4G Kotiboksi LTE4506 - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

4G Kotiboksi LTE4506

Tältä sivulta löydät 4G Kotiboksi Zyxel LTE4506 -mobiilireitittimen peruskäyttöön liittyvät ohjeet.

Käyttöönotto ja käyttäminen

4G Kotiboksi Zyxel LTE4506 mobiilireitittimen käyttöopas (PDF)

Laite tunnistaa automaattisesti Elisan ja Saunalahden SIM-korttien oletuksena käytössä olevat PIN-koodit. Internet-yhteys on oletuksena valmis käytettäväksi. Jos olet muuttanut SIM-kortin PIN-koodin, kirjaudu laitteen hallintaan ja syötä PIN-koodi laitteen asetuksiin.

Asetukset ovat oletuksena oikein, eikä niitä tarvitse erikseen muokata. Halutessasi voit muokata ja hallita laitteen asetuksia hallintaliittymän kautta.

Paikallinen hallinta (www-selain): http://192.168.1.1
Käyttäjätunnus: admin
Salasana:1234

Laitepulmia? Ei hätää – apu on yhden soiton päässä! Säästä vaivaa ja kilauta Elisan Omaguru-asiantuntijalle. Klikkaa apu tästä!

Langattoman verkon (WLAN/WiFI) asennus

LTE4506-laitteen langaton verkko (WLAN) on oletuksena päällä. Voit muodostaa suojatun yhteyden LTE4506:n ja langattoman laitteen välille käyttäen laitteen pohjasta löytyviä langattoman verkon asetuksia, tai WPS-toiminnon avulla pitämällä LTE4506:n päällä olevaa WiFi-painiketta painettuna yli viiden sekunnin ajan.

Käynnistä WPS- toiminto tämän jälkeen langattoman laitteen asetuksissa. Voit kytkeä tietokoneen tai muun verkkolaitteen myös lähiverkkojohdolla LTE4506:n LAN-liittimeen.

Langattoman verkon voi valita 2,4 GHz:n (SSID) tai 5 GHz:n (SSID-5G) taajuuksille.

Pienempi 2,4 GHz -taajuus ruuhkautuu helposti tiheästi asutuilla alueilla tai esimerkiksi kerrostalossa.
Laitteet kannattaa yhdistää ruuhkattomampaan, ja selvästi paremman langattoman verkon mahdollistavaan, 5 GHz:n langattomaan verkkoon.

Parhaan mobiilisignaalin laadun varmistamiseksi sijoita LTE4506 ikkunalaudalle tai muuten lähelle ikkunaa.

Ohjelmistopäivitykset

Laitteelle ei tällä hetkellä ole saatavilla ohjelmistopäivityksiä.

Vianselvitys ja huolto-ohjeet

Ongelma: Netti ei toimi ja laite kyselee PIN-koodia

Toimi näin: PIN-koodin tunnistaminen ole onnistunut. Korjataksesi ongelman siirry laitteen hallintasivulle ja poista PIN-koodin kysely käytöstä.

  1. Varmista, että reitittimen ja tietokoneen välillä on joko langaton verkkoyhteys tai reititin on yhdistetty tietokoneeseen verkkokaapelilla.
  2. Avaa internetselain (esim. Chrome, Firefox) ja kirjoita selaimen osoiteriville http://192.168.1.1 ja paina enter. Käyttäjätunnus on oletuksena admin ja salasana 1234.
  3. Hallintasivulla klikkaa välilehteä Internet > PIN Settings.
  4. Klikkaa kuvan mukaisesti Enable PIN Protection tilaan Off ja kuittaa muutos valmiiksi Apply-painikkeen kautta.
  5. Käynnistä tarvittaessa laite uudelleen.

 

Muut häiriöt

Ratkaise mobiililiittymien häiriötilanteet Verkkoapurilla – klikkaa tästä!

Laitteen merkkivalot vasemmalta oikealle

Signaalivoimakkuusmerkkivalo

  • Vilkkuu punaisena: Laite on käynnissä mutta sillä ei ole LTE/3G signaalia
  • Palaa punaisena: Laitteella on heikko LTE/3G signaali
  • Palaa oranssina: Laitteella on keskitason LTE/3 signaali
  • Palaa vihreänä: Laitteella on hyvä LTE/3G signaali

Internet- ja SMS-merkkivalo

  • Palaa vihreänä: Laitteella on internet yhteys, ei uusia SMS-viestejä
  • Vilkkuu nopeasti vihreänä:Laitteella on internet yhteys ja uusia SMS-viestejä on saapunut
  • Vilkkuu hitaasti vihreänä: Laitteella ei ole internet yhteyttä mutta uusia SMS-viestejä on saapunut
  • Ei pala ollenkaan: Laitteella ei ole internet yhteyttä eikä uusia SMS-viestejä ole saapunut

WLAN/WPS-merkkivalo

  • Palaa vihreänä:Laitteen WLAN/WiFi tukiasema on päällä
  • Vilkkuu nopeasti vihreänä: Laite siirtää liikenettä langattomassa WiFi verkossa
  • Vilkkuu hitaasti vihreänä: Laitteen WPS-toiminto on käynnissä

Vianselvitys:

Kaikki ledit sammuneet: Tarkista että laite on kytketty virtalähteeseen ja että virtalähteen tyyppi on oikea 5V/2A. Tarkista että laitteen virtanappia on painettu – laite ei käynnity itsekseen.

Hallintakäyttöliittymän salasana unohtunut: Palauta laite oletusasetuksiin painamalla pohjassa olevaa reset-nappia niin kauan että laite käynnistyy uudelleen. Huomaa että kaikki mahdollisesti tekemäsi muutokset laitteen asetuksiin palautuvat takaisin oletusasetuksiin.

Internet yhteys ei toimi: Tarkista että olet asentanut SIM-kortin laitteeseen. Älä käytä tarpeetonta voimaa SIM-kortin asennuksessa ettet riko laitteen SIM-korttipaikkaa. Siirrä laite lähelle ikkunaa että se saisi paremman LTE/3G signaalin.

Langaton WiFi verkko ei näy: Tarkista että laitteen langaton WiFi -verkko on päällä. Jos WiFi-merkkivalo ei pala laitteen etureunassa, paina laitteen päällä olevaa WLAN/WPS nappia yhden sekunnin ajan jolloin langaton WiFi verkko käynnistyy. Tarkista että langattoman WiFi verkon merkkivalo syttyy.

Ominaisuudet

Tuetut taajuudet

LTE 2600/2100/1800/800/700 MHz

DC-HSPA+/HSPA+/UMTS 2100/900MHz

GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900MHz

Paras mahdollinen nopeus mobiiliverkossa

Teoreettinen maksiminopeus LTE-verkossa 300/50 Mbit/s (Cat6)

Teoreettinen maksiminopeus DC-HSPA+ -verkossa 42/5.76 Mbit/s

Verkon nopeuksien normaalit vaihteluvälit >

Tuki ulkoiselle antennille

Ei

WLAN

WiFi 802.11 b/g/n/ac

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Haluatko henkilökohtaista apua? Soita Omagurulle!
Ark. 8-21, la 9-17 2,28 €/min +mpm/pvm
Apumme nopeutuu kun lataat etätuen jo ennen soittoa:
Ark. 8-21, la 9-17 2,28 €/min +mpm/pvm
Omaguru vinkkaa:
Opastamme mielellämme mobiilireitittimen käyttöönotossa.
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!