tekstiviestillä tiedon, että voit siirtää numeron omistukseesi, tilaa verkkokaupastamme uusi Elisan Saunalahti-liittymä nykyiselle numerollesi.

Voit myös soittaa maksuttomaan myyntisarjaamme tai asioida Elisan myymälässä. Lomaketta ei tarvitse erikseen täyttää.

Lue lisää >

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!